Foutcodes, help!

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende foutcodes in mijn auto aangetroffen.
Ik vermoed dat het een bougie betreft die op is.
Motor loopt op 5 pitten en af en toe gewoon weer op 6, met name in de hoge toeren.
Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • photo4603.jpg
    photo4603.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 42

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Huh? Al twee (? ik las ??n) bobines vervangen en nu de derde stuk? En dat zou dan spontaan gebeurd moeten zijn?
Het is altijd lastig om op afstand een diagnose te stellen, maar dit gaat er bij mij niet in. Ik ben benieuwd of die bobine wel echt stuk is. Ik hoop het voor je, maar geloof er simpelweg niet in.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Huh? Al twee (? ik las ??n) bobines vervangen en nu de derde stuk? En dat zou dan spontaan gebeurd moeten zijn?
Het is altijd lastig om op afstand een diagnose te stellen, maar dit gaat er bij mij niet in. Ik ben benieuwd of die bobine wel echt stuk is. Ik hoop het voor je, maar geloof er simpelweg niet in.

Dat vermoed ik wel. Bad luck? Feit is dat hij op 6 start en dan op 5 loopt. Echter door de stekkers los te trekken van alle 6 de bobines ging de motor sowieso uit dus daar was niets uit op te maken.

De monteur heeft de bobine uitgewisseld tegen een andere cilinder ( cilinder 6 ipv cilinder 1) en de foutmelding schoof mee. Tevens heeft hij de vacuumslangen gecontroleerd en die zijn goed.

Komt morgen binnen en hopelijk is het dan opgelost.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Dat is dan waarschijnlijk nog de laatste storing P0500, waarschijnlijk een ABS sensor, de ABS uit laten lezen, dan weet je precies welke sensor er vervangen moet worden. Vreemd dat de garage daar niet mee gekomen is.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Vanmorgen toch nog iets vreemds.
Hij rijdt fantastisch, het verbruik is weer naar 1 op 13 a 1op 14 gegaan op 80 km wegen. 1 op 12 op de snelweg. Erg fijn alleen zodra ik de kickdown intrap, dan blijft hij op 5000 toeren hangen en lijkt het net of hij niet wilt overschakelen. Ietsjes gas los en hij schakelt.
Zou dit nog kunnen komen doordat de auto gewend is op 5 pitten te rijden en zijn programma heeft aangepast?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Dus op 24 november (start van het topic) liep je IS op vijf van de zes pitten en sindsdien heb je nieuwe bougies geplaatst, drie (!) bobines vervangen, een injector vervangen, een nieuwe gasklepsensor geplaatst. En al die onderdelen zouden allemaal in een klap overleden zijn? Dat is bij elkaar meer dan bij mij in de afgelopen 34 jaar / 820.000km stuk is gegaan. Heb je een blikseminslag gehad of zo?

Neemt niet weg dat je steeds dichter bij de oplossing van alle problemen komt. Hopelijk kan je weer gauw genieten van de Lex.:rulez:
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Lagcher

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Dus op 24 november (start van het topic) liep je IS op vijf van de zes pitten en sindsdien heb je nieuwe bougies geplaatst, drie (!) bobines vervangen, een injector vervangen, een nieuwe gasklepsensor geplaatst. En al die onderdelen zouden allemaal in een klap overleden zijn? Dat is bij elkaar meer dan bij mij in de afgelopen 34 jaar / 820.000km stuk is gegaan. Heb je een blikseminslag gehad of zo?

Neemt niet weg dat je steeds dichter bij de oplossing van alle problemen komt. Hopelijk kan je weer gauw genieten van de Lex.:rulez:

Je zou het bijna wel denken ja. :)

Ik denk gewoon dat ik dikke pech heb gehad. Ach, hiervoor had ik een Renault dus dit valt wel mee :)
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Ik rij net op de rijksweg en hij wil niet harder dan 120 😨
Binnendoor rijdt hij perfect. Helaas pas woensdag tijd om naar de garage te kunnen ivm werk.