Nou, inmiddels weer een paar maanden verder.
Ik heb niets meer gedaan aan de auto, maar heb er ook bijna niet mee gereden.
Omdat ik nu in Den Haag woon (bij mij in de buurt al enige andere IS250's zien rijden) moet ik een parkeervergunning aanvragen en dat wilde ik pas met het Nederlandse kenteken toen.
Na een lange procedure voor de vrijstelling van BPM (waarbij ook fouten zijn gemaakt door de Belastingdienst, waardoor het nog langer duurde) heb ik dan afgelopen vrijdag eindelijk het kentekenbewijs mogen ontvangen.
Vanmiddag ga ik de platen laten maken en dan is het officieel een Nederlandse auto.
Het gerammel is nog steeds aanwezig.
Ik heb het hele proces van A tot Z gedocumenteerd en gecommuniceerd met Lexus Duitsland en Nederland, dus men is op de hoogte.
Als er later nog blijkt dat het gerammel het gevolg is van een ernstig probleem, dan heb ik in ieder geval een poot om op te staan.
Als het ooit echt, echt kapot gaat, kan ik het in ieder geval meteen bewijzen
Na de uitspraak van Lexus Amersfoort was het voor mij gewoon klaar. Ik heb 3 monteurs horen zeggen dat een geluid wat jullie allemaal kunnen horen op de video een paar pagina's terug normaal is bij deze auto, zelfs als de auto de 20.000 km ervoor niet zo klonk.
Zoiets tot op de bodem uitzoeken kost een hoop geld en energie en daar was ik gewoon even klaar mee.
Ik heb de motorreiniging ook afgezegd, omdat ook dit weer 300 euro zou gaan kosten, zonder garantie dat het beter wordt.
Die 300 euro zit nu in een goed bed (Auping nights, better days
) voor in mijn nieuwe woning, dat heeft me meer nachtrust opgeleverd dan de motorreiniging van de IS
Na een maand niet meer in de IS te hebben gereden, was het wel weer een gevoel van "gvd, wat een fijne auto" toen ik er afgelopen zaterdag weer in reed.
Voorlopig dus gewoon doorcruisen.