Nou, ik ben in Nederland aangekomen...
Heb de weg naar hier met additief (Wynn's injectorcleaner) gereden en flink gas gegeven.
Het eerste stuk 180km/h op de cruise control en regelmatig ook in S in de 4e of 5e versnelling 110-120 km/h gereden.
Toen ik aangekomen was in Nederland hoorde ik de auto nog steeds tikken, dus het had niet veel geholpen.
Vorige week vrijdag bij Lexus Den Haag geweest waar het heel erg tegen is gevallen.
De Lexus CT200h... tsja... wat zal ik zeggen.... grappig ding, maar veel te duur voor een Corolla-Prius met leder.
Mijn IS250 werd toen ook nog (aanname dat de auto op Nederlands kenteken staat) getaxeerd op 6000 euro inruilwaarde (10.000 minder dan wat ik er in 2013 voor heb betaald en nog minder dan de helft van het laagste bod wat ik via AutoScout24 op mijn auto heb gekregen) met de opmerking dat dat normale afschrijving is.
Even als referentie; in Amersfoort staat een Luxury Line uit hetzelfde jaar met een vergelijkbare kilometerstand, wel met navi, maar zonder hout in het interieur, zonder schuifdak en met maar 1 set wielen te koop voor 15.950 euro.
Jullie begrijpen vast dat ik geen voet meer over de drempel van Lexus Den Haag zet.
Afgelopen maandag had ik een afspraak bij Lexus Amersfoort, die de auto hebben bekeken.
Ik kon hier direct al met een monteur rijden (die ook opmerkte dat het dashboard kraakte en daar de oplossing voor wist) die bevestigde het geluid te horen.
Als vervangend vervoer kreeg ik hier voor de eerste keer wat fatsoenlijks mee; een GS300h, wat een super auto!
De dag erna heeft de monteur nog 2-3 keer met de auto gereden en goed geluisterd.
Hij bevestigde dat de motor inderdaad rauw klinkt, maar dat het waarschijnlijk de brandstofpomp is.
Deze hebben ze al ooit bij een andere IS vervangen, omdat hij luidruchtig was, maar na een tijdje was het geluid weer terug.
Zijn advies was daarom om er niks verders mee te doen en dat ik me geen zorgen hoef te maken over mogelijke motorproblemen.
Na de super service (koffie en een koekje, uitstekend vervangend vervoer en een competente monteur met ervaring met de IS250) heb ik besloten om in ieder geval de auto voor onderhoud en dergelijke naar Amersfoort te brengen.
Verders heb ik voor as. woensdag nog een afspraak bij MMTS Denekamp (
http://www.mmts-denekamp.nl/) voor een inlaatreiniging.
De importkeuring bij de RDW is ook al gepland en verder ga ik nu gewoon echt het geluid negeren en verder rijden.