Grom Vline1 of 2?

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Met intussen over de 2000 IS250 kilometers achter de rug, tot volle tevredenheid overigens, vraag ik mij af of er forumleden zijn die ervaring hebben met de Grom interface voor audio doeleinden, m.n de Vline?
Vline 1 lijkt mij een een mooi apparaat maar intussen staat Vline2 op de nominatie (uitgifte is uitgesteld tot 15 juni is te lezen op de Grom site).
Wie heeft er gebruikerservaring en is het ook voor de Europese modellen IS250 inbouw&gebruik (probleemloos) mogelijk?
Kortom: zijn er do & don'ts?
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Dit is professionele apparatuur op maat gemaakt voor Lexus en Toyota, daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. Het originele beeldscherm blijft behouden.Als je het live ziet en je weet niet beter zie je niet dat het een toevoeging is op de bestaande navigatie. En voor wat dat laatste betreft is deze al snel verouderd terwijl de Vline up to date blijft.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
En als voorbeeld: bestaande navigatie in de auto heeft om de zoveel tijd een (kostbare) update nodig. Google maps op Vline2 daarentegen; real time info qua verkeer en altijd up-to-date.
 

fergo

Nieuw hier
18 dec 2013
3
0
0
Ik heb inmiddels ook een Vline 2 op mijn GS450h. Wat me opvalt is dat het geluid van Vline navigatie (Google Maps) niet werkt als je DAB + tegelijk wilt gebruiken. Hebben jullie deze ervaring ook of doe ik iets fout?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Dat klopt. Je kan niet gelijktijdig geluid van het fabriekssysteem en de Vline.
Je hebt enkel geluid van de Vline als je deze in beeld hebt.
 

fergo

Nieuw hier
18 dec 2013
3
0
0
Dat is wel een nadeel. Betekent dus dat je geen DAB radio kunt luisteren als je geluid wilt op de navigatie. Beeld van de navigatie naast DAB heb ik wel degelijk, alleen heb ik dan geen gesproken aanwijzingen. Natuurlijk kun je met de Vline2 ook radio luisteren maar het geluid vind ik stukken minder dan van de fabrieksradio. Je verbruikt bovendien extra data.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Heb intussen de locale FM radio amper tot niet meer in gebruik en gebruik alleen nog maar Vline 2.
Geluid is een kwestie van wennen denk ik, storingen in het FM verkeer of wegvallen van zenders is er niet meer bij.
En het data gebruik...heb je zelf in de hand. Vindt het wat dat aangaat reuze meevallen en je weet van te voren dat het nu eenmaal data kost.
 

jxdigital

Nieuw hier
9 jul 2018
8
0
0
Heeft iemand hier in Nederland ervaring met de nieuwe GROM Vlite?

https://gromaudio.com/store/vlite/l...ne-mirroring-bluetooth-backup-camera-kit.html

Deze is eigenlijk puur bedoeld voor Apple Carplay (en ook Android Auto) koppeling aan je telefoon. Apple Carplay is precies wat ik zoek, mooie integratie en goede 3D navigatie met Google Maps incl. satellite ondergrond.

Wat ik totaal niet nodig heb zijn die ingebouwde multimedia +navigaite systemen van de meeste van die aftermarket systemen (ook de normale vline). Die zijn altijd op Android-gebaseerd en zijn vaak heel traag. Maar de Vlite puur voor Apple Carplay, met behoud van het orginele Lexus systeem klinkt perfect.