Hallo, nieuwe Lexus rijder, Blue-Eyes!

Donderdag naar autoservice Fikse, Oldebroek (bij Zwolle, Wezep).

Tarief 45 inclusief. Dat is 35 - 45% van de Lexus dealer (16 * 100 exclusief).
Hij verwacht dit in een dag te doen. Dat zou 25% van de Lexus dealer prijs zijn.....
De beurten laat ik wellicht bij de Lexus dealer doen, maar dit soort zaken niet. Deze reparatie wordt op verzoek van de verkoper bij Fikse gedaan. Indien dit goed bevalt, waarom niet vaker ;)

Eerst zien, maar klinkt goed. Zojuist telefonisch contact gehad. Positief.


Volgende week meer nieuws.
 
Hou ons maar even op de hoogte! :)

Maar de beurten kan je idd gewoon beter bij de dealer laten doen, want ik vind de prijzen nog redelijk :)
 
Alan zei:
Hou ons maar even op de hoogte! :)

Maar de beurten kan je idd gewoon beter bij de dealer laten doen, want ik vind de prijzen nog redelijk :)


238 euro, incluis litertje olie, ruitenwisser vloeistof en pakking en filter.

ZEER schappelijk. De beurten blijven op deze manier zeker bij de dealer!


Overigens de auto weggebracht, mooie leuke plattelands garage. Ik hou daar wel van. Wel heel iets anders als de bombastische Lexus showroom.

Als vervangende wagen geen nieuwe IS250 oid, maar een 10 jaar oude Caddy :D :D
 
Ik ben net gebeld door Fikse.
Ze hebben met meerdere mensen, vanuit verschillende hoeken, motor belast, langere tijd, etc. naar de vermeende lekkage gekeken.

ZE KUNNEN NIETS VINDEN . . . . . . . . . Ja, er zat een klein vlekje op het verder smetteloos onwaarschijnlijk schoon blok (hun woorden).

Raar is dit. Verder zeg ik hier nog even niets over.
Had ik geen second opinion gevraagd, had de Lexus dealer met 1600 excl. btw gerekend . . .

En ja, de second opinion kan het ook fout hebben.
Nu ik er over na heb gedacht, had dit vanuit Lexus het beste antwoord geweest: "Mijnheer, we zien olielekkage, om hiervan zeker te zijn hebben we het deksel schoongemaakt en willen u vragen om eens per week dit te controleren.
Bij de grote beurt, over een maand controleren we zelf nogmaals".

Dit ipv direct de deksel te willen losgooien met een rekening van 1600 excl. btw.....

Op dit moment wordt de waterpomp bekeken, etc. Er zit ook vloeistof rond de aansluiting van de waterpomp. Ik ben benieuwd.

Op dit moment bedraagd de rekening 4 werkuren plus nieuwe ruitenwissers (controle distributiedeksel en gangbaar maken remklauwen).

Keep you informed!
 
Er is druk op het systeem gezet, en ook de waterpomp lijkt in orde te zijn . . . . .


Verhaal wordt met het uur raarder. Morgen de wagen weer ophalen.
 
De wagen is weer thuis.

185 euro, 3 uurlonen en wat onderdelen. Ik ben er wel over uit. Ik ga het spelletje niet eens spelen.
De kleine en grote beurten laat ik niet meer in Amersfoort doen, ik wijk uit naar Zwolle.

Ik ga nog wel even verhaal halen. Immers, had ik dit geaccepteerd was ik zomaar (VOOR NIETS!) meer dan 3000 euro kwijt geweest bij de Lexus dealer! (wel incl. de grote beurt).



De lekkage plek is me aangewezen, ga elke 1000 km even controleren, dus elke zaterdag voor het wassen.
 
hmm gelukkig scheelt het nu wel in de kosten, maar hoe hebben ze het gerepareerd, want vaak kan een lekkage goedkoop opgelost worden, maar vaak is dit niet op de manier zoals een dealer dat zou doen, dus bv het vervangen van originele onderdelen. Misschien zitten de kosten hier wel in. Persoonlijk zou ik toch even informeren hoe ze op die 3000 euro komen met grote beurt, want dan is er voor jou en voor hun ook een duidelijkheid in het verhaal.

Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten :) maar dat is wat ik wel zou doen, niet alleen omdat ik wel goede ervaringen heb met amersfoort, maar gewoon puur het feit dat ik zelf gewoon wil weten waarom er een verschil is.
 
Er is NIETS gerepareerd, ER IS GEEN LEKKAGE!!! Dit is gewoon te belachelijk. Als ik geen second opinion had gedaan was ik 2500 euro kwijt geweest, VOOR NIETS! De grote beurt, ruitenwissers, remklauwen gangbaar maken laat ik buiten beschouwing, dat moest sowieso.

De rekening zou ongeveer onderstaand zijn:
1538 euro aan arbeidsuren / onderdelen (olie, vet, kit?) voor de distributiedeksel
380 euro voor de waterpomp
425 euro voor de grote beurt
x aantal uren voor overige zaken, zoals gangbaar maken van beide remklauwen (achter)
ruitenwisserbladen
En nog wat zaken

plus 19% btw

Met name de waterpomp, en de uren is alleen al 2400 euro wat ik moest afdragen, de rest is wat anders.
 
Bovenstaand geeft me vies gevoel.


Aan de andere kant: erg vriendelijk (receptie en monteur), goede service, beurten schappelijk geprijst, ontvangst, en noem maar op: TOP!




Staat haaks op elkaar!



Ik ga voor de volgende beurt nu naar Zwolle of Amsterdam, Amersfoort heeft voor me afgedaan.
 
zwaar belachelijk nam de moeite niet eens meer , om verhaal te gaan halen wat een idioten zeg maar goed nu kan je er lekker van op vakantie gaan whahahah das weer een pluspunt :D :D
 
blue-eyes zei:
De wagen is weer thuis.

185 euro, 3 uurlonen en wat onderdelen. Ik ben er wel over uit. Ik ga het spelletje niet eens spelen.
De kleine en grote beurten laat ik niet meer in Amersfoort doen, ik wijk uit naar Zwolle.

Ik ga nog wel even verhaal halen. Immers, had ik dit geaccepteerd was ik zomaar (VOOR NIETS!) meer dan 3000 euro kwijt geweest bij de Lexus dealer! (wel incl. de grote beurt).



De lekkage plek is me aangewezen, ga elke 1000 km even controleren, dus elke zaterdag voor het wassen.


Ik heb een brief van Lexus gekregen nav mijn klacht. Ik vind het zeer goed dat ik een reactie heb gekregen. Maar de inhoud zint me niet.

In de reactie werd gesteld dat men altijd het beste voor de berijder wenst, en derhalve men daarom onderhoud uitvoert.
Daar kan ik mee eens zijn, maar mijn klacht was dat er onderhoud zou worden gepleegd dat niet nodig bleek te zijn!
Daar is niet op ingegaan.

Ik heb daarop nog een mail verstuurd, maar geen reactie terug ontvangen.

Helaas.



Verder. Zojuist een afspraak met Lince gemaakt voor Xenon en parkeersensoren. Komende zaterdag naar Dordrecht.
 
Dagje aan het toeren geweest.

Eerst naar Dordrecht voor Xenon en parkeersensoren inbouw. Geen commentaar, alles 200% in orde!
Verder de 18*255*40 banden van Alan overgenomen.

Goede service, leuke dag gehad daar.
Dank, Lince Electronics, en Alan bedankt voor de banden en de hulp!



Daarna doorgereden naar Dongen, naar Showoff. Heb me laten voorlichten over verlaging en velgen, ETwaardes, uitsteken, en nog veel meer.
Leuk gesprek gehad, toffe gasten.
En de wagen van Wil even bekeken, Wil is met recht trots, echt een bloedmooie wagen!

Binnenkort maar eens op velgenjacht en dan weer met Showoff in gesprek over de schroefveren :)

Dan is deze wagen af, optisch aan de buitenkant zoals ik dat wil. Ik zal binnenkort nog 2 stuks voorbanden kopen.
 
En helemaal vergeten te melden.....


De stadslichten zijn voorzien van LED lichten, nu ogen ze identiek aan de Xenon lampen.
Ik had er niet bij stilgestaan, maar op de vraag of ik dat wilde uiteraard ja gezegd.

En bij het afrekenen? Niets, service! Geweldig :)
 
Voorlopige favoriet uit het assortiment van Showoff:

5bf9b91f500aa08fb0337b878ea23279.jpg


22ffcecb17ef10dc267927bea5297618.jpg
 
Mooi! ik heb in ieder geval dat je veel plezier hebt met je aanschaf :)

Laat ons maar weten welke velgen je uiteindelijk gaat nemen :D

misschien kan je ook nog even bij lince zelf een bedankje plaatsen :)