Het grote poetstopic !

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
geduld ja ik ben er erg lang mee bezig , een SC is best groot , spoelen wassen kleien weer wassen ,drogen en dan elke keer een stuk van 50x50 doen 3 stage polijsten -glaze (onnodig blijkt) en wax trim dressing en de wielen en dan nog het interieur , echt leuk om te doen moet ik zeggen maar dat polijsten is erg tijd rovend

nogmaals bedankt voor je tips en scholl 3 plus pads staan in bestelling :D
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
spoelen wassen kleien wassen ??

Waarom was je de auto na het kleien ?

om die claylube er weer af te halen , ga pas polijsten als ie helemaal schoon is zodat ik geen vuil mee laat draaien wat weer krassen kan geven
maar daarintegen ben ik maar een amateur :oops:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
de claylube is niks anders dan een soort zeepsop. Als je na het kleien van een paneel gewoon met een doek nawrijft dan is er niks aan de hand. Mocht je helemaal op zeker willen gaan kan je eventueel gyeon prep eroverheen sprayen dit is een soort ontvetter en zorgt ervoor dat heel de auto ontvet is en klaar voor het polijsten.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
de claylube is niks anders dan een soort zeepsop. Als je na het kleien van een paneel gewoon met een doek nawrijft dan is er niks aan de hand. Mocht je helemaal op zeker willen gaan kan je eventueel gyeon prep eroverheen sprayen dit is een soort ontvetter en zorgt ervoor dat heel de auto ontvet is en klaar voor het polijsten.

de extra doeken, Scholl 3 en pad zijn onderweg , bedankt voor de tips en ik laat weten hoe het is bevallen :rulez:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik ben benieuwd !! ik hoor het graag

Ben je trouwens ook aanwezig op japfest dit jaar ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik ben benieuwd !! ik hoor het graag

Ben je trouwens ook aanwezig op japfest dit jaar ?

spullen zijn vandaag binnen gekomen , geen idee nog wanneer ik het ga doen

Ja ik wil graag naar japfest , nu nog een plek regelen ?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Iemand een idee hoe ik de gordels schoon krijg? Deze hebben een lichte kleur en ze beginnen een beetje vies te worden waar je ze vastpakt bij het omdoen.

interieur b.jpg
 

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Higgie, wat blijft dat interieur er wreed uitzien. Ook gelijk wat motivatie voor mij om mijn vloermatten een keer schoon te maken, ik heb dezelfde kleur interieur als u maar mijn vloermatten passen op dit moment beter in een Lexus met zwart interieur....
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Higgie, wat blijft dat interieur er wreed uitzien. Ook gelijk wat motivatie voor mij om mijn vloermatten een keer schoon te maken, ik heb dezelfde kleur interieur als u maar mijn vloermatten passen op dit moment beter in een Lexus met zwart interieur....

hahah hier het zelfde vloermatten zijn niet bepaald ivory meer. Heb ze nu een aantal keer al helemaal schoon gekregen maar voor dit jaar toch maar nieuwe besteld aangezien er aan de bestuurders kant al een klein gaatje in zat. Zijn !@#$ nog duur ook !
 
  • Leuk
Waarderingen: Chrisman

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Een gaatje is inderdaad erg jammer, ik hoef ze gelukkig alleen even schoon te maken. Tja Lexus h?...premium merk dus ook premium prijzen haha.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik ben benieuwd !! ik hoor het graag

?

geweldig spul ! , verstoft niet en werk erg goed , Swilrs nagenoeg weg uit mijn oude lak
Scholl S3 blijft standaard in mijn detailers-tas
de spider navy pad daarintegen viel erg tegen want tijdens het polijsten raakte het velcro los en werd erg onstabiel , kon het op stand 3 nog afmaken
de werking van de pad tot dan vond ik wel prettig , ik heb hierover contact gehad met Carclean en er wordt een coulance regeling toegepast dus daar weer erg tevreden over :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
20 Spaaks velgen zien er tof uit maar schoonmaken is een hels karwei, dus heb ik dit bedacht en het werkt grandioos!
Een zachte radiatorborstel inkorten op ca. 15 cm en in een accuboormachine doen.
Eerst de velgen spoelen met water en zeep en dan met allesreiniger en de borstel aan de gang. Velgen schoonmaken is ineens weer een leuk en snel klusje.

wielborstel.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Sneller dan verwacht maar ook hier heeft de Rupes polijst machine zijn intrede gedaan, de Mini en de LHR 15 zitten nu in mijn detailingtas.
Dan denk je dat de dap 900 v3 al heel wat is maar als je dan de Rupes gebruikt is dat toch een heel verschil.
Minder trillingen, minder geluid, strakker werken.
Heerlijke machines