Paniekje
Actief
- 1 sep 2024
- 425
- 339
- 63
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Da’s wel duidelijk lijkt meverschil tussen een zonovergoten zomerdag (NX300h AWD) en een fikse herfststorm op de Afsluitdijk (Kona 64kWh)
Ik denk dat dat niet "de" verklaring is waarom ze achter lopen. Ze lopen naar mijn gevoel helemaal niet achter. Ze leveren al tientallen jaren (deels) electrische auto's. Waarmee ze wel achter lopen (en dat geldt ook voor alle andere fabrikanten) is de te gebruiken tractiebatterij. Die zijn allemaal nog buitengewoon groot en zwaar en bezorgen iedere EV een stevig overgewicht. Dat zal pas gaan veranderen als er nieuwe typen tractiebatterij op de markt komen die zowel een veel hogere energiedichtheid, minder volume en gewicht hebben en ook nog eens een acceptabele levensduur hebben, sneller kunnen worden opgeladen en eventueel goedkoop worden vervangen. Die situatie is er nog niet - de inschatting nu is dat de eerste exemplaren in 2026 beschikbaar komen. Die datum kan ook nog wel eens worden verschoven.Plus wellicht 'de' verklaring waarom Toyota & Lexus niet bepaald vooraan lopen als het gaat om de ontwikkeling van EV's
![]()
Japan hopes electric cars are just a bad dream
Automakers face many setbacks in electrification, but Japan uniquely argues that the shift is not only logistically challenging but fundamentally misconceived.www.japantimes.co.jp
Er is inderdaad een duidelijk verschil in aanpak hoe auto's in verschillende culturen worden gebouwd. Japan bouwt auto's die in principe geen gebreken mogen vertonen, het zou erg beschamend zijn als je toe moet geven dat je je werk niet goed hebt gedaan. Gezichtsverlies wordt in Japan als buitengewoon pijnlijk ervaren en dat dient te worden voorkomen. De manier om dat bij het bouwen van auto's te voorkomen is een bouwwijze die na iedere stap controleert of een bepaalde handeling correct is uitgevoerd en zo niet , dan meteen in te grijpen. Herstel is dan veel eenvoudiger dan wanneer je aan het eind van de productielijn een auto bijna volledig moet demonteren om iets te herstellen. Inmiddels ontstaan er wel scheurtjes in het imago - sjoemelpraktijken bij Hino en Daihatsu maken duidelijk dat het niet allemaal meer perfect functioneert.@Romke
Kan mijn selectie perceptie zijn maar....
![]()
Japanners slopen BYD Atto 3 en snappen nu waarom-ie zo goedkoop is
In Japan wilden ze weleens weten waarom Chinese EV's zo goedkoop zijn. Daarom werd een sloopsessie van een BYD Atto 3 georganiseerd. Dat opende ogen.www.autoreview.nl