Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Welnu, vanwege onderhoud een dag lang in een Pearl White IS300h gereden. Hele fijne auto. Rustgevend rijden is het, onthaasten. Voor m'n gevoel een CT, maar dan stiller, comfortabel, mooier afgewerkt, et cetera.
Zaten 17 inch onder, voor het mooi liefst 19. Maar met 17 toch al redelijk sportief onderstel qua demping. Voldoende soepelheid in de ingaande slag, dat wel.
Stoel kan heel ver naar beneden, stuur helemaal naar je toe. Lekker dik dat stuur en nog verwarmd ook trouwens. Super zitpositie. Alleen ook in deze auto van die korte zittingen. Heb ik nu ook, maar wat langer had ik wel verwacht. Is dat bij de F-sport beter? Achter mij kon iemand van 1,85 qua benen goed zitten, maar die kwam wel met z'n hoofd tegen het dak. Mooi zijn kost daar ruimte.
Standaard audio erin en die vind ik, sorry dat ik het zeg, niet goed klinken. Lastig te omschrijven. Mager, beetje hol geluid met geforceerde lage tonen.
Verder menu's e.d. duidelijk, alleen reactie van het systeem op een invoer is vrij traag, altijd een halve tot een seconde wachttijd.
Maar dat zijn geen zaken, waarop ik deze auto zou laten staan. En design is super, zowel buiten als van binnen. Iemand auto even laten zien en die zou deze boven A4 e.d. verkiezen. Maar dan wel met 19 inch ;) Misschien over wat jaartjes?
 

alfons

Nieuw hier
14 feb 2013
22
0
0
Nu had vandaag een collega van mij de IS300H van een kennis bij zich en begonnen wij wat over de auto te praten, ik heb zelf ook een testrit gemaakt met de auto enige tijd geleden en niet bij het volgende stilgestaan.

De auto heeft CVT automaat dat betekent dat de versnelling continu is en er geen schakelmomenten zijn, toch?

Nu had ik het met mijn collega er over wat dan het nut is van de flippers achter het stuur en wat je daar dan eigenlijk mee kan, aangezien de auto geen versnellingen heeft, iemand?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Met de schakelflippers kan je voorgeprogrammeerde versnellingen gebruiken. Gebruik je ze niet, dan gebeurd alles volautomatisch. Met schakelen heb je controle over het toerental.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Hoi Lacor,

stoelen in F sport zijn aanzienlijk comfortabeler. ze zijn meer verstelbaar en de zitting is inderdaad wat langer. Het schakelen met de flippers is zoals beschreven is. Ik moet bekennen dat ik dat weinig gebruik. op de een of andere manier nodigd de auto uit om relaxed te rijden. verbruik momenteel 1:16,5!
:worship:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Hoi Johan,

Ik ga alvast sparen voor de F-sport dan! Ik rij normaal ook relaxed. Heen een rit van 30 kilometer met 100 a 110 op de teller en enkele stadskilometers weggezet met ruime 1:20. Zelfde rit, maar dan linkerbaan, goed gasgeven (en dat 'neppe' soundcomposergeluid aanhoren), denk 130 gemiddeld op de klok en dan nog een verbruik van ruim 1:15. En dat voor zo'n auto.
 

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Hallo,
Gisteren met de post een mooi pakketje van Lexus ontvangen. Allerlei poetsspulletjes voor mijn nieuwe IS 300h. Zeer attent, ze weten de spanning er in te houden. Nu ff afwachten wanneer het echte grote pakketje komt.
 

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Johnis300h zei:
Hallo,
Gisteren met de post een mooi pakketje van Lexus ontvangen. Allerlei poetsspulletjes voor mijn nieuwe IS 300h. Zeer attent, ze weten de spanning er in te houden. Nu ff afwachten wanneer het echte grote pakketje komt.

Die kreeg ik ook en kort daarna een menukaart, waarop je alle instelling van de auto kon aangeven, zodat de dealer het allemaal al heeft ingesteld als je hem komt halen.

Was ik niet gewend, al die cadeautjes (die je uiteraard zelf hebt betaalt)
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Deze verrassing kreeg ik ook. J emag zeggen wat je wil, maar het staat netjes en het is verrassend!! :hi:

En nou maar wachten tot hij er is Johnis300h :(
 

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Tja volgens de laatste berichten van de dealer wordt het midden februari 2014. Ik heb de auto op 05-09-2013 besteld. Dealer kan het niet uitleggen waarom het 5 maanden duurt. Misschien bootje gemist?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
:O Dus in oktober poetsspulletjes ontvangen en dan nog 4 maanden wachten ??? Sorry maar da's geen zoethoudertje meer. Zou voor mij een reden zijn om gelijk de hele boel te cancellen... :neutral:
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Bijzondere verhalen. Temeer omdat ik bij dealer van mij enkele nieuwe Lexussen op voorraad zag staan in verschillende uitvoeringen! Goed zoeken zou ik zeggen. :p
 

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Johnis300h zei:
Tja volgens de laatste berichten van de dealer wordt het midden februari 2014. Ik heb de auto op 05-09-2013 besteld. Dealer kan het niet uitleggen waarom het 5 maanden duurt. Misschien bootje gemist?

Heb je dan een bijzondere versie en/of kleur besteld. Ik ben in Breda geweest en daar stonden er diverse op voorraad. Tevens deden ze heel veel moeite voor mij om de juiste auto voor mij ergens anders weg te halen.

Er stond nu ook een rode in de showroom, die zag er toch erg gelikt uit, al zeg ik het zelf.
 

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Ik heb een luxury line incl ML besteld in de kleur zwart. Interieur ook zwart. Is m.i. Niet zo'n bijzondere uitvoering. Zal nog eens met de dealer bellen. Is trouwens lexus Sittard.
 

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Ben er nog eens achteraan gegaan. Wat blijkt, Leaseplan heeft de opdracht gegeven niet eerder uit te leveren dan 14-03-2014. Dit o.g.v. Een vermoedelijke datum Max aantal kilometers (160000). Klopt helemaal niet. Ik zit in december al aan mijn quotum. Dus, even met de leasmij gaan bellen dat ze het (weer) een keer niet goed doen.

Resum?, Lexus doet het goed, alleen de leasmij laat een steekje vallen. Zal uiteindelijk wel goed komen. En zo'n straf is het nu ook weer niet om nog ff in mijn ct200 te moeten doorrijden.
 

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Update: binnen 3 weken heb ik de auto. Het gaat eentje worden die bij de importeur op voorraad staat. Alleen een andere kleur, murcury grey incl. Open dak. Meerprijs van open dak valt deels weg tegen de hogere BPM als de auto in 2014 op kenteken gezet zou gaan worden. Eind goed al goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.