Jelmer - Project LS400 2

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ga even wisselen van project (andere stond toch al weer een tijdje stil). Van de zomervakantie gaat LS400 nummer 1 de garage in, op die manier kan ik er wanneer ik dat wil ook makkelijker en langduriger aan sleutelen :rulez:

Idee is om dan nummer twee na anderhalf jaar stilstand eindelijk weer de weg op te sturen :) . Ik heb een hoop geleerd van de eerste LS en weet nu ook beter mijn wegen te vinden binnen het LS wereldje.... en ik heb nog een berg bruikbare onderdelen liggen :rulez:

Het is niet iedereen z'n ding om een flink gebruikte auto te rijden, of tijd in te stoppen, en zullen denken 'koop toch een nieuwere'. Maar ik vind dit een toonbeeld van Toyota kwaliteit, en met een beetje onderhoud rijden ze door als geen andere :baseball:

Heb de auto eind 2009 gekocht voor ?1500,- Zonder APK met de gedachte hem te slopen. Vorige eigenaar wou dit ook doen want het ging hem om motor en bak, maar door tijdsgebrek heeft hij hem uiteindelijk helemaal aan mij verkocht. Er moest dus wel het ??n en ander aan gebeuren. Z'n uitstoot is niet helemaal goed, parkeerrem werkt niet naar behoren, en de rechter achterdemper is lek. Tevens was het instrumentarium kapot en het A/C display. of de airco nog werkt weet ik niet op het moment. Ik heb de auto dus bij me pa op het erf neer gezet om hem dan te demonteren. Toen kwam de andere goude sloop LS, die had voorrang aangezien die niet meer kon rijden en dus gewoon snel uit elkaar moest (is uiteindelijk niet snel gegaan :D )

In de tussentijd vond ik het een beetje zonde worden om nummer 2 te gaan slopen, en had daarom maar besloten deze LS weer op te knappen aangezien ik een hoop delen van de goude sloper kon gebruiken. Voordeel was ook dat de distributieriem van nummer 2 pas nog was vervangen, en dat de twee voordempers 3 jaar geleden ook zijn vervangen a ?2000,- en er nog als nieuw uit zien :rulez:

Goed, ik was alweer begonnen in Januari. In de vrieskou de klepdeksels er weer opgezet die ik een jaar daarvoor er af had gehaald in dezelfde vrieskou (niks van geleerd dus :p ) Voorzien van nieuwe pakkingen, zowel op de cilinderkop als rond de bougies, gasklephuis schoon gemaakt, nieuwe pakking tussen gasklephuis en inlaat, en een aantal nieuwe slangetjes. Auto stond dus een jaar stil zonder klepdeksels... buiten. jammer genoeg al een beetje roest op de nokken en wat vuil er tussen. ach. kan gebeuren :mrgreen:

Hele zootje dus weer dichtgemaakt, accu er in gedondert. sleutel om --> starten --> lopen. niks aan de hand, spatzuiver :worship:

Kwam er dus jammer genoeg wel achter dat een muis het interieur had verwoest :sucks: ..wou eerst het interieur helemaal gaan schoonmaken. Maar heb er toch maar voor gekozen om het beige interieur van de sloper gedeeltelijk te gaan gebruiken, gaat heel mooi worden

In de tussen tijd heb ik ook het Instrumentarium bijna weer compleet aan de praat, en had ik nog een A/C unit liggen die ik een keer heb gerepareerd, maar waarvan een streepje in het display kort daarna al weer was overleden. Die kwam ook wel weer van pas voor deze auto, Nummer 1 moet super zijn, dus daar kon hij niet meer in :mrgreen: :p

Achterdempers heb ik ook vervangen voor gebruikte, rechts achter houdt weer lucht vast......maar nu is links lek :( en wat er onder uit kwam zag er niet uit. dat gaat allemaal ook eerdaags de geest geven. Dus ik heb nu twee mooie niet verroeste dempers tweedehands met weinig mijlen in de USA gekocht. Nieuwe kosten daar met de CL korting ook 'maar' $600,-. Alleen ik vind het de kunst om met nummer 2 lekker goedkoop te doen, en toch goed resultaat te behalen. Waarom dan bij luchtvering blijven?, het rijd gewoon geniaal comfortabel :worship:

Verwacht een hoop updates het komende half jaar :rulez:

Zo staat hij er nu bij:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
om te huilen als ik het interieur nu zo zie, maar als ik naar nummer 1 kijk, dan weet ik dat het zeker goed zal komen met nr 2!! Goed bezig kerel! Ik ben fan! :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb er wel vertrouwen in jongens :)

Voordel is dat de vorige eigenaren hem niet totaal verwaarloosd hebben, het motortje is super :rulez: en die voordempers zijn ook mooi meegenomen

Omdat er een muis in heeft gezeten, en ik absoluut niets wil hebben dat er nog iets van uitademt, heb ik het hele interieur kaalgetrokken, het dash laat ik verder wel op z'n plek :p Dat was voor ??n keer wel leuk, maar niet meer :mrgreen:

Ik ben nu dus bezig het interieur stukje bij beetje schoon te maken, en weer representatief. Gister een heel zootje onderdelen schoongemaakt, alles tot het laatste schroefje uit elkaar gehad en schoongemaakt,

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Wat word alles toch smerig als men nooit iets schoonmaakt, en overal vind ik haren. of ze nou van een flinke baardaap zijn of die muis is nog lastig te zeggen :D

Heb onderhand het volgende voor de auto geregeld:

-Witte knipperlichten
-17" LS430 velgen
-Beige tapijt + dashboard delen
-Tweedehands achter schokdempers
-Tweedehands Alpine IVA-w205R head unit
-Tweedehands Alpine TUE-T200DVB Digitenne Tuner (jaja :D )
-Alpine PDX-F5 versterker
-2 setjes Alpine SPR-50C
-Alpine SWR-1023D

Het beige Lederen interieur ben ik ook nog mee bezig, moet de beeldschermen nog in de hoofdsteunen maken en weer in elkaar zetten.

Het geluid gaan wel een paar centjes in zitten, wou nu wel eens wat meer hebben in ??n van me LS400's

De TV-Tuner heb ik er ook bijgenomen omdat deze auto een autotelefoon had, en er dus een mooi gat in het dak zit :X . Met Digitenne heb ik weer mooi een antenne om in dat gat te proppen. :rulez: ..... wat een excuus niet :mrgreen:

Ik heb ook nog een originele antenne over van de sloper, want die op deze is afgebroken. Die kan in de revisie, kijken of het nog te redden valt (misschien alleen nieuwe mast)

Verder is de uitlaat lek, gelukkig heb ik ook nog een sootje goed bruikbaar uitlaatpijp van de sloper liggen. Want originele dempers kosten een vermogen :O
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Omfg! Alsof veeteelt erin heeft zitten voortplanten...

Ik ben ?cht benieuwd naar wat je hiervan gaat maken! Waar woon je Jelmer(Ja Alkmaar, maar kun je adres PM'en)? Ik wil de auto zien :D Even een zondagje komen kijken ;)

Wat een prachtbak! Hahaha
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha ja.. volgens mij staat deze bij zijn vader op het erf, maar hij had het in zijn verhaal over in een garage plaatsen, so I could be wrong, hij zal het beter dan mij weten ;)
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
poehaaa Jelmer das me tog een projectje zeg succes ermee word wel weer een vette bak heb je de 1uz al verkocht ?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, die V8 ligt nog in me garage. Zal er nog wel een tijdje liggen vermoed ik, maar hij eet geen brood.

Inderdaad, Auto staat in Friesland, omgeving Heerenveen. Dus soms ben ik er een dagje. Alleen de meeste onderdelen liggen nog in de USA. En als het komt wacht ik tot de zomervakantie met alles er in zetten, het zou wel vervelend zijn als er in de tussen tijd weer een muis in klimt (Op band klimmen, vandaar naar de draagarm, en dan op de uitlaat, naar achterlopen, in de achterbumper springen, en zich daar door een ontluchtingskanaal naar binnen glippen, ow ja, en het rubber dat er voorhangt aan de kant duwen.... echt, die muizen daar zijn slim)

Maar ik vermoed het niet, zulks doen ze meestal als het koud is. Alleen om het te voorkomen dus allemaal in een paar weken. En nu gewoon goed voorbereiden en alles schoonmaken zodat het straks alleen maar montage werk is.

Achterbak is trouwens ook een puinhoop. gelukkig had ik dat ook nog allemaal over van me sloper aangezien er daar ook een putlucht hing, niet normaal dat ??n zo'n scheiterd zo kan stinken :evil2:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
hhhaahaha muizen zijn de grootste stinkerds die er zijn(wat kunnen die krengen schijten). Leg anders gif in je auto, dat zal ze leren!!!! :D :X
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
hebben er ??n keer een gehad die had drie muizenvallen aan z'n reet hangen, het zijn nog doorzetters ook. En super slim... we moesten ??n keer echt een goeie val maken om er eentje levend te vangen...na 3 pogingen, de eerste 2 was hij te slim af :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hahahha een E=M*C kwadraat muis, hete die mickey? :D

Maar het zijn krengen ja, toen ik ons huidige huis kocht barstte het van de muizenstront, jez** wat een meur was dat. :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Tsja, hier zit je op het platteland, en alle katten zijn met de noorderzon vertrokken

anyway, vandaag me dubbel din opgehaald :mrgreen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het was alleen geen 205, maar een 202. boeit mij niet zoveel, speelt nog steeds alles af. En de afstandsbediening is pleite. Iets wat ik ook eigenlijk nooit heb gebruikt met mijn oude HU's. Ga wel kijken of ik er nog eentje kan scoren voor het complete
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
zit in je ls nu ook een standaard versterker , en ga je die er weer bij achter zetten ? wel een fijn toestel wat je daar heb Jelmer :rulez:
@ cth woehaaa met die benzine prijzen ff die v8 erin ploppen neh dan maar iets minder power het zou natuurlijk wel wat zijn zon apparaat erin doen heel apart :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Succes Jelmer! Deze ga ik weer met veel plezier volgen!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Begonnen met de voorstoelen gereed maken, de achterste is al bijna klaar. De voorste moet een andere rugleuning + de beige bekleding die daar op een hoop ligt. Probleem is dat de sloper rechtsgestuurd was en de memory computer + kabelboom zit onder de bestuurdersstoel, en is uiteraard gespiegeld van de linksgestuurde versie. Dus moet de bekleding overzetten op een linksgestuurde bestuurdersstoel

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het velours is trouwens ook bijzonder smerig, dit zie je heel goed met wat meer daglicht er op