Jelmer - Project LS400 2

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Esteban: Bedankt! als die kofferranden toch alles waren... ;) :D

@Slippernick: Dank je wel! ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in, volgens mij is hij echt beter dan nummer 1 :O

Vandaag ook weer bezig geweest

Alle kabels gelegd, allemaal netjes boven elkaar, nergens gedraaid op de weg naar achteren :p

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Aan de andere kant zitten de kabels voor het Video signaal, ik heb van die Audison dingen genomen, van die dure.... eigenlijk heb ik alleen maar voor kwaliteitsbekabeling gekozen. Allemaal goed ge?soleerd spul en lekker soepel.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het wordt een aardige bonk draden, maar het moet wel lukken allemaal... en anders zaag ik wel een gat in de kachel :p

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daar gaat de voeding naar achter:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb een digitale versteker, dus dit moet wel voldoende zijn (20 kwadraat), en zo wild als in me pick up is het niet. ;) Voorlopig ??n versterker, maar kan er altijd nog een kleintje aan knopen voor extra achter speakers in de hoedenplank

Tapijt is er ook weer in gegaan:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Pedalen uiteraard ook helemaal ontsmet

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Speakerkabel de portieren in proppen, je kan het beste de hele kabelboomn even uit de carrosserie trekken, werkt een stuk makkelijker bij deze auto:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En hier ben ik ge?indigd deze week:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Goed bezig! Je heb het er maar druk mee, snap niet waar je de tijd vandaan haalt....




gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
... ik had een paar dagen vrij, en ik heb geen vriendin :loll:

En ik heb er voorlopig gewoon iedere zaterdag voor gereserveerd. dus doordeweeks tussen door gewoon alles plannen en klaar leggen zodat je gewoon lekker een dag zonder tegenslag aan de gang kan

Het moet gewoon eerdaags af zijn, eind van de maand komen er cruciale onderdelen aan waarmee ik hem weer rijdbaar kan maken (luchtdempers voor de achterkant)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik mag het hopen! moet nog blijken wanneer hij de weg op gaat of deze LS die ik voor ?1500 heb gekocht beter rijd dan het bedrag doet vermoeden. But then again, iedere LS met werk is geen drol waard, zeker zonder APK.

Ook nog even de Metra Kit om de Alpine heen gevouwen, enige jammerlijke is natuurlijk dat de structuur van het raam niet overeenkomt met de bovenliggen A/C unit, Dus waarschijnlijk even bewerken met de polijst machine, of een duurdere BeatSonic Kit. Maar voor nu volstaat het, allemaal details voor latere zorg... het word zoals ik al zei voorlopig toch alleen een rijder waarvan ik nog moet aftasten wat het is.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Anyway, toen ik de kabels ging halen ook gevraagd of ze nog een IPod jack hadden voor nog zo'n oudere Full speed aansluiting, deze:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Die hadden ze dus niet, en moesten hem bestellen, daar op toegezegd, Kom ik er achter dat mijn Blue tooth unit een ingang heeft voor een nieuwe... zucht, heb ik er straks weer eentje die meteen ongebruikt de kast in kan :(

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En in doos van de bluetooth unit die ik uit me pick up heb getrokken vond ik nog een verloopje om hem op oude toestellen aan te sluiten... dat zit dan wel weer mee :rulez: :p
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Komt hier dik in orde.

Kabels allemaal mooi weggewerkt. Zeker genne spaghetti zoals bij sommige.
Als daily zal deze wel tellen !!! :rulez:
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Hoi Jelmer,

Geweldig dat je de auto weer een tweede leven gaat geven! Zonde om zo'n brokje techniek van eind jaren 80 te laten wegkwijnen. Heel veel plezier met het opknappen (werkt beter dan een psychiater!!!) en het gaat een hele mooie worden :D

Nico
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
Knap werk Jelmer gaat gewoon een topper worden je lult wel van een daily maar heb zo'n vermoeden dat je straks weer gezond gaat malen en dan moet het gewoon weer xtra mooi whahahah doe je best , het is al een superverbetering met wat het was
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zie het wel ;)

Vandaag een setje gebruikte Michelin Primacy HP's opgepikt voor een ?150,-. Kan ik weer een aardige tijd mee vooruit :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Radio zit er in, alleen zoals verwacht irriteer ik me dood aan het verschil in materiaal met bovenliggende A/C unit. Dus dat wordt denk ik een Beatsonic raam.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verder doet alles het zoals ik het heb gemaakt tot zover.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hier moet ik ook nog even aan werken, onderste stuk zit scheef:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hij heeft nooit goed gezeten, maar hij zit nu nog steeds hetzelfde. Kabelboom van de ECU drukt er tegen aan zag ik nu + dat me blue-tooth interface er ook op ligt.

Nog wat foto's van de bekabeling in de cabine:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dit blijft hier liggen onder de achterbank, is voor de verdeelkast van de schermen

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Beetje Dynamat:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Als ik nog speakers in de hoedenplank wil, trek ik het nog een stukje door.

Antenne komt ook netjes omhoog:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De auto werkt echt mee :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Waarom spuit je het frontje niet, bouwpakketten spuitbusjes van tamiya, geweldig spul Jelmer en stukken goedkoper. ;)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hallo Jelmer,

Wat een project zeg, lijkt mij heerlijk om te doen, mits je de tijd en ruimte daarvoor hebt.

Maar om een lang verhaal kort te maken, kan ik je LS bij de komende meeting bewonderen ????

groet

Henny
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Henny: In Oktober moet deze er bij zijn bij leven en welzijn :)

@Rom: Het probleem is dat de structuur anders is, dus ik moet hem even onder de polijst machine leggen. Maar daar heb ik weinig zin in op het moment. koop gewoon een ander. En met deze ga ik dan wel experimenteren voor nummer 1. Die radio is namelijk ook op sterven na dood.

In het interieur ben ik nu een beetje op een dood punt beland, ik kan niet verder omdat ik op spullen uit de USA moet wachten, ik moet eerst m'n schokdempers, versterker en speakers hebben voordat ik de rest van de afwerking + stoelen er in kan plaatsen.

Vandaag heb ik dus voor nu het interieur even afgerond, al het stof nog grondig met textiel reinigers behandelt. Als hij nu nog gaat stinken weet ik het niet meer :roll:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik ben nu bezig in de achterbak.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Netjes gedaan allemaal...... :rulez:

Als er nu inderdaad nog iets moest stinken......zal het niet de LS zijn :D ;)

Die spullen uit de US, is dit voor te reinigen of onderdelen? Wil niet nieuwschierig zijn zenne, maar ik koop regelmatig reinigingspullen in de UK, veel sneller, nog altijd goedkoper dan hier en geen importkosten betalen.

Laatst hebben mijn spullen uit de US 3 weken geblokkeerd bij de inklaring en moest ik nog eens taxen betalen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, zijn allemaal onderdelen. Zoveel schoonmaakmiddelen koop ik ook weer niet. ben daar ook niet echt heel erg in verdiept zeg maar :D
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Vandaag m'n LS430 wielen opgehaald. Ze zijn volledig gepoedercoat; naafkappen, binnenkant en achterkant dus ook
Velgen hebben me nu in totaal ?580,- inclusief BTW gekost. Best wel netjes voor nieuwstaat OEM Lexus velgen :)

Heel gaaf, dat gaat er zeker goed uitzien.
zijn ze 17 of 16 inch?