Jelmer - Project LS400 2

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bedankt!

Ik ben er van overtuigd dat velgen de auto maken, dus als ze er netjes uitzien verandert dat de hele aanblik van de auto meteen.

Over pak weg een anderhalve week komen de spullen uit de US weer aan, dus dan kunnen we weer volop aan de bak. Voor die tijd kan ik nog wel de subwoofer box gaan maken, was er al mee aan de slag gegaan, bedenken enzo.

Maar ik was er al over eens dat ik hem aan de onderkant van de hoedenplank vast maak, vandaar ook al die dynamat (het zit nu ook aan de onderzijde van de hoedenplank. Nu is mijn ervaring wel dat een goeie box weinig trillingen doorgeeft, dus ik verwacht geen complicaties. Ik gebruik altijd minimaal 18mm. Deze keer weer eens multiplex, gesloten bijhuizing uiteraard om mooi strak te blijven over de hele linie. neemt ook altijd de ministe plek in beslag.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb me hele pick up met dat spul bekleed zoals je hier kan zien:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Echt, het dak en alles. als geluidsdemping van buiten af werkt het goed als je alles ermee doet. Maar het gaat meer om resonanties uit te bannen, en dat doet het perfect, die pick up kon je met het geluid zo hard als je wou, zonder lastig geratel/getril. Ook motortrillingen en van het rollen namen gigantisch af door de hele auto ermee te bekleden. hitte stoot het ook af. Maar het is prijzig, en ik heb op een hoop plekken dan ook als extra nog conventionele dempingsmatten toegepast ook met een warmtewerende alluminium folie er over heen getrokken. Gewoon dik stof spul, anderhalve centimeter. Holle ruimtes bij me gordels er helemaal mee volgepropt, en de deuren aan de binnenzijde ook helemaal, het raam kon nog net naar beneden :p . Maar hij was echt stil geworden die auto :O

Bij de LS ga ik de portieren ook bewerken met nog meer dempingsmateriaal, en dynamat rond de speakers. Eigenlijk de enige plek bij de LS waar nog wel wat extra demping van mij mag. en onder de achterbank. Windgeruis doe je weinig aan, maar dat zijn eigenlijk ook alleen de buitenspiegels die je hoort.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
je kan dan beter in een glas bier kijken denk ik :mrgreen: ..... met schuim :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Eindelijk een pook-bezel zonder scheuren.. en een andere asbak waar niet in is gerookt. Ik heb er nog eentje uit Amerika ontvangen waar de traction control knop niet op zit, aangezien de auto het ook niet heeft. Maar ja, daar zaten een hoop barsten in het fineer... Dus dan maar een dood TRC knopje :p

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zo goed als nieuwe achterdempers :worship:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Berg Alpine spul:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Eerdaags maar weer aan de klus
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wielen liggen ook al weer klaar:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Gisteren weer een interieur gescoord :O

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb nog nooit een 1LS gezien met zoveel hout op de deur, wist niet dat ze dat maakte voor die auto. Het is ook niet echt mijn ding trouwens. Ik ben overigens van plan slechts een deel van de panelen te gebruiken aangezien er wat gaten in zijn geboord voor de bevestiging van al dat hout.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ook maar eens een bekerhouder totaal uit elkaar gehaald om goed schoon te maken (ben nog niet eerder zover gegaan), best wel leuk.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Lekker bezig hoor! Die ls430 velgen zijn echt gaaf.

Waar haal je al dat spul? Sloper of vind je gewoon iedere keer ergens een ls? :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
tsja, hier en daar hoor ik wel eens wat :D komt inderdaad uit een auto die uit elkaar gaat.

Zeer nette 1994 LS400 met alle opties tot schuif kanteldak, die een paar problemen vertoont. geen deukje of krasje op die auto te zien, eigenlijk zonde om te slopen. Maar z'n luchtvering is dood (waarschijnlijk compressor enzo). en z'n instrumentarium ook. Allemaal dingen die ik wel redelijk snel en goedkoop had kunnen fixen. Verder perfect onderhouden, loopt ook super mooi. Maar ik heb er al twee, dus vind het welletjes. En hij had zelf ook wat onderdelen nodig.

Die LS430 velgen staan ook zeer mooi onder een UCF20/21:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ook een zeer mooie LS400, staat bij mij in Alkmaar te koop
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jelmer ik heb er geen worden voor maar wel een gebaar: :rulez: :rulez: :rulez:

PS zie ik daar toevallig een doos van de GFX? :D
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Deze wordt beter dan de modellen die vroeger van de band rolde zenne :rulez:

Velgen staan er beter onder dan de originele....
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Hoi Jelmer,

Ik krijg zomaar het gevoel dat project 2 een nog mooier resultaat gaat geven als project 1. Straks krijg je er nog spijt van dat dit de 'daily driver' voor je moeder en zus gaat worden!!!! (pas altijd op met wat je belooft).

Een vraag mijnerzijds. Ga je het overdadige hout op de deurpanelen niet gebruiken? Zo nee, denk je dat deze stukken boom op mijn deurpanelen te plaatsen zijn zonder de hele auto te hoeven verbouwen (LS 1992). Als het antwoord op vraag 2 ja is dan zou ik de deurbomen graag van je overnemen. Ik ben namelijk wel 'gek' op hout in de auto. :D

Groet,

Nico
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik denk niet dat ik het ga gebruiken, maar de fineer is wel op wat plekken gebarsten zeg maar. Het valt op zich wel mee, maar er waren wel een aantal gaatjes geboord door de deurpanelen heen.

Ach, daily, ze kunnen het goed hebben. en ze zijn hier wel voorzichtig, dus ik verwacht geen ernstige schade's
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Je bent een dapper man. Maar aan de andere kant... een auto is ervoor om mee te rijden. Ik ben zelfs ook vrij makkelijk in het uitlenen van een auto. De kans dat ik er zelf schade mee rij is ook niet nul.

Als jij het niet gebruik wil ik graag kijken of ik er wat van kan maken. Wellicht kan ik de barsten/gaatjes met wat vulling en lak camoufleren en als het niet lukt... ben ik in ieder geval weer even zoet bezig geweest. Laat me maar weten hoe we een en ander regelen en wat de kosten zijn.

Groet,

Nico
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Pasvorm van de bovenste lijsten zijn super, de onderste vind ik zelf wat overdone. Je mag ze hebben, ik doe er toch niets mee
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hele auto zit onder de ganzenstront

Gras maaien moet daar iedere week, drama
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wat denk je, die twee nieuwstaat dempers die ik in Amerika had gekocht waren beide voor rechtsachter, niet een setje voor de achterkant (links en rechts) zoals ik aan die knuppels had doorgegeven :evil2:

Dit is natuurlijk te zien, maar ik had er nog helemaal niet op gelet er van uitgaande dat ik niet met een stelletje cyclopen te maken had.
Anyway, ik was woest, kwam er natuurlijk pas achter dat ik het oude spul onder de auto vandaan had getrokken :D :X
(op de foto's hierboven staat hij dan ook op een paar flinke blokken hout ;) )

Dus heb in mijn bui van oprechte verontwaardiging toen meteen een nieuwe in de USA besteld :) , en kreeg hem vandaag binnen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik krijg ze trouwens voor een nette prijs :rulez: Nu zijn alle dempers rondom denk ik zo'n beetje van de laatste jaren :worship: :mrgreen: kan voorlopig weer vooruit