Jelmer - Project LS400

Jelmer, weet je overigens ook dat "jouw" Lexus een hoofdrol heeft gespeeld in het laatste seizoen van Top Gear? Hij werd daar omgebouwd tot een heus politievoertuig. Een hilarische aflevering.

En wist je dat ook Bill Gates tot voor kort een LS400 reed? Je kunt je dus meten met de groten der aarde! :lol:

Dat ding van Bill Gates heb ik pas geleden nog te koop zien staan ja.

Dat van top gear moet ik even opzoeken, is me ontgaan :wink:

Ik heb hem net gezien op You Tube, wat een sloom ding :lol: :wink:

Dat moet veranderen hoor.....

Helemaal goed!

Ik had al een ander bedrijf, maar die hanteert inderdaad niet zulke gunstige prijzen als deze. En zoiets gaat toch heel mooi staan onder de LS:

reparatie_velgen_002_large.jpg

Zo dat ziet er gelikt uit zeg 8O
Een super upgrade voor de LS.
Welk merk xenon verlichting heb je ingebouwd?
Als ik weer wat meer tijd heb dan ga ik het ook doen denk ik.
Mooie foto's ,ook de sevile is super 8O

Gusmano 8)

Ik dacht dat het gewoon Pilot Bi-Xenon was. Ik heb ze hier gekocht:

http://www.xenonstore.nl/info.aspx?page=startpagina

Maar misschien dat je het ergens anders goedkoper kan krijgen. Maar ik vind xenon verlichting hoe dan ook zijn prijs dik waard, Ik heb het in al me auto's zitten, en het was altijd het eerste dat ik veranderde. Gewone Xenon is ook veel goedkoper dan de 'Bi' versie

Maar voorlopig doe ik alleen het noodzakelijke onderhoud aan de Lexus. Me Chevrolet heeft nogal wat aandacht nodig :roll:

Als je vragen mocht hebben over het inbouwen/aansluiten, vraag maar raak!

Zeker, en het mooie is dat het gewoon eigenlijk al goed rijdt. En dat het super betrouwbaar is.

Maar het lastige aan veel vermogen is, dat het zo snel went :lol:

Ik heb weer wat kleine dingetjes gedaan aan de auto. De transparante knipperlicht units heb ik er vandaag ingezet:

Hier is het oude oranje spul er af. De nieuwe transparante zijn voor Amerikaanse versies gemaakt welke ook nog een extra knipperlichtje in het buitenste deel van de unit hebben. Amerikaanse versies hebben dat in plaats van het knipperlicht op het zijscherm. Het draadje en de fitting daarvoor komen bij die versie door het gat binnen de rode cirkel op de foto:

DSC00930.jpg

En hier zit bij de transparante een gat voor dat lampje:

DSC00932.jpg

Ik ga ze nog wel eens een keer voorzien van een lampje, maar ik kon niet zo snel aan een goeie fitting komen :(

Goed, vervolgens heb ik de boel even goed schoon gemaakt, de gewone lamp verwisseld voor een Oranje exemplaar, en toen de units op hun plek geklikt/geschroefd:

DSC00933.jpg

Hier kan je nog het verschil zien tussen de oude en nieuwe:

DSC00935.jpg

Hier zitten beide nieuwe er op:

DSC00939.jpg

DSC00941.jpg

Jammer genoeg zijn de oranje lampjes nu weer zo zichtbaar, dus ik heb chroom lampjes besteld, gewoon gloeilampjes, vind ik beter staan als knipperlicht. Led staat zo ?gestresst? met dat abrupte dimmen
:lol:

Het is in ieder geval nog goed Oranje als ze knipperen:

DSC00942.jpg

En hier nog een veranderingetje, om het verschil een beetje te laten zien zit er hier nog eentje op, foto met alle twee komt nog een keertje. Je kan zien dat deze nieuwe de hele uitsparing in de bumper opvult. Ik heb meteen de uitlaat maar weer een beetje op z?n plek gehangen, de rubbers waar hij in hangt waren een beetje uitgelubbert waardoor hij meer naar het midden en naar beneden hing:

DSC00944.jpg

DSC00946.jpg

DSC00953.jpg

DSC00952.jpg

Bij de oude viel het ook meer op dat het om een sierstuk ging, met de nieuwe heb je daar minder last van, en ik vind het goed staan :D :

DSC00954.jpg

DSC00956.jpg

Verder heb ik ook nog wat metalen ventieldopjes gekocht :)

Ziet ewr echt super uit! Die knipperlichten zijn echt geweldig!

Mooi Mooi Mooi Mooi :lol:
Helemaal top Jelmer.
Ik kan niet wachten tot mijn knipperlichten er zijn :o
De uitlaat pijpjes zien er een stuk beter uit dan orgineel :)
Mooi werk man..

PS: mooie duidelijke foto's :wink:

Gusmano 8)

Dank jullie allemaal :D Ik heb tevens weer wat kleine dingetjes gedaan. De verchroomde kentekenplaat frame's die ik er op had waren van plastic, dat spul begon nu al te verweren 8O

Dus ik ben via een kennis te weten gekomen waar ik RVS exemplaren kon bemachtigen, en ze waren maar 2 euro duurder :D . Ik heb ook meteen wat nieuwe luxe platen moeten bij maken....ik had de oude namelijk nogal goed vast gemaakt op de plastieken frame's :roll: :lol:

DSC00957.jpg

DSC00973.jpg

DSC00974.jpg

Zoals je misschien op de foto hierboven kan zien, heb ik ook geen gezichtsbederf van de lelijke oranje vlekken in de knipperlichten meer. Deze heb ik namelijk vervangen voor 'Chrome-Coated' exemplaren.

DSC00978.jpg

Ik kreeg vorige week ook twee folders thuisbezorgd:

DSC00992.jpg

De rechtse heb ik op marktplaats gekocht, die is van zowel de '91 LS400 als de '91 ES250. De linkse komt uit Amerika en is een brochure van de '93 LS400, het bouwjaar van mijn Lexus. Het is een zeer mooie uitgebreide brochure met +40 bladzijdes en velen daarvan ook nog eens openslaand:

DSC00999.jpg

Hier zijn trouwens nog wat foto's met beide uitlaatsierstukken vervangen:

DSC00980.jpg

DSC00986.jpg

DSC00988.jpg

Dit past inderdaad heel erg mooi in het geheel. De auto komt zo erg orgineel over.

Je slaat de spijker op z'n kop, dat is namelijk juist wat ik met deze auto wil. Op eerste gezicht origineel houden.:D

De uitlaten zijn zo'n beetje dezelfde vorm, maar net een slagje groter, als er andere velgen onder gaan neem ik ook weer een gesloten design in 18". Dat is groot genoeg. Ik vond deze altijd wel mooi:

img_1.jpg

img_2.jpg

img_5.jpg

Op de afbeeldingen zijn ze 19". Deze velgen zijn ook niet zo gigantisch duur ($450 p.s.) omdat het geen meerdelige zijn. En ze horen echt bij Lexus of Mercedes (Wald)

Heel mooi, hoewel ik de auto iets te laag vind hangen.

Zolang je er maar geen taartschep op doet en twee grote emmers over de uitlaatpijpen trekt :P

Dit vind ik wel dik genoeg als uitlaat, misschien dat ze in de toekomst worden uitgewisseld met echte, die dus aan de demper vast zitten

Deze is inderdaad te laag, de mijne zal wel iets omlaag gaan als ik aan de ophanging ga werken, maar dat zal minimaal zijn. Mijn luchtvering doet niet altijd hetzelfde :? . Soms staat hij belachelijk hoog, en op andere momenten staat hij netjes (laag). die standaard hoogte van een LS met luchtvering vind ik wel mooi, lager hoeft het niet.

Maar ik denk dat de luchtvering wel een keertje vervangen gaat worden voor zoiets:

http://www.lextreme.com/allgo.html

Al ga ik dan wel dat schakelaartje met 'sport' missen :cry: . Daarentegen zal het rijgedrag wel beter worden. Maar ik vind het nu wel leuk dat je kan kiezen tussen (Amerikaans) comfort en (Europees) sportief

Alleen originele dempers zijn wel heel prijzig moet ik zeggen. ik dacht iets van ?500 per stuk, of nog meer

Slippertje gemaakt

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen :lol: (Bassie)

DSC01173.jpg

DSC01175.jpg

Ik moet uiteraard dat verkeersbord ook betalen :P . hoe krijg je op die plek een deuk? wel, het was toch wel een beetje glibberiger dan ik dacht en op eens stond ik achterstevoren in de berm ingegraven, gelukkig dicht bij huis, dus me vader kon me er even uit trekken met de 4x4. Hopelijk was dit de laatste klapper voorlopig, want volgens mij heb ik de laatste tijd nummer 13 op me kont staan :evil:
Maar ik heb er weer van geleerd :idea:

Hier nog wat meer plaatjes:

DSC01176.jpg

DSC01177.jpg

DSC01178.jpg

DSC01179.jpg

DSC01180.jpg

DSC01181.jpg

Ik vind het wel jammer van me voorruit, die zat er nog niet zo heel lang in, en er waren ook nog een paar sterretjes afgelopen week gerepareerd. :cry:
Verder moet ik een nieuwe deur en de plastic dorpel afdek plaat. en ik ben heel blij dat een Lexus dat heeft. Onderdelen zijn al geregeld ook al in de kleur :wink: Het voorscherm vervang ik ook meteen aangezien daar altijd al een lelijke vouw in heeft gezeten + deukjes, deur had ook deukjes.

De schade aan de dorpel moet er uitgetrokken worden, strak maken en vervolgens over spuiten, maar daar wacht ik nog even mee aangezien ik dan meer gespoten wil hebben, zelfde verhaal met de voorruit (hij was net gekeurd gelukkig!!! :D) . met nieuwe deur en plastic dorpel afdekking zie je er al niks meer van als de deur dicht is.

Ga hem maar weer even omwisselen met de Cadillac, ook wel weer eens leuk :D

DSC00886.jpg

Dat spijt mij echt om te horen! Wat jammer! Gelukkig maak je hem weer in orde :)

Zie ik achter jouw caddie een Maserati staan?

Veel succes! Hoe lang denk je dat het duurt voor hij weer gemaakt is?