Jelmer - Project LS400

Hey, het is jouw topic :) Het is wel gaaf gewoon wat foto's te zien van het werk dat jij doet.

Enne, halve auto's :) tja........ 8)

Goed, ik wil die Lexus dus weer zo snel mogelijk rijden hebben. Ik ben flink wezen emailen de laatste tijd, maar ja hoor, we kunnen eindelijk een deur kopen :D ....dorpel afdekking heb ik nog geen duidelijkheid over. Dit is wel duidelijk :arrow:

Nieuwe Velgen!!! :D :D :D Voor het eerst in mijn auto geschiedenis heb ik andere velgen gekocht :!:
Sorry voor de crappy foto's, m'n camera was leeg :roll: dus toen heb ik er maar een paar genomen met me telefoon (Samsung X820, niet zo'n beste camera)
Maar ik moest het zo snel mogelijk op de foto nemen, aangezien ik ze zo mooi onder me auto vind staan. Goeie foto's volgen nog een keer uiteraard, maar dit geeft wel een eerste impressie

SP_A0148.jpg

SP_A0149.jpg

Originele 18" Lexus velgen, met 245/45R18 banden, inclusief volwaardig reserve wiel :D

Weer een super aktie van je Jelmer :D
Geweldig setje velgen,staat echt vet 8O
In Nederland aangeschaft?

Gr Gusmano 8)

Hey ja, inderdaad zeg, dat ziet er toch even heftig uit!

Het blijft een mooie auto die LS!

Bedankt jongens! Ik moest deze kans grijpen nu hij zich voordeed, kwam ze tegen toen ik naar een portier op zoek was. Ik heb ze van deze auto afgehaald:

LS430

Vijf wielen dus, en hier in Nederland ja. Er zit meer profiel op dan de andere set. dus dat is ook wel weer een beetje vooruitgang :D. Ik kon de wielen voor ?750,- ophalen in Kaatsheuvel, dus daar ben ik toen 's ochtends om half 7 naar toe gereden met de Pick Up (altijd handig zo'n auto 8)). en voor tienen was ik weer thuis, het was zeker het ritje waard! :o

Hier wat betere foto's (Auto is een beetje vies):

DSC01308.jpg

DSC01317.jpg

DSC01323.jpg

DSC01332.jpg

DSC01335.jpg

weet ik nog niet, ga het zien met uitbalanceren, ze zeiden van niet toen ik het kwam ophalen... maar anders heb ik altijd nog de velg van het reserve wiel. die wissel ik dan wel om met elkaar

Even een update:

Ik had hier in Nederland iemand die een portier voor me zou hebben, en zei dat deze op een LS400 vanaf '92 tot '97 zou passen. Ik zou er wel voor naar Almelo moeten hebben gereden. Alleen dat hij beweerde dat het portier van een UCF10/11 hetzelfde is als een UCF20/21 was mij niet zo snel aan het verstand te brengen. Gelukkig heb ik een ruim archief aan Lexus foto's en op het eerste gezicht lijken ze precies op elkaar... totdat je hem open doet. Ik heb toen een foto van de binnenzijde van een UCF10/11 portier opgestuurd, en inderdaad het was niet het juiste portier dat hij voor me had... dat scheelde weer een ritje naar Almelo :oops: :P

Nu komt er als het goed is een portier uit Amerika, Ik heb daar een deur voor nog geen $100,- weten te vinden. Hij is al verstuurt naar me connectie in Texas. Zij versturen hem weer via hun agent naar Nederland per container. kosten: $100,- + $175,- transport naar Texas + ?200,- transport naar Nederland... het is niet anders denk ik :( :lol:

Dorpelafdekking is ook al onderweg uit Amerika, deze verwacht ik elk moment :wink:

Ik heb vandaag het portier van de auto afgehaalt, hier een paar waardeloze foto's voor goeie ogen :wink:

SP_A0163.jpg

SP_A0164.jpg

SP_A0165.jpg

Ga de komende weken het portier strippen, het duurt als het goed is 4 tot 5 weken voordat de vervanger hier is. Tevens ga ik de dorpel even van wat nieuwe tijdelijke verf voorzien zodat het niet gaat roesten als ik weer met de auto ga rijden. de deuk in de dorpel wordt namelijk op een later moment gerepareerd als ik de hele auto eventueel laat overspuiten

Goed werk!

Ik ben blij te horen dat deze auto weer snel in goede staat komt. Tja dit is enigzins wel goedkoper dat 2000.- voor een slooplexus.

Even weer een kleine update,

Ik heb de oude deur nu bijna helemaal gestript, het verwijderen van de ruit was nog best tricky. Deze hoor je normaal helemaal in de deur te laten zakken, maar dat kan bij mij niet vanwege die enorme deuk.. dus dat was nog aardig gochelen :P :lol:

Nu de ruit er toch uit is heb ik hem maar meteen van folie voorzien:

DSC01401.jpg

DSC01404.jpg

Het is een 30/35% tint. Ik heb meteen een geleidertje gemaakt waarmee ik mooi een klein randje van de folie aan de bovenzijde van de ruit er af kan snijden, het voorkomt dat de folie daar zou opkrullen wanneer je de ruit dicht doet.... Maar nu moet ik uiteraard de overige ruiten ook doen :P :idea:

Ik doe gewoon rondom deze tint, Ik heb het ook op de voor-zijruiten van de Cadillac zitten. Die heeft alleen achter donkerder, maar dat doe ik bij de Lexus dus niet

DSC04855-1.jpg

Het portier gaat dinsdag op de post (container) en is hier dan binnen 4 tot 5 weken heb ik mij laten vertellen.

Ik heb alle delen binnen. Portier gaat naar de spuiter ??n dezer dagen. hij had dacht ik wel tijd :lol:

Hier trouwens nog wat fotootjes van de witte zijknipperlichten. Ik heb ze met me nieuwe telefoon gemaakt, een heel verschil in kwaliteit met me andere telefoon.

Voor:

Foto012.jpg

Foto014.jpg

Foto010.jpg

Na:

Foto015.jpg

Foto019.jpg

Blijkbaar is mijn luchtvering ook niet helemaal feilloos meer. Na een halfjaar bovenstaan met een kofferbak vol met onderdelen begint hij rechts achter toch te zakken :wink:

Foto020.jpg

Foto021.jpg

Foto023.jpg

Binnen een maandje kan ik de Cadillac weer omruilen voor de Lex, ik kan niet wachten :D
Al heb ik wel ervaren dat het toch iedere keer een hele leuke afsluiting van de week is om met de Cadillac de garage uit te scheuren en 's avonds een stuk te toeren met het mooie weer 8)

Mooie foto's hoor! Rechtsachter is idd. een stukje gezakt! Mooie witte knippers, ik heb ze zelf ook, ik heb alleen wel oranje lampjes erin gedaan.
:D

Nu was de hele auto wel een stukje gezakt, rechts achter het meest maar na een half jaar stil staan mag dat ook wel vind ik. Alleen hij was in een wip weer op normale hoogte toen ik hem startte vandaag. Eens kijken hoe hij zicht gedraagt als hij nu weer een weekendje stil staat. Accu spanning er uiteraard af.

Heb vandaag dus de auto weer van zolder gehaald, En maandag gaat het portier er in. Het gaat dus eindelijk weer gebeuren :D

Foto047.jpg

Foto049.jpg

Ben nog bezig het portier weer aan te kleden, gaat helemaal goed komen

DSC01650.jpg

Ik kan niet wachten het resultaat te zien. Ziet er goed uit man!

DSC01652.jpg

Het portier is er vandaag weer ingegaan. Hij is op de ??n of andere manier alleen niet helemaal goed af te stellen. De ruimte tussen de achterdeur is erg klein, en tussen het voorscherm te groot. Hij moet in z'n geheel iets van 3/4mm nog naar achteren. Om dit te realiseren moet ik de slopgaten van de scharnieren aan de carrosserie zijde groter maken. Alleen dan moet het portier er weer uit. Heb ik even geen zin meer in. Hij sluit goed. Het rijd goed. Het functioneert goed. Dus ik ben blij. Ik kan weer in m'n slee rijden :D

De nieuwe velgen rijden ook goed in de zin van dat er geen rare trillingen in zitten, in ieder geval t/m 160km/h. Rechts voor is dus ook niet krom
:)
Je merk wel met de korte oneffenheden dat er minder dik rubber om de 18" velgen ligt. Maar daar stoor ik me niet zo aan. Het oog wil ook wat :D

En wat zit er toch een power in die motor voor 'maar' 250pk/350nm. Toen hij goed warm was gedraaid had de traction control er flink moeite mee om de achterwielen in bedwang te houden toen ik hem bij 50km/h intrapte. Hij wordt dan echt gekatapulteerd. En dat voor bar oude ontsteking! (kabels zijn nog van 1993 8O )

Me vader had iets snel nodig (hij zit ergens bij Heerenveen), dus ik had een excuus om even een flink stukje te sturen vanavond :wink:

Foto063.jpg

Ik denk trouwens dat ik die chrome accenten weer van de grille haal. vind het iets te Pimp :P

Lexus heeft problemen. Ik liep vrijdag vanuit Thialf naar de parkeerplaats en zag ineens dat de auto ineens helemaal was doorgezakt van achter. Ik had zoiets van oke, hij pompt zich wel weer op zoals bij al die LS400's met lekke dempers. Maar mijn achter dempers waren al een keer vervangen, dus ik vond het wel een beetje gek, en beide kanten! auto heeft een half jaar stil gestaan en toen was hij nooit zo ver gezakt.

Dus je raad het al, de auto kwam ook niet meer omhoog toen ik weg reed, iets elektronisch dus. Heb hem toen maar laten staan in Friesland op me vaders erf, was niet mee te rijden, de oplossing is trouwens al besteld hoor :wink:

DSC01698.jpg

DSC01699.jpg

DSC01700.jpg

DSC01701.jpg

DSC01702.jpg