Jelmer - Project LS400

Ja vond het zelf ook jammer, gelukkig staat er een sloper te koop:

http://auto.marktplaats.nl/lexus/199937 ... nd=22&fs=1

Zit er misschien aan te denken om de complete auto over te nemen, hij is zover ik weet nog helemaal compleet. Er zitten namelijk ook twee nieuwe schokdempers onder... en die zijn goed duur! In Amerika willen ze de voorbumper/mistlampen wel overnemen.
Ik ga volgende week zaterdag even kijken, ik haal me dan wel weer een extra auto op de hals. dus misschien dat ik alleen de deur, dorpel en spatscherm meeneem.

Heb voorlopig niet zo veel tijd, moet eerst nog een ander schade opknappen....:

DSC01008.jpg

Ik heb alle delen al bij elkaar weten te vergaren, nu moet hij strak worden gemaakt en dan spuit me achter buurman hem over. Ben ik daar ook weer van af.

Dan komt de Lexus pas aan bod, maar wat ik zei, ik laat de binnen dorpel voorlopig even zo, als die ingreep word gedaan wil ik namelijk de hele auto over gespoten hebben. Maar voor die tijd: onderhoud (kleppen stellen, distributiesnaar, remmen, draagarmen enz enz enz.)

Edit: ja klopt, dat is de eerste Maserati Quattroporte, nog in zeer goede staat

Succes! Het ziet er naar uit dat je veel werk voor de boeg hebt.

Ik kan me nog herinneren dat deze auto uit kwam (Quatroporte). Destijds was het een van de mooiste auto's.

Zeker wel mooie auto ja, hij mag alleen wel eens afgestoft worden. En de houtinleg in het interieur raakt een beetje verweerd. Verder mooie sportieve limousine.

Dankje, ik wil het snel weer achter de rug hebben, want ik ben al dat geknoei van mezelf de laatste tijd beu! :oops: :wink:

Dus zo gauw ik de onderdelen, of die complete auto heb, ga ik aan de slag.

Heb vandaag me boeken uit Amerika gekregen:

DSC01183.jpg

DSC01184.jpg

Ook een deurtje demonteren wordt goed besproken :D :wink:

hee Jelmer, 8O
Ik ben al even een tijdje niet op het forum geweest..en nu schrik ik me rot :o
Kerel wat een narigheid,maar als ik het zo lees weet ik zeker dat hij er beter uit komt,na het herstel.
Maar het is toch altijd zwaar kl.....e niet :x
Nou ik alleen nog zeggen succes met het herstellen van je bolide.
Het gaat allemaal goed komen,dat weet ik zeker :)
Groetjes Gusmano 8)

Ja, alleen jammer genoeg is de onderdelen auto die ik op het oog had verkocht....

Maar hij heeft me verteld dat degene die hem gekocht heeft alleen de aandrijflijn nodig heeft... en dat hij in het noorden woont.. dat scheelt weer een flink stuk sturen :lol:

Dus maandag ga ik hem even bellen, eens kijken of we er uit kunnen komen. :wink:
Komt goed, en anders staat er nog een goedkope op internet.... alleen die is rood :evil: dan moet ik weer gaan spuiten... :cry:

Kreeg trouwens van de week dit nog binnen:

DSC01189.jpg

DSC01191.jpg

Origineel Lexus telefoon paneel :D voor maar 20 euri's :D:D:D:D:D
moet nog wel even gekleurd worden uiteraard

Sinds de auto toch niet op kenteken hoeft, waarom haal je deze dan niet in Duitsland?

hier is bv een blauwe:

Link 1

Of een mooie in antwerpen:
Link2

Of een shade auto (Hoewel wat de prijs betreft kan je net zo goed een hele kopen ;)
Link 3

De eerste heb ik niks aan want dat is een UCF20

Die in Antwerpen was ik ook al tegengekomen, staat al een tijd te koop. Spreken die gasten daar trouwens nog Nederlands? ja toch :lol: :wink:

De derde is echt te duur, ik kon die complete auto voor 2000 euro krijgen.
Als ik er niet uit kom met die jongen die hem gekocht heeft lijkt me die in Antwerpen wel een geschikt exemplaar.

Inderdaad, de eerste vond ik al erg prijzig, de derde ook. Ik zou zeker even contact leggen met Antwerpen, voordat deze weg is. Misschien kan je nog een dealtje sluiten met de goede man/vrouw :)

Die in Antwerpen was al weg. Hij had nog een bruine ook. Maar hij doet alleen Export naar Afrika.

Ik wil trouwens toch alleen maar een blauwe :wink:

Heb die vent nog gebeld die de auto heeft gekocht die ik wou. Hij gaat hem voorlopig nog niet slopen, maar hij heeft me nummer en zou me bellen als hij het wel gaat doen. Ik heb niet zo'n haast, Cadillac rijden heeft voorlopig ook wel weer wat.

En anders moet ik toch maar aan spuitwerk als het te lang duurt (maximaal half jaar). dan zoek ik wel een mooi exemplaar om te mollen :wink:

Dus, Lexus staat voorlopig op de plek waar de Cadillac vandaan komt....onder kleedje :P

Ach..... Ik heb zo'n vermoeden dat er snel weer eentje beschikbaar komt.

Hebben jullie het ook vernomen dat de bijtelling over de dagwaarde regeling verhoogt gaat worden naar 25 jaar? (beetje oud nieuws al weer). Daar hebben ze mij natuurlijk weer mee te pakken :cry: Zal ik hem toch priv? over moeten nemen (voor een drol uiteraard met die flinke jaap in de zijkant :lol:)

Maar er is op het moment een hele razzia op Lexus LS400 portieren gaande op het internet te wijten aan mij, maar ik heb nog steeds geen portier kunnen bemachtigen!!! 8O

Heb ook geen trek om met een wrak op gescheept te zitten, dus geen extra sloper erbij :lol:

Ik zal een portier vinden :twisted:

Gelukkig heb ik alle tijd :!:

Het spijt mij te horen dat het zo moeilijk is een deur te vinden. Ook niets over de grens?

Ik heb eigenlijk niets vernomen over deze regeling. Moet jij al jouw auto's prive overnemen?

Nee, mits ik flinke bijtelling betaal over de Lexus (nieuwwaarde ? 80.000) Cadillac en Chevy blijven gewoon op de zaak staan.

Maar dit jaar nog even veel kosten aan de Lexus maken denk ik :wink: . Ik had wel een sloperij die wat voor me uit het buitenland zou laten komen...maar het blijft akelig stil, ook als ik een mailtje stuur.

Ik ben nog wat dieper gaan spitten vandaag, wellicht dat daar wat uit voortvloeit :roll:

Ik knal er gewoon een ander portier in, en rijden maar weer met die meuk. Spuiten doen we later wel :lol: Voor de vakantie dan uiteraard nog wel even groot onderhoud, dat weer wel :wink:

Leuke avatar trouwens :)

Ik hoop dat je het snel voor elkaar krijgt met die deur, die amre LS kan toch niet al te alng zo beschadigd blijven ;)

Waar ga je naartoe op vakantie?

Nergens hahaha, Ik hang altijd een beetje tussen Heerenveen en Alkmaar in. Me vader heeft een boerderij daar in de buurt, altijd heel leuk die omgeving in de zomer. ben ik wel graag dan, lekker rustig

Maar ik heb een projectje voor de zomer. Ik ga me Pick Up van een nieuwe lak voorzien. Ik ga hem rollen. Hij wordt mat wit met een mat zwarte motorkap. De huidige lak begint lelijk te worden. En het wordt toch een soort van Hot Rod, en daar past dit wel een beetje bij.

Is een soort van deadline voor die Lexus zeg maar, in de vakantie wat langere ritjes maken. is wel lekker in een comfortabelere auto. De Cadillac wil ik eigenlijk weer op zolder hebben.

Klinkt wel heel erg gaaf :) Wil je straks de foto's hier plaatsen van het werk?

Is die zilveren Lexus niets voor je?

WIL NIET MET HALVE AUTO'S OPGESCHEEPT ZITTUH!!!! :P :lol: :lol:

Ja, ik zal wel wat link's geven tegen die tijd. Ga niet het Lexus forum vervuilen met Chevy foto's :P

Ik heb trouwens wel alvast een nieuwe set velgen voor de Lexus op de kop weten tikken, later meer daar over als ik ze er onder heb gezet :D