Jelmer - Project LS400

Waardeloos spul die luchtvering :!: gaat altijd (goed) stuk.

Bij mij gaat het er ASAP onderuit :wink:

Nee, ik heb deze besteld :wink:

MR%20miata%20coilovers.jpg

Alleen dan voor een LS uiteraard

Heb geen zin om het uit te gaan zoeken met de luchtvering, hij pompte vaak ook al te hoog op. En er zijn aardig wat componenten die kapot kunnen gaan aan de luchtvering, plus dat het erg kostbaar is, dus ik wil er geen cent aan spenderen wetend dat het je alleen maar nog meer gaat kosten en het uiteindelijk toch er onderuit haal voor iets als ik nu krijg. Ik zal wel wat inleveren op comfort uiteraard. Maar dat weegt niet op tegen dat ik de auto nu ook meteen een stuk verlaagd heb + de kosten. Ze zijn trouwens instelbaar in hoogte en hardheid. Dus je kan altijd nog comfortabeler kiezen.

Lijkt mij wel gaaf het eind resultaat te zien. Hoever ben je er al mee?

Ik heb ze nog niet binnen, hoop ze deze week te ontvangen zodat ik van het weekend kan beginnen. op deze manier kan ik niet rijden namelijk.... :(

Ik heb de vering nog niet binnen. Maar ik heb vandaag wel de nodige interieur delen verwijdert om bij de schokdempers te komen.

Tevens ben ik vanuit Gersloot waar m'n auto staat naar Nijverdal afgereisd. En heb daar denk ik een hoop reserve onderdelen voor de Lexus gereserveerd.

Het betreft diezelfde Lexus als dik een half jaar geleden te koop stond. Degene die hem toen heeft gekocht belde mij een paar weken geleden op dat de auto niet meer door de apk kwam en hij hem aan onderdelen gaat verkopen. We hebben afgesproken dat hij de motor en automaat houdt, en dat ik de rest overneem :)

beter!
bruikbare en wellicht mooiere of betere spullen over zetten op je eigen auto en dan weer weg met de restanten.. :wink:

Ik heb vandaag de Coilovers binnen gekregen:

DSC01724.jpg

DSC01725.jpg

Ik ga ze er van het weekend (proberen) onder te zetten.

<-- In het kader van: "I drive a Rolls Royce pick up truck" Lexus zou ook niet misstaan in die quote :lol:

Zelf heb ik trouwens nog geen noemenswaardige slechte ervaringen met Ebay. En anders wordt het wel opgelost.

Vandaag kreeg ik de veerpootbrug (strut tower bar) binnen. Weet niet of hij super is qua kwaliteit en stijfheid, maar ik vind het vooral mooi staan onder een motorkap. En voor een LS400 zijn ze nogal lastig verkrijgbaar... deze kostte overigens peanuts. $45,- :D

DSC01727.jpg

DSC01728.jpg

Gaaf! Ik ben blij te zien dat je de volle aandacht weer bij de Lexus hebt!

@Joep: Ja, sinds ik uit de bocht ben gevlogen met de auto wil ik gewoon een veel betere wegligging bereiken. De LS400 heeft ook flink wat 'body roll' van zichzelf. maar met die Coilovers wordt het alweer een stuk minder. Ik denk ook dat de verrotte draagarm en stabilisator rubbers een hoop verknoeien. Als ik ermee klaar ben hebben we in ieder geval een lichtelijk meer sportievere LS400 :)

@Hube: Dat valt wel mee hoor :wink: .... mijn pick up, daar gebeurt wat mee --> Chevrolet Forum :lol:

Maar inderdaad, nu hij weer rijdt gaan we gestaag de auto opknappen.....althans, op het moment rijdt hij (alweer) nog niet :lol:

Van buiten houd ik de auto zo, geen rare bumpers en grille's, gewoon een degelijke Lexus uitstraling behouden. De ramen tint die ik had geprobeerd vind ik ook iets te donker, dus ik neem gewoon een 60% folie.... Het interieur daarentegen wil ik nog veel luxer maken. Ik heb straks twee complete interieuren, dus ik kan lekker rustig me gang gaan en gewoon doorrijden. Maar ja, voorlopig ben ik wel met de Chevy bezig.... en ook ik moet zuinig met de centjes omspringen :wink: :lol:

EN?!?!? zitten ze er al onder? we zijn toch al bijna een week verder!

ik ben de supra gewend en vind de LS dus echt een cruiser.. zal voor mij nooit iets worden qua wegligging... :wink:
ik betrap mijzelf er ook op dat ik optrek als een oud wijf! gelukkig hoor je het toeteren niet zo heel erg in de LS 8)

Ze zitten er al onder ja. moet zaterdag alleen nog even de achterdempers afstellen en het interieur terug zetten

Alles allicht beter dan hoe hij zich hiervoor gedroeg hoop ik :wink: Weet ook wel dat hij rijdt als een hijskraan :lol: Je kan de dempers wel zo hard zetten dat ze voor circuit gebruik zijn :wink:

Maar wat had je nou nodig voor je luchtvering? ik heb er al wat spulletjes uitgehaald

De Lexus staat weer in me garage. Zaterdag heb ik de achterdempers ook even op de juiste hoogte geschroefd, het interieur er weer terug in gezet, en ben er weer mee naar huis gereden. Wat een verschil in wegligging 8O :!:

Veel meer gevoel met de nieuwe dempers en veerpootbrug, Je kan hem nu echt met een aardig gangetje door een bocht janken met veel meer controle en echt met het gevoel dat hij het kan. Ik moet er wel bij zeggen dat de dempers, achter vooral, iets te straf zijn afgesteld (auw, me rug :lol:) Dus die ga ik nog even proberen wat zachter af te stellen. Dit is namelijk niet LS400 waardig :twisted: . Het is nu meer een SS400 :lol: (Sport Sedan i.p.v. Luxury Sedan) Maar zoals ik al zei, het rijdt wel geweldig strak voor zo'n logge Lexus. Hier wat foto's van hoe hij nu op z'n wielen staat, maakt hem net even iets dikker naar mijn mening:

DSC01795.jpg

DSC01798.jpg

DSC01802.jpg

DSC01808.jpg

DSC01811.jpg

DSC01812.jpg

DSC01814.jpg

DSC01816.jpg

DSC01817.jpg

DSC01819.jpg

DSC01821.jpg

DSC01822.jpg