Jelmer - Project LS400

Wow, wat een bak!!!! Echt super werk, de auto ziet er geweldig uit. Nou niet meer van de dijk afglijden, okay?

Dank je wel! En het gaat alleen nog maar beter worden :D Uiteindelijk moet er een uitzonderlijk mooie auto staan uit 1993 waarvan niemand gelooft dat hij meer dan 350.000km heeft gereden :lol: en gewoon een heel speciale LS400 die wat sportiever is.... dus wel een SS400 :P

Ik heb eerlijk waar trouwens wel eens naar een LS gekeken van 1994 die 3 ton er op had staan en die gewoon echt smetteloos was! de grootste kniesoor zou misschien een paar kreukjes in het leer ontdekken... maar wat was die auto mooi. Ze vroegen er toen ?8000,- voor. En daar kocht je echt een prachtige wagen voor...... maar toen was ik 17 :roll:

ik wild rijden :?: :wink: :lol: Ik heb nog maar ??n snelheidsovertreding op de mat gekregen in de 3 jaar dat ik me rijbewijs heb, en dat was zo'n eentje van 3 km/h te hard wat je dan ?20,- kost.....dat wil uiteraard niet zeggen dat ik altijd netjes ben... ik weet precies waar en wanneer je ondeugend kan zijn :lol:

Maar inderdaad, ik heb wel me lesje geleerd, met de nattigheid moet je gewoon veel meer oppassen, zeker met slechte banden.... scheelt een hoop rommel :!:

17 en in het Euro tijdperk? Jonkie! :P

Het blijft mooi om te zien hoe je de LS behandeld. Het is een tijdloze auto.

Jelmer zei:
Ze zitten er al onder ja. moet zaterdag alleen nog even de achterdempers afstellen en het interieur terug zetten

Alles allicht beter dan hoe hij zich hiervoor gedroeg hoop ik :wink: Weet ook wel dat hij rijdt als een hijskraan :lol: Je kan de dempers wel zo hard zetten dat ze voor circuit gebruik zijn :wink:

Maar wat had je nou nodig voor je luchtvering? ik heb er al wat spulletjes uitgehaald

Goed dat je weer rijdt! en SS400... zou ik in duitsland niet zeggen... :?
echt goed bezig dus!
de auto staat er netjes bij man! goeie hoogte ook! top :!:

wat ik nodig had!? alles wat in je rechter voorscherm zit! in ieder geval de luchtverdeel-ding, daar waar 4 slangetjes op zitten welke van de compressor komt en verdeelt naar achteren en links-rechts voor.
eventueel de compressor met droger

thanx!
mn tel.nr zwerft ergens in de PB-box van je :D

Ja je telefoon nummer heb ik nog ergens, maar dat gedeelte moet ik er nog uit slopen. Ik ga even kijken of me dat van de week nog lukt :wink:

En er zijn ook zat Chevrolet's die dat opschrift dragen :wink: maar het blijft gewoon een LS400. Wil geen extra opschriften op de auto hebben

ja ik weet dat de SS bij de amerikanen geliefd is.. :D
lekker 'veel' vermogen uit de V8 8)

wil anders ook wel even langs komen! kunnen we even samen de benodigdheden er onder vandaan sleutelen oid en even babbelen (soort mini-minimeeting)

hahaha, ik denk dat ik donderdag het spul er uit ga halen, ik heb dan vrij. Weet nog niet wat er allemaal af moet? voorbumper?

nee joh! rechtervoorwiel en binnenscherm, dan kun je overal al bij..

en je werkt op zaterdag zeker..

haha, nee, zaterdag ben ik ook vrij

Oke, dat valt dus wel mee. Dan heb ik het er zo uit

Goed hoor, ik heb alleen de laatste tijd erg veel last van me nek, dus sleutelen is niet echt prettig op het moment :P

Hube zei:
17 en in het Euro tijdperk? Jonkie! :P

Het blijft mooi om te zien hoe je de LS behandeld. Het is een tijdloze auto.

Haha, ik zag het nu pas. Ja inderdaad, ben nu ook nog maar 21.

Het streven is om mijn auto net zo mooi weer te maken als die auto was die te koop stond toen... maar wel met een persoonlijke zwier. Ik denk dat ik toch wat meer richting de VIP-stijl wijk.... alleen dan niet van die belachelijke bumpers en uitlaten :P

Ik heb namelijk net weer andere velgen gekocht, Het zijn nu de velgen die ik in eerste instantie onder de auto wou hebben: Wald Duchatlet's II... het zijn dus de drie delige :!: :D . Ik kon ze 2e hands kopen in de States. Nieuw is het gewoon iets te duur voor mij wanneer ze ????,- per velg kosten :wink:

Ze staan als het goed is op de Wald site:

Wald velgen

Ik heb ze met gespoten hart en gepolijste rand. Eigenlijk wou ik ze helemaal gepolijst.... maar ja, je kan niet alles hebben. Ben hier blij mee. Kijk maar onder de Gallery op die website:

Gallery

Ik heb ze v??r in 19x9 +24, en achter zijn ze 19x10 +37. De offset is aan de voorzijde nogal ver naar buiten, dus ik moet nog zien of dat wel allemaal gaat lukken zonder asociaal veel camber, maar daarnaast zie ik mensen met een veel kleinere offset op Clublexus waarbij het gewoon goed gaat....

Het duurt alleen nog wel een aardige tijd voordat ze onder de auto zullen zitten. Budget voor de Lexus is voorlopig op :lol: en zonder banden gaat het moeilijk :wink:

EDIT: dit zijn trouwens de desbetreffende velgen:

ba109.jpg

ba109_01.jpg

Als je jezelf afvraag wat er op de rand zit van bovenstaande velg, dat is folie

ba109_02.jpg

ba109_03.jpg

ba109_04.jpg

In de tussen tijd kan ik me wel alvast bezig gaan houden met wat voor banden ik om de 19" ga wringen.

Ik dacht persoonlijk aan Bridgestone Potenza RE050 in maatje 245/40R19 en achter 275/35R19. ik moet alleen nog even na gaan of het niet gaat aanlopen op de voorzijde wanneer je volledig instuur.

Tevens moet ik denk ik de randen van me spatschermen omrollen, maar dat zien we wel

Als jullie nog advies hebben over de banden, brand maar los :wink:

Mooie velgen, zal de LS goed staan :D Hij ziet er overigens (helemaal met deze kilometerstand) schitterend uit!

Dank je! Heb ze nog nooit exact onder een UCF10/11 gezien. Wel onder een LS430, en dat staat zeer netjes!

30CELSIOR-Z-008.jpg

Het enige wat nog echt in het oog springt als je deze auto ziet, is dat er een aantal deuken + een vouw in het voorscherm zit. En het voorportier zit te ver naar achter. Maar dit ga ik ook goedkoop tijdelijk op lossen aangezien ik straks toch een sloper heb met een strakke carrosserie. Kan hij weer een paar jaartjes voort voordat hij mogelijk overgespoten wordt... niks is zeker :idea:

Technisch en op onderhouds gebied zit er wel het ??n en ander in de pijplijn wat in ieder geval ergens volgend jaar moet plaats vinden.

Velgen liggen nu in Texas, komen eerdaags deze kant op. Nog even een paar foto's. Ze zijn wel gebruikt zoals je kan zien. Maar niks ergs. Dat spul op de rand is folie, dus geen beschadigingen

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

Wellicht dat ze ooit nog eens helemaal perfect worden opgeknapt. misschien dat ik ze dan zo laat maken:

P7270217.jpg

Dankje! Naar mijn mening zijn er maar een aantal dingen die je aan een Lexus moet veranderen aan de buitenzijde

-Uitlaat
-Velgen
-Verlichting
-Ramen tint

De rest doet al snel afbreuk aan de 'Luxe'.... ik hoop dat ik straks niet me wielkasten hoef uit te kloppen, dan val ik van me geloof af :lol: :P

Dus ik kan me goed uitleven op velgen gebied :lol: heb nu dus drie sets waarvan er eentje niet meer gaat passen straks denk ik; de originele. Grotere remmen :D

Ik moet volgend jaar namelijk echt aan onderhoud beginnen, echt alles dus. Ben de laatste tijd wel onderdelen aan het verzamelen daarvoor, heb het volgende al vergaart:

-Waterpomp
-Thermostaat
-Distributie riem set (rollen, spanner)
-V-snaar
-Verdeelkappen
-Rotors
-Bobine's
-Nology Hotwires (bougiekabels)
-Nology Silver bougies
-ACV Valve voor de stuurbekrachtiging
-EGR-Delete-Kit ( zo kan ik de EGR klep verwijderen)
-LCD display voor de A/C

En de remmen dus denk ik binnenkort ook. Het worden als ik het zo bekijk Toyota Supra TT remmen op de voorzijde. Achter weet ik nog niet.

Weer even een update:

Ik heb dus voorremmen van een Toyota Supra TT gekocht, ze zijn van het 93-98 type, en de US uitvoering. Dus als het goed is met 4 zuigers :D Dat gaat wel goed remmen :wink: Ik hoop alleen dat ze een beetje passen met de velgen. Met die Wald Duchatelet's moet het lukken. En als het niet gaat heb ik gewoon pech :P

Ik ben ook weer stout geweest, en heb het volgende gekocht :oops:
De wielen onder deze Lexus vandaan zijn ook op weg:

Front_side2.jpg

Front_qtr_low.jpg

Rear_side1.jpg

Side_Low_3.jpg

Eigenaar van deze Lexus heeft een aanrijding gehad, kijk hier maar:

Clublexus

Velgen hebben wel een aantal beschadigingen, maar voor deze prijs... en inclusief banden... kon ik ze niet weerstaan :lol:

Zijn net als die Duchatelet's vreselijk dure velgen nieuw. Ze hebben de volgende maat:

19x9 +35 voor, met 225/35/19 banden
19x10 +45 achter, met 245/35/19 banden

Ze gaan wel veel beter passen dan die Wald's, dus ik denk dat ik hier eerst mee ga rijden voordat ik met die Duchatelet's ga klooien

@hube: heb ik straks toch nog chrome velgen onder de Lex!! :lol: Nu nog een gold-pack :P

Oh nee!!!!! 8O

Niet het gold pack!!!

Wel jammer van de Lexus, maar toch een klein voordeeltje voor jou!