JOE Z Intake

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Als het goed is moet deze onderweg zijn naar mij...... :D

F sport gebruikt in principe het design van de JOE Z intake pipe. Ik zal tzt laten weten hoe het is bevallen :)

DSC_0377-vi.jpg


http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2804
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube,

Ik heb ook even gewacht voordat mijn garantie 'bijna'verloopt :)

Maar Ik vind het raar dat de garantie dan ophoudt door een simpel inlaat. Beetje klanten afschrikken.

Maar ik zou geen Fsport inlaat kopen, maar liever de JOE Z inlaat, want de Fsport inlaat is gemaakt door JOE Z, maar dan wel met een andere inlegfilter en een extra gat aan de onderkant van de onderste filterbox.

Qua pk/koppel leveren ze beide het zelfde (JOE Z zelfs iets meer doordat deze koude lucht aanzuigt). Fsport maakt wel meer herrie.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik dacht voor een Lexus product te gaan en daarmee de garantie te behouden.... zat er dus goed naast.

Inderdaad, wanneer de garantie termijn gaat verstrijken moet ik ff met je komen praten over wat jij allemaal gedaan hebt. Ik zal waarschijnlijk in jouw voetsporen treden of een andere auto kopen.

:redface:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ik zie daar een opmerking en ik voel me aangsproken :p hahaha

Maar hube, misshcien heeft hij geen ongelijk, want als we meer power willen, dan hebben we waarschijnlijk de verkeerde auto gekocht :(

Maar een uitlaat + inlaat is wel merkbaar. Maar het schijnt dat inlaat + spruitstuk + complete uitlaat al bij elkaar meer dan 30pk vermogenswinst heeft op de is250, maar dan moetje wel leven met iets meer herrie en dat wil ik dus niet.

Ik kies voor iets meer power zonder al teveel extra geluid :) dus resulteert in: JOE Z inlaat +Toms uitlaat + Eventueel later nog chippen.

Met chippen kom ik wel minimaal op 230pk.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
IS350 :) en dan weer overnieuw :) sportuitlaat, intake, de hele rotzooi in een keer goed en alles er dan ook uittrekken!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Yups, daarom heb ik het tot heden nog niet gedaan. Tenzij een tuner net als TOMs of TRD of TTE een chip heeft... want die tunen het toch wel voor de auto.

Inlaat en uitlaat kan geen kwaad voor de auto, dus daarom vind ik dat wel ok en deze zijn ook voor de is350 hetzelfde.. dus mocht die er toch komen.. dan kan ik het alsnog gebruiken :D haha

Ik denk dat de kans het grootst is dat er over paar jaar een is350 komt....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bij mij ook :) Het extra vermogen is welkom, maar om nu gelijk een IS-f dagelijks te gaan rijden is ook zoiets. De 350 is gewoon de beste optie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Laat even weten als je naar de vs gaat :)

Maar opzich een auto uit canada is helemaal ideaal :p tellers in Kilometer ipv Miles.

Opzich heb ik geen full option nodig.. gewoon een sport of executive.. en dan een flyaudio erin zetten :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo! ook hier leuke plannen! Leuk om te zien! en idd Alan, als je aan je inlaat en uitlaat werkt kun je idd, zo'n 30 pk winst krijgen.. maar dan moet je spruitstuk en de rest wat daarachter zit vervangen voor iets met meer freeflow zeg maar... maarjah.. dan krijg je meer herrie en dat wil jij niet.. misschien is er iets wel op maat te maken dat minder herrie maakt, maar dan zit je waarschijnlijk weer aan een leuk prijskaartje ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Een Joe Z intake + Tom's uitlaatje zou je maximaal op een extra 10/12pk komen. De tom's uitlaat is maar en catback, dus vandaar dat deze bescheiden is in zowel geluid als vermogens toename.

Joe Z maakt ook een racing version en daarmee haal je al 12/14pk extra eruit. Deze heeft catvervangers en andere high flow cats voor in de plaats:

http://www.youtube.com/watch?v=k-UGJewppRk

Klinkt naar mijn mening erg goed!!!

ER zijn wel verschillende headers/spruitstukjes voor de is250 :) maar daar wil ik nog niet echt aan beginnen.. :p maar er zijn mensen die het hebben en dan kom je dus idd op iets minder dan +/-245 pk met de is250. Maar heel veel mensen doen het niet, omdat je net zo goed voor dat geld een IS350 kan halen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je zal altijd het koppel missen van die 3.5.

Canadese auto's hebben inderdaad kilometers, maar ze zijn ook duurder inderdaad.

M'n vaders Chevrolet Avalanche Z71 is een canadese auto.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik weet de verschillen niet precies tussen de prijzen, maar als het niet teveel is dan zou dat wel een optie zijn om ze uit CA te halen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
behoorlijk. ik zou wel met de mijlenteller kunnen leven. dat went. Er staan overigens nog altijd KM's op. Fahrenheit's wordt vervelender. in Canada zijn dat graden Celsius....Stom trouwens dat je dat niet kan switchen. ik ken auto's waar je dat gewoon met een druk op de knop kan omzetten, waarom heeft Lexus dat nog niet? :?

Alleen bij de LS400 gaat hij bij de US maar tot 260. en bij de UK/EU versie tot 280 :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dus je vader heeft een Avalanche? damn! Machtige auto's als je dat in je achteruitkijkspiegel krijgt lol! Wat de prijzen uit canada betreft.. ja idd een groot verschil.. volgens mij hebben ze net zoveel belastingen als hier :lol:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jelmer,

Ik snap ook niet waarom het niet zo 123 om te zetten is van F naar C, want dat zou het wel een stuk beter zijn. Volgens mij zijn het anderen sensoren.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ik heb zelf niet echt iets met amerikaans, maar een collega en een vriend van hem, hebben stuk of 50 klassiekers staan in een garagen... en ze hebbben volgens mij afgelopen weekend nog een prijs gewonnen met een amerikaan :p