JOE Z Intake

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Als het goed is moet deze onderweg zijn naar mij...... :D

F sport gebruikt in principe het design van de JOE Z intake pipe. Ik zal tzt laten weten hoe het is bevallen :)

DSC_0377-vi.jpg


http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2804
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik gebruik nu de Fsport filter en ik moet zeggen dat ik moeite had om de klemmen goed erop te krijgen van de luchtfilterbox. Had jij daar ook moeite mee? Ik ga nog een keer een vergelijk doen met KN/OEM/Fsport

Tot zover denk ik het vlegnde :

OEM meer koppel over hele toeren gebied en het stilste
Fsport ook voldoende koppelonderin en boven in ook power en een grom, dus ook meer geluid
KN veel geluid, stuk meer dan Fsport maar minder koppel onderin en vermogen bovenin ook zeker beetje toegenomen.

Dus de Fsport is best een allrounder, maar ik ga het nog een keer testen :) maar niet met dit shitweer.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Arjan,

Het klopt.
De originele Fsport intake bestaat uit:

onder luchtfilterbox met een gat erin.
Filterelement
Inlaatpijp (joez)

Wij hebben de onderste 2 al :)

Ondersteluchtfilterbox met een gat erin, is eigenlijk alleen maar voor het geluid. Eigenlijk gaat dat zelfs een beetje ten koste van het vermogen, want door een gat zuigt de motor wat meer warmere lucht de motor in (Koude lucht meer zuurstof). Echter is dit vershil natuurlijk minimaal, maar wel 1 van de reden waarom ik geen Fsport onderfilterbox heb. Voor mij gaat het om zoveel mogelijk vermogen met zo min mogelijk bijgeluiden :)

Het zou zo kunnen dat ik mijn Fsport filter ga verkopen, want de OEM lexus filter doet het naar mijn mening ook erg goed met een JOE Z pijp. Naar mijn mening is er toch wel iets meer koppel met de originele filter, maar gasresponse is wel minder direct.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhaha :p ja ik weet wel wat ik wil hoor, maar met dit weer vind ik het testen niet zo leuk.. en heb het eigenlijk ook best druk..

MAar deze week komt waarschijnlijk de uitlaat eronder, maar ik denk dat ik even op de sway bar wacht.. die zou ook eind van de week moeten komen.. kan die er gelijk onder :D

Owja en mijn deurstrip natuurlijk
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
is het geen idee om met de verschillende filters op de rollerbank te gaan en kijken wat de verschillen zijn? zal wel duur grapje wezen denk ik voor alleen maar een luchtfilter...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat zeg je nou?? ga je mij teleurstellen? :)

Nee maar ik zou zeker graag een keer even de onderdelen willen testen, maar helaas praten we hier toch over een minimale vermogenswinst wat vaak moeilijk te meten is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
:llol: :llol: dit keer wel.. kan ik je niet mee helpen :p
Zou wel leuk zijn als het kon, maar.. nee... :mrgreen:

Zal wel een keer komen denk ik (gezien de mod bug je goed te pakken heeft!)... je bent in ieder geval wel goed bezig! :worship:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
AHhahaa ik ben al bijna klaar hooor :p want er valt niet zoveel meer te doen aan de auto :p MOet nu sparen voor een gs450 of een 3rd gen IS
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
indeed.. .als ik ooit een keer wakker word :llol:

lekker doorsparen... misschien via een omweg, maar ik kom er wel! ;)