JOE Z Intake

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Als het goed is moet deze onderweg zijn naar mij...... :D

F sport gebruikt in principe het design van de JOE Z intake pipe. Ik zal tzt laten weten hoe het is bevallen :)

DSC_0377-vi.jpg


http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2804
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tot zover de beste intake, 5pk op de rollerbank maar dan zonder bij geluiden.

De Fsport intake gebruikt een extra gat aan de onderkant waardoor er een agressief geluid optreedt, maar functioneel is het niet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
DYNO Jet Graphs are SAE Corrected

IS 250 White
6speed Manual - 4,401 miles

Base Run
Max Power 173.3 Max Torque 162.5

w/Joe Z Intake Installed
Max Power 179.3 Max Torque 168.1

Gains
Max Power = 6 RWHP* (rear wheel horse power)
Max Torque = 5.6

Measurement of percentage of Factory Rated Base HP (204) to Dyno tested Base RWHP (173) was an approx. 15% loss to the wheels.

IS_250_Joe_Z_Dyno_028a.jpg


Torque 5,6 omgerekend is dan 8nm +252nm van de is250 = 260nm totaal.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Alor:

Op zich is het wel ok die van KN, maar je krijgt wat meer geluid en het filtert iets minder goed, daarnaast is die powergain niet accuraat. Op My.is is toch gebleken dat de Joe Z intake het beste is Prijs/Pk verhouding.

De meeste aftermarket filters bieden je wat pk's maar ook meestsal wel meer geluid. De Joe Z gebruikt de stock inlaatbox en filter om die paar pk's te winnen.

Hij zit nu in amsterdam bij onze belastingvriendjes.... dus ik verwacht hem deze week eigenlijk... :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren!

Hij is eindelijk binnen en ik heb hem net geinstalleerd!!! :) (samen met een nieuwe filter van de dealer)

Geluid stationair tot 3500rpm is nagenoeg het zelfde, maar vanaf 3500rpm hoor je van ver een grom tot circa 4500rpm en hierna trekt die lekker door naar de begrenzer.

Ik merk dat de auto een stukje beter trekt (meer koppel) en ietsjes sneller reageert op het gaspedaal.

Ik moet zeggen dat ik de ECU niet heb gereset, dus ik denk dat deze na honderd km wel op de neiuwe inlaat is ingeleerd.

Als 2de test heb ik even een K&N inleg filter geplaatst. Deze heeft onderin toch wat minder(koppel) maar bovenin trekt deze wel ietsjes beter dan een standaard filter en daarnaast versterkt deze de inlaat qua geluid wel een stuk meer. (GROMT HARDER)

Aangezien ik liever voor maximaal filtratie, laag geluidsniveau en voornamelijk meer koppel wil, kies ik voor de standaard filter van lexus.

Conclusie:

Voor relatief weinig geld toch wel wat koppel en vermogenswinst. :)

Zoals ik hierboven heb geplaatst:

6pk en 7.58nm extra op de wielen, op de motor is dat dus nog eens 17% meer.

Grofweg:

7,23pk en 9.13nm extra.

208 > 215pk
252 > 261nm
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
hmm, nog een chiptuning erbij en je komt al snel richting de 230pk. Hoe zit het met jouw garantie?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
nog 10k en mijn garantie is officieel verlopen :(

Maar ik kan zo weer origineel maken zonder dat ze er wat van merken :) het is 15 min werk.

Ja ik ben momenteel aan het kijken voor een Toms uitlaat. Dus met die tomsuitlaat zou ik al richting de 225 gaan. Maar volgens mij bestaat er geen chiptuning voor de is250?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hmmm de meeste zeggen namelijk dat ze kunnen, maar kunnen het uitiendelijk niet.

Maar wat voor informatie heb je voor mij hube?

Ik heb nu de intake.. dus ik moet nog even een uitlaatje regelen en dan zou ik hem denk ik goed kunnen laten afstemmen :) en dan op RON97 chippen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Bij mij maakt de prijs nou ook niet heel veel uit, belangrijker is dat ze het goed doen he :p

die van jou is duurder maar ook professioneler?

Zou de dealer het kunnen weten dat ik een powerbox/piggy back heb?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Geen idee.

In me vaders Mitsubishi zit een Unichip. Nu al weer iets van 6 jaar. Doet het nog steeds perfect. En in combinatie met het openluchtfilter + alu aanzuigbuis rijdt hij op elke liter een kilometer verder :!:

Hij had toen jammer genoeg geen software om het schakelgedrag van de automaat aan te passen. dus hij schakelt soms wel een beetje raar. zeker merkbaar meer vermogen. 2.5 V6, was 163pk. nu zat hij op 180 meen ik. Karretje weegt ook maar 1335kg hoor :wink:

Kosten: ?700,- inclusief BTW. hij begint sinds een tijdje z'n geld terug te verdienen :D. Als ik het zo even snel heb berekent heeft hij zo'n ?1000,- brandstof nu bespaart na 70.000km
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Maarja opzich maakt het ook niet heel veel uit als ze erachter komen, want val over 10k officieel buiten de garantie...

Ik zit nu stiekem een beetje meer te gassen, dus qua verbruik zit ik nu wel iets hoger dan wat ik normaal zou hebben :p hahahahahha dat is het nadeel van een inlaatje :D Ik mis nu gewoon een uitlaatje..
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
als er na die tijd iets gebeurt net de motor, wat te herleiden is naar de tun-up, heb je vette pech.. ook bij de dealer, dat kost dus meer dan die 300 euro
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dit is nderdaad een dilemma. Wij hebben Lexus care op de auto, dus als er iets gebeurt wordt deze opgehaald en naar de dealer gebracht. Dan zijn er denk ik geen momenten meer om de software terug te zetten :)

Het voordeel bij bullpower is dat je drie jaar garantie op het product hebt, en extra motor garantie kan aankopen a 115.- per jaar. Mocht je dat willen. Hoewel het eerste jaar misschien wel aan te raden is.

Ik wacht tot de garantie termijn van Lexus verstreken is, of bijna verstreken is, en daarna komt de chip erin. De paar pk extra kan ik gewoon goed gebruiken.

Het rare is dat als ik een F-sport (dus van Lexus zelf) inlaat erin stop, mijn garantie ophoudt.