Heren!
Hij is eindelijk binnen en ik heb hem net geinstalleerd!!!

(samen met een nieuwe filter van de dealer)
Geluid stationair tot 3500rpm is nagenoeg het zelfde, maar vanaf 3500rpm hoor je van ver een grom tot circa 4500rpm en hierna trekt die lekker door naar de begrenzer.
Ik merk dat de auto een stukje beter trekt (meer koppel) en ietsjes sneller reageert op het gaspedaal.
Ik moet zeggen dat ik de ECU niet heb gereset, dus ik denk dat deze na honderd km wel op de neiuwe inlaat is ingeleerd.
Als 2de test heb ik even een K&N inleg filter geplaatst. Deze heeft onderin toch wat minder(koppel) maar bovenin trekt deze wel ietsjes beter dan een standaard filter en daarnaast versterkt deze de inlaat qua geluid wel een stuk meer. (GROMT HARDER)
Aangezien ik liever voor maximaal filtratie, laag geluidsniveau en voornamelijk meer koppel wil, kies ik voor de standaard filter van lexus.
Conclusie:
Voor relatief weinig geld toch wel wat koppel en vermogenswinst.
Zoals ik hierboven heb geplaatst:
6pk en 7.58nm extra op de wielen, op de motor is dat dus nog eens 17% meer.
Grofweg:
7,23pk en 9.13nm extra.
208 > 215pk
252 > 261nm