JOE Z Intake

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Als het goed is moet deze onderweg zijn naar mij...... :D

F sport gebruikt in principe het design van de JOE Z intake pipe. Ik zal tzt laten weten hoe het is bevallen :)

DSC_0377-vi.jpg


http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2804
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De hks is een droge filter, amerikanen houden niet van filters met olie ( kans op aanslag op lucht massa sensor) waardoor je problemen kan krijgen. En de HKS heeft een best wel goede FLOW, maar filtert wel minder goed (laat meer vuil door) en het geluid neemt ook wel toe :)

Weetje welke je zou kunnen proberen?

Originele F sport filter paneel :
http://is.sewellparts.com/accessories-catalog/fsport/IS250-2006-376.html

Als jij deze gaat bestellen dan wil ik er ook wel 1 :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wil wel zo een filterpaneeltje kopen, maar de verzendkosten zijn alleen een beetje aan de hoge kant, dus mocht arjan die filter ook bestellen en met de andere spullen via jelmer mee laten komen, dan wil ik best wel een stukje verzendkosten betalen :)

misschien een klein groupbuytje :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
F Sport spullekes worden ook in Engeland geleverd toch? misschien daar eens een kijkje nemen of het goedkoper wordt?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Joe intake is alleen een buis en maakt gebruikt van orignele filterhuis en paneel. Ik denk dat F sport paneel net iets meer power geeft. (K&N doet het ook goed qua vermogen, maar iets minder koppel)

Dus misschien Joe z intake met een high performance paneel dat het nog iets meer geeft :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmm ik vraag me af hoe de Fsport filter schoon te maken is? moet dat netals zo een KN filter maar dan zonder naolieen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt heb ik gezien, maar vroeg me dus af wat voor schoonmaak spul het was :) ik denk zelf dat de Fsport beter is dan de K&N. Meer filter oppervlakte.
 

Bijlagen

  • 505d.jpg
    505d.jpg
    39 KB · Weergaven: 53

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb geen IDEE, maar ik heb thuis nog wel een KN schoonmaak set, dus ik denk dat het schoonmaken wel het zelfde is? Alleen hoef ik hem daar niet in te olieen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Arjan,

je moet eens normale filter proberen en kijken of dat lekkerder rijdt? het is in ieder geval wel iets stiller dan met een KN want een KN vind ik al iets teveel herrie maken.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, die motorcover heeft anders een paar nieuwe bevestigingen nodig Arjan. Valt wel wat op de fabriceren.

Dat is een goedkoop adresje Alan :D Ik zou voor mijn LS ongeveer zo'n ?2500,- kwijt zijn 8O

Gelukkig heb ik toen wat van diverse interieurs bij elkaar kunnen scharrelen om weer een goed verzorgd interieur the scheppen.

wat vroeg die ene ook alweer voor het interieur uit die sloper?

EDIT - Dit is wel mooi voor je :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2008-Lex ... ccessories

:wink:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Die prijzen heb ik nog voor mijn is200 van een paar jaar geleden, dus het zou kunnen dat het nu paar honderd duurder is geworden, maar een LS heeft gewoon grote stoelen :p haha

Maar ik zou dan eigenlijk wel originele stoelen nemen ipv nieuw leer erop te zetten, want dan heb je gelijk ook elektrische stoelverstelling (volgens mij ook verwarming) en eventueel zelfs koeling. Want ik vind achteraf leer plaatsen zoals ze dat bij de business doen ook wat van minder kwaliteit.