Knokkel geluid

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
Ik heb sinds kort een RX 450h uit 2010
137.000 km gelopen en in NL door Louwman Rotterdam nieuw geleverd en in onderhoud geweest tot 7-2021

Nu ben ik de gelukkige eigenaar😍

Wel merk ik dat er nu na een 2 maanden ermee rijden een knokkel geluid is ontstaan wat is soms hoor en voel linksvoor bij de wielophanging.
Het is veel bij de eerste stuur beweging als je langzaam rijd.
En zowel linksom als rechtsom knokkelt het dus soms (meerdere metaal achtige geluiden)
Ik voel niets in het stuur
Het is niet bij drempels



Iemand een idee?
 

Rx450rijder

Nieuw hier
24 feb 2023
16
3
3
Bij de Lexus dealer zeiden ze destijds dat ik gewoon door kon rijden en zelf dan kon besluiten wanneer ik het ging vervangen.

Tot op heden ben ik blij dat ik het niet vervangen heb. Ik lees elders ook verhalen van mensen, die de veerpoot (of twee) vervangen en dan 75000km later weer aan de beurt zijn.

En bij mij is het nog steeds weg. Heel af en toe hoor ik nog kort iets, maar het is echt verwaarloosbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: RX300L

Rx450rijder

Nieuw hier
24 feb 2023
16
3
3
Kleine, maar belangrijke update: vandaag was ik bij de dealer voor een beurt en toen ik nog eens navroeg hierover bleek dat ze inmiddels ook de lagers alleen vervangen!

Voor 600EUR ben je dan aan weerszijden geholpen en zou het opgelost moeten zijn. Ze zetten er dan nieuwe lagers in, die overigens niet van Lexus zelf zijn.

Dat is wel een goed alternatief lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Kuetebieter

Nieuw hier
20 feb 2024
1
0
1
Veerpootlager vernieuwd bij Paul van Eijk Breda voor euro 600,00 links en rechts ,ben zeer tevreden.Grootste Lexus dealer in het zuiden vraagt tussen

3500,00 en 4000,00 euro receptie wilde me terugbellen voor het exacte bedrag ,ik heb nooit meer wat gehoord.

Bij de laatste twee beurten heb ik het probleem van het tokkel geluid gemeld

Ik voelde me niet meer veilig in mijn Lexus na 30000 km geluiden in mijn voorras.

Er worden toch proefritten gemaakt na een onderhoudsbeurt.

Ik heb nu rust in mijn Lexus zonder geluiden, ik beveel Paul van Eijk Breda graag aan wanneer je dit probleem hebt met je RX 450H
 

Rx450rijder

Nieuw hier
24 feb 2023
16
3
3
Veerpootlager vernieuwd bij Paul van Eijk Breda voor euro 600,00 links en rechts ,ben zeer tevreden.Grootste Lexus dealer in het zuiden vraagt tussen

3500,00 en 4000,00 euro receptie wilde me terugbellen voor het exacte bedrag ,ik heb nooit meer wat gehoord.

Bij de laatste twee beurten heb ik het probleem van het tokkel geluid gemeld

Ik voelde me niet meer veilig in mijn Lexus na 30000 km geluiden in mijn voorras.

Er worden toch proefritten gemaakt na een onderhoudsbeurt.

Ik heb nu rust in mijn Lexus zonder geluiden, ik beveel Paul van Eijk Breda graag aan wanneer je dit probleem hebt met je RX 450H
ik heb deze week toevallig een afspraak gemaakt bij Lexus Eindhoven - die vragen ook 600 EUR en dan krijg je "garantie" van Lexus, dus dat is wellicht ook wat waard. Ik vind het overigens nog steeds niet kunnen dat dit bij een auto van deze klasse voor kan komen en niet gewoon een terugroepactie is.
 

CBRX450H

Nieuw hier
21 feb 2024
5
1
3
Sinds november rij ik ook in een RX450h met luchtvering. Bij de aankoop was er iets gekraak wat uiteindelijk geknerp werd, uiteindelijk besloten om beide veerpoten te vervangen. Dit is afgelopen week gedaan. De verkopende partij (van Enckevort Occasions) kwam met een uitstekende oplossing hiervoor en heeft mij doorverwezen naar Paul van Eijk, van Garage van Eijk. Dit is uitstekend bevallen en Paul is zeer kundig en vriendelijk. Vooraf een stukje uitleg en daarna in de binnenstad afgezet, hier kon ik gewoon vanuit de bieb werken. Dus breng je RX (of elke andere auto) gerust naar Paul, daarbij is van Enckevort ook een aanrader voor een mooie koop. Heel prettig geholpen en ook daarna kan je gerust langs gaan.