Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Henny zei:Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.
Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??
mvg
Henny
ct200H zei:Ligt geheel aan je eigen rijstijl, als je door een plas hebt gereden als er net geremd is de automaat even in N zetten en de rem los laten zo hebben de schijven de gelegheid af te koelen over hun gehele omtrek en niet alleen het gedeelte waar de remblokken niet aangrijpen.
Tevens is het soort remblok van belang en de velgen die je hebt gemonteerd i.v.m. koeling e.d., vergeet niet dat remschijven gewoon 1100 gr/c kunnen worden na een lekkere remsessie!!!! :O
mlcoolj zei:in P zetten tijdens het rijden? ik denk niet dat je transmissie dat leuk vindt..![]()
Nathanael zei:vorig jaar bijna 80.000 en vaker 160 als 60, vandaar. Ik heb een strenger onderhoudsschema als de taxi's
b.v. transmissie olie elke 6 maand. En dat soort geintjes.
Over het door een plas heen rijden is kan gewoon niet!! gebeurde dit ook met jouw vorige auto, denk het niet.
hiervoor had ik een Amerikaan en heb daar heel gek mee gereden, schijven vaak rood gehad maar nooit krom getrokken, Lexus met remmen vergelijkbaar met die van een Vito, T4, raken snel krom. logisch!!!
in p zetten als je stil staat he!!!!
ct200H zei:Een Lexus vergelijken met een busje??? Maar eeeh worden er wel originele remschijven gebruikt en geen immitatie??![]()
Jelmer zei:Op mijn LS nog weinig trammelant gehad :roll:
Binnenkort gaan er bij mij wel wat sterkere op van een US spec. Supra TT
mlcoolj zei: