Henny zei:
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.
Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??
mvg
Henny
Eindelijk komt iemand met het probleem, ik heb hier ook last van elke keer als mijn schijven voor de helft op zijn raken ze krom. Ook heb ik last van gebroken remvoering > origineel.
Op de dag dat ik mijn auto kocht, gelijk effe topsnelheid proberen > hard remmen > krom. 3 maand later krom, 6-7 maand later krom. dagje Duitsland > krom, in Belgie op vakantie > krom. Laatst haast > krom.
De grossier kent mijn kenteken
Bij jouw denk ik dat de remklauw/blokken misschien iets vast zat. daar had ik de laatste keer ook een beetje last van. Het veertje kon de blokken net niet van de schijf loskrijgen...schijf krom. maar vreemd genoeg kon je het wiel na flink intrappen van de rem gewoon ronddraaien en laten doordraaien.
Ik denk zelf dat er iets te kleine remmen opzitten, als je een noodstop vanaf 200 maakt zijn alle 4 schijven veel te heet. Ik heb gelezen dat ze in de USA vaak big brake kits of supra remmen monteren om dit op te lossen. Maar dan moet je minimaal 18-19 inch velgen hebben.
Als ik wat harder rij en moet remmen doe ik dit al pompend om te voorkomen dat ik weer eens kromme schijven krijg. En wat ct200h al heeft geschreven na intensief remmen transmissie in n of p en remmen los.
Dit is wel iets wat ik niet van lexus had verwacht.
Ben op dit moment met een water koelsysteem bezig wat op de schijven sproeit tijdens het remmen, als ik in de power stand rij, En doe iedere 2 maanden samen met olie verversen de remblokken schoonmaken.
Wat betreft de 1100 graden: