Kwaliteit lak CT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gisteren even de auto in de was gezet, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig doet de dealer alleen de auto laten glimmen als een snottebel in de manenschijn en niet meer conserveren door de lak in de was te zetten ( kan ook niet voor 1000 euris afleverkosten he :X )

als je de auto in de was zet kijk je met andere ogen naar de lak en daar kwam ik toch wat merkwaardigheden tegen, ik vind de CT ontzettend grof gespoten ( dit is geen sinaasappelhuid maar complete cellulitus ), en er zit stofinsluiting op in het spuitwerk af fabriek op het rechterachterportier, erg jammer.

Kijk ook uit met vogelshit, ik haal het direct van de auto af als het even kan maar heb toch een soort craquelleplek op mijn dak te pakken, dus de lak is extreem gevoelig voor vogelshit.

Ik laat mijn dak waarschijnlijk wrappen in een koolstofvezelpatroon, ben je lekker van het probleem af.

Dus weest (ja met een T, gebiedende wijs) gewaarschuwd,......... :O
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Klopt, was mij ook al opgevallen. Bij Toyota is het bij sommige modellen droevenis en er was laatst een collega met een CT en die vond ik ook niet echt Lexus in de lak staan zegmaar. Veel stofjes en in inderdaad erg grof ja. Ik ben benieuwd hoeveel blanke lak erop zit, anders zou een keer goed polijsten een flinke verbetering moeten zijn.



gr. koen
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Re: Kwaliteit lak CT duurzaamheid

Nou het is niet alleen de kwaliteit lak die mij teleurstelt. Wat ik overigens zelf nog niet helemaal heb geconstateerd. Moet de auto nog zijn eerste was/waxbeurt geven .

Ik begin steeds meer mijn twijfels te krijgen m.b.t. de duurzaamheid van de materialen die gebruikt zijn.
Heb nu telkens het idee dat ik de auto moet betreden met fluwelen handschoenen om maar niets te beschadigen.

-krassen airco display
-kras middenconsole beplating (onder) bijrijderszijde. Is ook echt superzacht materiaal.
-krasjes lak op de deurgreep t.p.v. de sensor.

Dit had ik echt niet verwacht. Ik heb het idee dat de auto er na een jaar niet meer uitziet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik denk ook dat het te maken heeft met de soort lak dat gebruikt wordt... iets met waterbasis als ik me niet vergis... milieu milieu milieu!
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Het verbaast mij echt dat een auto niet meer in de was wordt gezet door de dealer. Wat doen ze dan voor die afleverkosten? En waarom hebben ze dan minimaal 5 werkdagen nodig om de auto klaar te maken?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
kwp zei:
Klopt, was mij ook al opgevallen. Bij Toyota is het bij sommige modellen droevenis en er was laatst een collega met een CT en die vond ik ook niet echt Lexus in de lak staan zegmaar. Veel stofjes en in inderdaad erg grof ja. Ik ben benieuwd hoeveel blanke lak erop zit, anders zou een keer goed polijsten een flinke verbetering moeten zijn.



gr. koen


He Koen,

de enige Toyota's die heel dik en goed gespoten zijn zijn de Corolla's uit Turkije, het is raar maar waar.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
mlcoolj zei:
ik denk ook dat het te maken heeft met de soort lak dat gebruikt wordt... iets met waterbasis als ik me niet vergis... milieu milieu milieu!

ja ML dat was al bekend dat lakken op waterbasis zijn maar de Ct is een heel slecht voorbeeld van watergedragen lakken, milieu milieu mileu, nee lekker je auto opnieuw laten spuiten dat is milieuvriendelijk. :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Bas36 zei:
Het verbaast mij echt dat een auto niet meer in de was wordt gezet door de dealer. Wat doen ze dan voor die afleverkosten? En waarom hebben ze dan minimaal 5 werkdagen nodig om de auto klaar te maken?


Bas,

ik denk dat ze zo min mogelijk doen voor dit geld, is al langer een bestaande doorn in het oog die afleverkosten en officieel mag dit ook niet meer, dus dan noemen we het geen afleverkosten meer maar kosten rijklaar maken.

En die term snap ik ook niet, rijklaar maken, hebben ze hem de boot opgeduwd dan? Rijden auto's de fabriek NIET uit dan??
Het is een verworven recht van dealers waar ze misbruik van maken door een auto niet goed af te leveren, vroeger had je een 0 beurt en die was echt wel nodig maar nu niet, en ze zijn er aan vast blijven houden. Als ik dan zie dat er na 2 wasbeurten geen spetter was meer op de auto zit wordt ik daar een beetje pissig om/van. :X
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ct200H zei:
kwp zei:
Klopt, was mij ook al opgevallen. Bij Toyota is het bij sommige modellen droevenis en er was laatst een collega met een CT en die vond ik ook niet echt Lexus in de lak staan zegmaar. Veel stofjes en in inderdaad erg grof ja. Ik ben benieuwd hoeveel blanke lak erop zit, anders zou een keer goed polijsten een flinke verbetering moeten zijn.



gr. koen


He Koen,

de enige Toyota's die heel dik en goed gespoten zijn zijn de Corolla's uit Turkije, het is raar maar waar.

Wist je dat Toyota zelf deze fabriek aanvinkt als beste buiten Japan? Ze zullen natuurlijk niet toegeven dat ie beter is als in Japan zelf ;)



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Onder afleverkosten bij een nieuwe auto wordt bij ons (Louwman Dordrecht) verstaan:

-Poetsbeurt (gebeurt bij ons wel gewoon!)
-Kenteken + leges
-Alles instellen qua audio en navi naar de te verwachten wens van de klant
-Diverse controles waaronder bandenspanning, wielbouten/moeren natrekken en vloeistoffen controleren
-RSV vullen
-Auto afmonteren, front lip eronder, wieldoppen, naafkapjes, kentekenplaat houders e.d.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze hiervoor vragen, we zijn er zo'n 1 tot 1,5 uur mee bezig en dan wat spul wat erop gaat.



gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
kwp zei:
ct200H zei:
kwp zei:
Klopt, was mij ook al opgevallen. Bij Toyota is het bij sommige modellen droevenis en er was laatst een collega met een CT en die vond ik ook niet echt Lexus in de lak staan zegmaar. Veel stofjes en in inderdaad erg grof ja. Ik ben benieuwd hoeveel blanke lak erop zit, anders zou een keer goed polijsten een flinke verbetering moeten zijn.



gr. koen


He Koen,

de enige Toyota's die heel dik en goed gespoten zijn zijn de Corolla's uit Turkije, het is raar maar waar.

Wist je dat Toyota zelf deze fabriek aanvinkt als beste buiten Japan? Ze zullen natuurlijk niet toegeven dat ie beter is als in Japan zelf ;)


EEEEHHH, er is ook het nodige misgegaan met de airbagschakelaars van de Verso's uit Turkije een paar jaar geleden die verkeerd om aangesloten waren.
Het is zo dat de Turken de auto's in elkaar schroeven en Japanners de controles uitvoeren op de lopende band, bij elke afwijking keurt de japanner de auto af door hem direct van de band te halen(letterlijk door aan een koort te trekken) en de Turken kunnen in hun eigen tijd de problemen onbetaald oplossen, wist je dat? :hi:
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
kwp zei:
Onder afleverkosten bij een nieuwe auto wordt bij ons (Louwman Dordrecht) verstaan:

-Poetsbeurt (gebeurt bij ons wel gewoon!)
-Kenteken + leges
-Alles instellen qua audio en navi naar de te verwachten wens van de klant
-Diverse controles waaronder bandenspanning, wielbouten/moeren natrekken en vloeistoffen controleren
-RSV vullen
-Auto afmonteren, front lip eronder, wieldoppen, naafkapjes, kentekenplaat houders e.d.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze hiervoor vragen, we zijn er zo'n 1 tot 1,5 uur mee bezig en dan wat spul wat erop gaat.

En nog kentekenplaten en een volle tank.

Ik weet wel wat ervoor bij de klant in rekening wordt gebracht: in de prijslijst staat daar het lieve bedrag van 1080 euro voor. Nu ik zie wat daarvoor gedaan wordt grenst het wat mij betreft aan oplichting.

Overigens ligt hier natuurlijk wel een commerci?le kans: "bij ons betaalt u geen honderden euro's voor het rijklaar maken van een auto die rijdend de fabriek uit kwam - dat valt bij ons onder service".

Maar zo creatief en klantgericht is kennelijk geen enkele autoverkoper.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Kosten rijklaar maken is bedrog bij elke nieuwe auto. Ik heb duizenden nieuwe auto's gepoetst en was met uur klaar. Ook nu wordt dit werk uitbesteed aan poetsbedrijven en kost met een contract ongeveer 150 euro compleet. Mercedes rekent tot 1500 euro. Dikke winst. als je een TV koopt komen ze die toch bij je thuis gebruiksklaar maken, kost een keer 30 euro en dat is het. Meer dan olie en bandencontrole, ruitenpieser vol en schoonmaken zit er niet in. Gewoon max 1.5 uur werk. Ik koop geen nieuwe auto en met de Yaris van mijn zus heb ik de 695 euro niet betaald maar zelf de auto gepoetst. Wat ook daar besparen ze op en komt helemaal geen bescherming op, alles wordt afgespoten en schoon gezeemd. Ik ben nog blij met mijn LS 400 met 19 jaar oude Lexuslak, vol met echte oliehoudende troep maar het glimt als een keutel in de maneschijn als ik de Swissvax erop heb. Heerlijk. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De mijne heeft een paar barstjes in de blanke lak op de motorkap na 18 jaar :( verder is de lak nog goed vasthoudend :rulez: afgezien van de nodige deukjes en krassen

Ook de gebruikte materialen in de eerste LS zijn super, behalve het leer wat wel voorzichtig moet worden behandeld. dat is bij latere modellen beter

Beetje jammer dat ze daar dan niet op letten, ik bedoel, zo goedkoop zijn die CT's nou ook weer niet toch? ut benne geen Dacia's ;)
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Gister de auto helemaal in de wax gezet........ en ik heb niets te klagen over de jongens die met zwart hebben gespoten. Alles is echt strak gespoten.......
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Volgens mij ben ik de enige die geen lak heeft uitgekozen ;-). Ik moet alleen wat meer de wasstraat in en auto goed checken op vogelpoep. Of zijn er meer nadelen? :baseball:
Heb een garage thuis, dus in de zon staan, doet die weinig.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Je weet wel
WasstraatIII.jpg
....