Kwaliteit lak CT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gisteren even de auto in de was gezet, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig doet de dealer alleen de auto laten glimmen als een snottebel in de manenschijn en niet meer conserveren door de lak in de was te zetten ( kan ook niet voor 1000 euris afleverkosten he :X )

als je de auto in de was zet kijk je met andere ogen naar de lak en daar kwam ik toch wat merkwaardigheden tegen, ik vind de CT ontzettend grof gespoten ( dit is geen sinaasappelhuid maar complete cellulitus ), en er zit stofinsluiting op in het spuitwerk af fabriek op het rechterachterportier, erg jammer.

Kijk ook uit met vogelshit, ik haal het direct van de auto af als het even kan maar heb toch een soort craquelleplek op mijn dak te pakken, dus de lak is extreem gevoelig voor vogelshit.

Ik laat mijn dak waarschijnlijk wrappen in een koolstofvezelpatroon, ben je lekker van het probleem af.

Dus weest (ja met een T, gebiedende wijs) gewaarschuwd,......... :O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
blanke lak van vw is wat harder, maar de pigmenten zullen waarschijnlijk wel eenzelfde basis kunnen hebben. Maarja het gaat wel achteruit met de lak ja :(
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb 35 jaar poetservaring en zelfs met Swissvax cleaner en Canuba was kreeg ik de Passat niet aan het glimmen. Je betaald een dikke 2000 euro voor Metallic lak bij VW maar na 3 jaar zie je het verschil niet meer. Allemaal waterbasis. Een kennis van mij heeft een autospuiterij en hij gebruikt andere lak van betere kwaliteit voor reparaties. Sikkens en nog een merk. Beter maar het blijft waterspul. Ik hou mijn auto' s gewoon in de Swissvax met shield en hopelijk blijft de lak dan glimmen. Zeker op de oude LS 400 in de kleur Bordeaux rood. :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Wat een ellende allemaal...

Toen ik m'n tien jaar oude Renault wilde inruilen vroeg de verkoper of ik 'm altijd met de hand waste. Nee, nooit. Ik haal 'm maximaal ??n keer per kwartaal door de (borstel)wasstraat - meestal minder. De lak ziet er nog perfect uit.

Doe ik iets fout?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
probeer dat straks niet met je nieuwe auto... zelfs met de hand krijg je nu krassen in de lak van nieuwere auto's...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo'n 1 is er hier ook in Groningen, best lang, je auto wordt eerst door een 1e wasstraat gereden en daarna mag die weer door de volgende... maar aan het einde staan er geen mannen die je auto ff snel afdrogen... wel gratis stofzuigen...
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
De dealer bood mij bij aflevering (natuurlijk tegen betaling) een waxoyl beurt aan. Was geloof ik 195 euro. Heb het niet gedaan. Maar omdat ik de auto nog niet heb, de vraag of er leden zijn die dat wel hebben gedaan en of het heel veel verschil maakt??


Robbert-Jan
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
195 euro voor een waslaagje? Afzetten noem ik dat, dealers besteden dat uit aan poetsbedrijven en betalen zelf een 50-75 euro daarvoor. Gewoon zelfs los met de handjes, is ook nog mooi werk om te doen. Koop goede was, ik zelf gebruik nu Swissvax 2 componenten. Kost een paar euro's maar dan heb je ook wat. Canuba wax en je ziet het resultaat. Goed spul. :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Lak moet enkele maanden uitharden, liefst in het geen geen wax of polish.Er zitten steeds schurende bestanddelen in.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Lak moet inderdaad wat uitharden, maar vergeet niet dat tegenwoordig de auto?s al voor 99% al worden uitgehard bij de OEM, de auto?s worden door een oven gehaald. Daarnaast zijn we weer paar maanden verder voordat de consument het in handen kan nemen.

De wat ?goedkopere? hebben inderdaad vaak wat schurende bestandsdelen erin zitten, daarnaast vaak ook fillers, maar de duurdere waxxen hebben dit weer niet.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Swissvax mannen, het is effe een uitgave maar wat maakt het je auto mooi. Ik heb ook veel ander spul gebruikt maar die halen het niet bij de canubawax van Swissvax, poetst ook heel makkelijk uit. En idd uitharden is al gedaan op nieuwe auto's plus vergeet niet dat alles nu waterbasis is ipv de oude lakken op oliebasis. We krijgen nooit meer die oude kwaliteit op onze nieuw auto's. Helaas. Met de nieuwe laksoorten moet je vaker poetsen om het glad en glimmend te houden. :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
welk een type swissvax raad je aan?
Waar kan je het vinden en duurt het niet te lang om aan te brengen, ik ben nogal lui.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
http://www.swissvax.nl

Hoeveel wil je uitgeven? prijs varieert van 75 euro tot 850 euro.

Als je lui bent dan kan je er beter niet aan beginnen....
want ik zeg het altijd, bij een goede wax hoort ook een goede voorbereiding, want anders kan je net zo goed geen wax gebruiken ( just a waste of time and money).

Ik heb ervaring met:

Shield
Glacier
Best of Show (alleen uit UK verkrijgbaar)

Meestal raden ze je Shield set 'inclusief cleaner en klei' (165euro) aan voor mensen die niet teveel uit willen geven, maar wel optimale bescherming en glans willen.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Alleen voor de moto's doe ik wat meer
Een Triumph Sprint winter en zomer gebruik van 15 jaren oud en NUL roest
Photo1029.jpg

en dan een V 4 cylinder Honda van 1995 op de kop kunnen tikken met 7.000 KM
IMG_1940.jpg

de stickers zitten er nog op
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het is idd niet goedkoop maar je doet er heel lang mee en dan betaald zich het weer terug. Voor mijn ex-LS 400 heb ik een pakket gekocht van cleaner en een shield. Dat was bijna 100 euro. Daar heb ik nog twee speciale doeken bij gekocht om uit te poetsen. Die moet je wel erbij kopen dat maakt het zo makkelijk als je lui bent. En geloof me ik als oud automonteur/autoverkoper en poetser heb enige ervaring met poetsmiddelen. McGuiar (zo goed gespeld) gaf me eerst ook goede resultaten maar is gauw van de lak af. Swissvax blijft veel langer een laag behouden. 1 x per jaar cleaner en shield, tussendoor gewoon na wassen snel met de was behandelen (om het halve jaar) Maar poets is ook zo persoonlijk als de auto zelf ik kijk terug op al mijn ervaring met poetsen. :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik zal discipline opbrengen en hem in 4 fases behandelen (grondig) Kan je ook bij hen bestellen om naar Belgi? te leveren
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ze leveren in benelux, maar het is het zeker waard!

Wat ik thuis aan spullen heb moet ik soms ook van schrikken.. wat een vermogen je op een gegeven moment bij elkaar hebt.