Kwaliteit lak CT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gisteren even de auto in de was gezet, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig doet de dealer alleen de auto laten glimmen als een snottebel in de manenschijn en niet meer conserveren door de lak in de was te zetten ( kan ook niet voor 1000 euris afleverkosten he :X )

als je de auto in de was zet kijk je met andere ogen naar de lak en daar kwam ik toch wat merkwaardigheden tegen, ik vind de CT ontzettend grof gespoten ( dit is geen sinaasappelhuid maar complete cellulitus ), en er zit stofinsluiting op in het spuitwerk af fabriek op het rechterachterportier, erg jammer.

Kijk ook uit met vogelshit, ik haal het direct van de auto af als het even kan maar heb toch een soort craquelleplek op mijn dak te pakken, dus de lak is extreem gevoelig voor vogelshit.

Ik laat mijn dak waarschijnlijk wrappen in een koolstofvezelpatroon, ben je lekker van het probleem af.

Dus weest (ja met een T, gebiedende wijs) gewaarschuwd,......... :O
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Mo1 zei:
Hmm, even een vraag van een leek op wax-gebied: hoevaak moet je de auto in de was zetten?
Zo vaak als je zelf wilt of nodig vindt. Ik zette m'n (dagelijkse) auto nooit in de was, liet 'm altijd buiten staan, ragde 'm drie of vier keer per jaar door de (borstel)wasstraat op het goedkoopste programma en hij ziet er na tien jaar nog perfect uit.
M'n hobby-auto's zet ik hoogstens 1x per jaar in de was. Ze komen weinig buiten en staan verder onder een cover in een verwarmde garage. Ze zien er niet echt beter uit dan m'n dagelijkse auto.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mo1 zei:
Hmm, even een vraag van een leek op wax-gebied: hoevaak moet je de auto in de was zetten?

Slechte wax is al vaak na 2 weken weg.. goede wax een maand, maar als je een goede voorbereiding hebt dan kan eenslechte wax wel tot 1 maand volhouden en een goede wax tot 1 jaar.

Dus op je vraag is niet zo 123 een antwoord op te geven.


Terug op wat termin8r zegt: sommige zien het verschil niet, maar andere weer wel, dus het is wat je zelf prettig vind.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Alan bedankt voor je advies, ik heb de motorkap en de twee spatborden gedaan, het ging vrij vlot.Je verbruikt zeer weinig, zeer aangename natuurlijke geur.Een diepe sterke glans.Ik gebruikte de Shield Swissvax :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb laatst met onze poetser gesproken om mijn auto ook in de Waxoil te zetten, hij zei letterlijk dat het een commercieel ding is. Het blijft lang zitten maar het is niet te checken hoe lang echt, hij raadde me aan om gewoon wat vaker een bus was te pakken. Is goedkoper en bied meer bescherming op de lange termijn.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja inderdaad... mijn overbuurvrouw kwam laatst ook met een verhaal dat ze haar auto voor 3 jaar niet mocht poetsen... ook niet wax! lol (ze heeft een nieuwe auto gehaald)