Kwaliteit lak CT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gisteren even de auto in de was gezet, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig doet de dealer alleen de auto laten glimmen als een snottebel in de manenschijn en niet meer conserveren door de lak in de was te zetten ( kan ook niet voor 1000 euris afleverkosten he :X )

als je de auto in de was zet kijk je met andere ogen naar de lak en daar kwam ik toch wat merkwaardigheden tegen, ik vind de CT ontzettend grof gespoten ( dit is geen sinaasappelhuid maar complete cellulitus ), en er zit stofinsluiting op in het spuitwerk af fabriek op het rechterachterportier, erg jammer.

Kijk ook uit met vogelshit, ik haal het direct van de auto af als het even kan maar heb toch een soort craquelleplek op mijn dak te pakken, dus de lak is extreem gevoelig voor vogelshit.

Ik laat mijn dak waarschijnlijk wrappen in een koolstofvezelpatroon, ben je lekker van het probleem af.

Dus weest (ja met een T, gebiedende wijs) gewaarschuwd,......... :O
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Je maakt geen vrienden hier op de wasstraat manier....
Dat doe je toch niet als je van je auto 'houdt'?



gr. koen
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Haha ik bedoel in een echte wasstraat, zoals op de foto hierboven, dat is toch wel juist? Niet de andere wasstraat waardoor je auto er met flinke krassen uitkomt :p
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
ct200H zei:
Gisteren even de auto in de was gezet, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig doet de dealer alleen de auto laten glimmen als een snottebel in de manenschijn en niet meer conserveren door de lak in de was te zetten ( kan ook niet voor 1000 euris afleverkosten he :X )

als je de auto in de was zet kijk je met andere ogen naar de lak en daar kwam ik toch wat merkwaardigheden tegen, ik vind de CT ontzettend grof gespoten ( dit is geen sinaasappelhuid maar complete cellulitus ), en er zit stofinsluiting op in het spuitwerk af fabriek op het rechterachterportier, erg jammer.

Kijk ook uit met vogelshit, ik haal het direct van de auto af als het even kan maar heb toch een soort craquelleplek op mijn dak te pakken, dus de lak is extreem gevoelig voor vogelshit.


Dus weest (ja met een T, gebiedende wijs) gewaarschuwd,......... :O


Ik wil helemaal niemand verdrietig maken of iets dergelijks, maar ik denk toch dat de CT mogelijk een situatie van iets te veel voor weinig geld is. Ik heb zo mijn bedenkingen.

Voor een merk dat met Pursuit of perfection zwaait, verwacht ik niet eens sinaasappelhuid maar het glashard effect.
dan maar voor de lak 1000 euro erbij. alles of niets!

wat betreft de wasstraat: geen enkele wast zonder krassen, bij mij op het werk hebben we het met een nieuwe auto geprobeerd in een hypermoderne absoluut zonder krassen wassen, wasstraat en wat denk je? toch een paar krassen.

De borstels kunnen wel geen krassen veroorzaken maar die met zand bedekte auto van iemand die zijn auto 1 keer in het jaar wast, daarvan blijven zandkorrels en kleine steentjes wel in de borstels hangen.

Als je naar een poetsbedrijf met wasstraat gaat, is het aller aller duurste pakket altijd op de hand gewassen.
Zelf doe ik ook bijna altijd de wasstraat, maar als de lak en velgen je lief zijn doe je het niet te vaak.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Ik heb zelf eigenlijk geen slechte ervaringen met wasstraten voor wat betreft lakschade.
Wel 1 keer een aanrijding :O gehad.....

Een bejaarde die met een jeep met te grote wielen voor me op de band stond.
De band werd onder zn banden door getrokken terwijl hij zn voet op de rem hield(.....)

Gevolg: mn splinternieuwe a3 werd tegen zn trekhaak aangetrokken.
Bloedirritant maar netjes opgelost door de eigenaar van de wasstraat.

Dit weekeinde mn ct in de teflon wax laten zetten. Kan hij er weer een paar maanden tegenaan.

Ik ben dus duidelijk geen liefhebber van een emmertje met een sopje in mn vrije weekeinde :hi:

Groet,
BL
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
bruineluxury zei:
Ik ben dus duidelijk geen liefhebber van een emmertje met een sopje in mn vrije weekeinde :hi:
BL

Wat de meeste mensen vaak niet beseffen is dat er vaak meer lakschade ontstaat door het wassen buiten de wasstraat dan in een wasstraat.

Als je 'met de hand' wast en vervolgens 1 emmer met sop en 1 spons gebruikt is de kans vele malen groter dan wanneer je de wasstraat inrijdt.

De enige handwas die de kans op krassen tot een minimum beperkt is het 2-emmer systeem. (voorbeeld: http://forum.carclean.nl/cc_postst252/H ... d-Wax.aspx)
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Echt een geweldige link!

Onvoorstelbaar hoe men zich druk kan maken over soorten autoshampoo, borsteltjes en doekjes :worship:

Ieder zn hobby zullen we maar zeggen....

In het weekeinde heb ik echt heeeeeel veel andere dingen te doen dan een dag lekker auto wassen, waxen, poetsen etc.

Groet,
BL
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Snap niet dat je dit weekend geen eieren in de auto verstopt en opzoekt met een stofzuiger, en ff de paashaas over je auto trappen is het werk ook niet,... :D :D :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
volgens mij is het door de jaren heen, allemaal zwak geworden. Milieuregels (hebben we dat woord weer hahaha) zorgen ervoor dat niet hetzelfde lak zoals vroegah gebruikt kan worden... dus krijg je ook een dunnere laklaag op je nieuwe auto..... :(
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Tja en aangezien de CT erg groen is gebouwd geldt dat "groen" ook voor de laklaag, ze houden i.i.g niet van vogelshit die Ct's ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Rom zei:
kwp zei:
Klopt, was mij ook al opgevallen. Bij Toyota is het bij sommige modellen droevenis en er was laatst een collega met een CT en die vond ik ook niet echt Lexus in de lak staan zegmaar. Veel stofjes en in inderdaad erg grof ja. Ik ben benieuwd hoeveel blanke lak erop zit, anders zou een keer goed polijsten een flinke verbetering moeten zijn.



gr. koen


He Koen,

de enige Toyota's die heel dik en goed gespoten zijn zijn de Corolla's uit Turkije, het is raar maar waar.

kwalitatief zijn dat ook wel de betere toyota's die je hier in nederland kan kopen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Lakken worden toch ingekocht? Speiss hecker, basf, noem maar op. Dus waarom is de lak van de VW groep dan harder dan van een Japanse auto?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
De lak van VW is ook helemaal niks op de nieuwe Passat's en dergelijke. Drie jaar in een Passat voor mijn werk gereden en geprobeerd dat glimmend te houden met eerste klas poets. Helaas ook van die waterbasis zooi en krassen all over the place. Het is jammer maar alle lakken zijn zo ivm milieu. Wen er maar aan. Trek maar eens een BMW de kap open en kijk waar ze vooral niet de kleur op spuiten. Bij mijn proefrit in de CT te Groningen zag ik hetzelfde aan de binnenkant van de deuren en achter binnen de klep. Minimaal gespoten en vol met sinaasappelhuidje. Knap ik compleet op af. De instappen van mijn LS 400 glimmen net zo als het dak, gewoon top. Het is niet anders tegenwoordig, auto's zijn ook langzaam aan wegwerp dingen voor erg veel geld. :D