Lege start accu

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Er staat 28mA, niet mAh. als je dat verschil al niet weet vraag ik me af of je wel weet waar je op reageert.
28 mAh betekent milli AmpĆØre per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)
Na een uur gebruik ben je 0.028A kwijt van een 60A accu. Theoretisch zou een autoaccu het apparaat 2142 uur oftewel 89 dagen van stroom kunnen voorzien.
 
Ik heb een Lojack (basis) erop zitten. Kreeg ik zomaar van de dealer gratis incl abo, bij de aanschaf van de auto.
Deze zal ook wel wat mAmp verbruiken.
 
De Intact GL10 Battery guard is zo gek nog niet. Hij gebruik maar 0,53 mA in rust en gaat automatisch aan als je telefoon binnen 10 meter komt. Dat ziet er verrekte handig uit. Zeker voor een Hybride waar de 12 volt accu veel belangrijker is dan een conventionele auto.

1753816035668.png

Zit ook een erg handige app bij die van alles monitort en je waarschuwt bij onderste grenswaarden.
 
Laatst bewerkt:
Als niet-technisch persoon even een vraag: wat voor soort accu zit er in een hybride?
Dit vanwege de aanduiding bij metertjes ā€œGeschikt voorā€¦ā€¦ā€.
 
Laatst bewerkt:
28 mAh betekent milli AmpĆØre per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)
Na een uur gebruik ben je 0.028A kwijt van een 60A accu. Theoretisch zou een autoaccu het apparaat 2142 uur oftewel 89 dagen van stroom kunnen voorzien.
Ik snap je redenering wel en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer maar hoe je het zegt klopt niet.

Als het milli AmpĆØre per uur zou zijn dan zou het mA/h zijn, maar het is mAh.
Na een uur gebruik ben je 0,028Ah kwijt, je kunt geen Ampere's kwijt raken. Ah staat voor de capaciteit van de Accu, A is de stroomsterkte eenheid. Als je stroom verbruikt (A) dan daalt de (rest)capaciteit (Ah).
Het is weliswaar lang geleden maar dit heb ik vroeger op de MTS (electronica) geleerd.
 
Als niet-technisch persoon even een vraag: wat voor soort accu zit er in een hybride?
Dit vanwege de aanduiding bij metertjes ā€œGeschikt voorā€¦ā€¦ā€.
Dan zul je de zogenaamde startaccu van 12V bedoelen
Dat is in het algemeen een loodaccu
Dat geschikt voor zegt niet zoveel, spanning is spanning egaal waaraan je het meet

In de app kan het type accu aangegeven worden
De diverse types loodaccu hebben iets andere spanningen en voor de capaciteitsmeting is dat van belang
In de app wordt keurig de rest capaciteit aangegeven, maar die is afgeleid van de spanning en er wordt rekening gehouden met de temperatuur
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Lexus4me
De accu in mijn auto is in de vakantie een aantal weken diep ontladen geweest en heeft daar wel weer een tik van meegekregen
Momenteel is het capaciteitsverlies ongeveer 10% per dag (volgens de nieuwe meter dan)

Er is nog iets waar ik geen hoogte van kan krijgen
De ver ontladen accu heb ik proberen te laden, met 2 verschillende laders
Lukte niet, de leds daarop gingen compleet uit, alsof er een kortsluiting was
Toch maar een paar uur aan laten staan, maar niets
Toen gestart met accu en startkabels
Nadat de accu weer voor een deel geladen was, was het gedrag van de laders weer normaal
 
Zo'n bluetooth metertje is leuke gadget, maar wat schiet je er in de praktijk mee op met een leeg lopende accu.. dan kan je zien dat 'ie leeg loopt ..
Bovendien moet je binnen 6-10 meter zijn, dus dan ben je er al zowat bij..

Er bestaan ook apparaatjes die wanneer de accu lading beneden een bepaald minimum komt, de accu afkoppelen, zodat er dan nog voldoende lading in blijft om te kunnen starten, dat is dan veel zinvoller denk ik.

Alleen is dan wel de auto spanningsloos geweest en kan je net als wanneer de accu helemaal leeg was, veel dingen weer opnieuw in leren, maar je voorkomt dan diep ontladen en dus minder schade aan de accu EN je kan dan toch nog starten
 
Laatst bewerkt:
De accu in mijn auto is in de vakantie een aantal weken diep ontladen geweest en heeft daar wel weer een tik van meegekregen
Momenteel is het capaciteitsverlies ongeveer 10% per dag (volgens de nieuwe meter dan)

Er is nog iets waar ik geen hoogte van kan krijgen
De ver ontladen accu heb ik proberen te laden, met 2 verschillende laders
Lukte niet, de leds daarop gingen compleet uit, alsof er een kortsluiting was
Toch maar een paar uur aan laten staan, maar niets
Toen gestart met accu en startkabels
Nadat de accu weer voor een deel geladen was, was het gedrag van de laders weer normaal
Wanneer een accu echt diep ontladen is, dan kan het gebeuren dat die geen lading meer accepteert, is dan echt dood.
Soms lukt het dan toch nog om weer te activeren wanneer je een er andere accu op aansluit en dan gaat laden, dan krijgt de dode accu een reanimatie hulp en gaat dan soms toch weer laden.
Dat is wat je eigenlijk gedaan hebt door met startkabels en andere accu te starten
 
Zo'n bluetooth metertje is leuke gadget, maar wat schiet je er in de praktijk mee op met een leeg lopende accu.. dan kan je zien dat 'ie leeg loopt ..
Bovendien moet je binnen 6-10 meter zijn, dus dan ben je er al zowat bij..

Er bestaan ook apparaatjes die wanneer de accu lading beneden een bepaald minimum komt, de accu afkoppelen, zodat er dan nog voldoende lading in blijft om te kunnen starten, dat is dan veel zinvoller denk ik.

Alleen is dan wel de auto spanningsloos geweest en kan je net als wanneer de accu helemaal leeg was, veel dingen weer opnieuw in leren, maar je voorkomt dan diep ontladen en dus minder schade aan de accu
Nee, afkoppelen is geen optie. Ik wil graag elke week weten wat de staat van de accu is. Dan hang ik 'm aan de druppellader als het nodig is. Erg handig wat mij betreft. Maar ga het eerst wel even ervaren. Ik laat hier weten hoe het bevalt.
Ik snap echt niet waarom Lexus hiervoor geen waarschuwing systeem op het dashboard heeft! Het is zo'n essentieel onderdeel van het hybride systeem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Nee, afkoppelen is geen optie. Ik wil graag elke week weten wat de staat van de accu is. Dan hang ik 'm aan de druppellader als het nodig is. Erg handig wat mij betreft. Maar ga het eerst wel even ervaren. Ik laat hier weten hoe het bevalt.
Ik snap echt niet waarom Lexus hiervoor geen waarschuwing systeem op het dashboard heeft! Het is zo'n essentieel onderdeel van het hybride systeem.
Waarom hang je hem dan niet standaard aan de druppel lader, is veel beter voor de accu tov elke keer pas doen wanneer die bijna leeg is.
Wanneer je vaste druppellader aansluiting ergens maakt, is dat 1 min werk.
Sommige auto's hebben ook een "live" sigaretten, accessoires aansluiting (dus buiten contact om) binnen, je hebt sigaretten aansluiting plug bij sommige merken druppel laders, stop je de plug er in, klaar, hoef je niets in of om te bouwen
Ik heb meerdere auto's en weet nooit van te voren wanneer ik met sommige rijd, kan een week zijn maar ook 1-2 maanden.
Die gaan bij stil zetten sowieso gelijk aan de druppel lader, zijn ze altijd vol geladen en gaan de accu's veel langer mee