sanookh
Actief
- 23 mrt 2024
- 259
- 283
- 63
Er staat 28mA, niet mAh. als je dat verschil al niet weet vraag ik me af of je wel weet waar je op reageert.
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Er staat 28mA, niet mAh. als je dat verschil al niet weet vraag ik me af of je wel weet waar je op reageert.
28 mAh betekent milli AmpĆØre per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)Er staat 28mA, niet mAh. als je dat verschil al niet weet vraag ik me af of je wel weet waar je op reageert.
Ik snap je redenering wel en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer maar hoe je het zegt klopt niet.28 mAh betekent milli AmpĆØre per uur, --dat iets gemiddeld 28 mA per uur verbruikt--, je hebt piekjes en dalen, bijvoorbeeld als het apparaat kortstondig verbinding maakt met de server (GSM-netwerk)
Na een uur gebruik ben je 0.028A kwijt van een 60A accu. Theoretisch zou een autoaccu het apparaat 2142 uur oftewel 89 dagen van stroom kunnen voorzien.
Dan zul je de zogenaamde startaccu van 12V bedoelenAls niet-technisch persoon even een vraag: wat voor soort accu zit er in een hybride?
Dit vanwege de aanduiding bij metertjes āGeschikt voorā¦ā¦ā.
Wanneer een accu echt diep ontladen is, dan kan het gebeuren dat die geen lading meer accepteert, is dan echt dood.De accu in mijn auto is in de vakantie een aantal weken diep ontladen geweest en heeft daar wel weer een tik van meegekregen
Momenteel is het capaciteitsverlies ongeveer 10% per dag (volgens de nieuwe meter dan)
Er is nog iets waar ik geen hoogte van kan krijgen
De ver ontladen accu heb ik proberen te laden, met 2 verschillende laders
Lukte niet, de leds daarop gingen compleet uit, alsof er een kortsluiting was
Toch maar een paar uur aan laten staan, maar niets
Toen gestart met accu en startkabels
Nadat de accu weer voor een deel geladen was, was het gedrag van de laders weer normaal
Nee, afkoppelen is geen optie. Ik wil graag elke week weten wat de staat van de accu is. Dan hang ik 'm aan de druppellader als het nodig is. Erg handig wat mij betreft. Maar ga het eerst wel even ervaren. Ik laat hier weten hoe het bevalt.Zo'n bluetooth metertje is leuke gadget, maar wat schiet je er in de praktijk mee op met een leeg lopende accu.. dan kan je zien dat 'ie leeg loopt ..
Bovendien moet je binnen 6-10 meter zijn, dus dan ben je er al zowat bij..
Er bestaan ook apparaatjes die wanneer de accu lading beneden een bepaald minimum komt, de accu afkoppelen, zodat er dan nog voldoende lading in blijft om te kunnen starten, dat is dan veel zinvoller denk ik.
Alleen is dan wel de auto spanningsloos geweest en kan je net als wanneer de accu helemaal leeg was, veel dingen weer opnieuw in leren, maar je voorkomt dan diep ontladen en dus minder schade aan de accu
Idd, goede kans dat dit een probleem geeft met alarm, maar dat probleem verdwijnt ook weer vanzelf wanneer na 15-20 min de backup accu van de alarm sirene leeg is..En dan springt het alarm actief omdat stroom onderbroken wordt ?
Waarom hang je hem dan niet standaard aan de druppel lader, is veel beter voor de accu tov elke keer pas doen wanneer die bijna leeg is.Nee, afkoppelen is geen optie. Ik wil graag elke week weten wat de staat van de accu is. Dan hang ik 'm aan de druppellader als het nodig is. Erg handig wat mij betreft. Maar ga het eerst wel even ervaren. Ik laat hier weten hoe het bevalt.
Ik snap echt niet waarom Lexus hiervoor geen waarschuwing systeem op het dashboard heeft! Het is zo'n essentieel onderdeel van het hybride systeem.
Ik wacht niet tot de accu leeg is. Meet zelf tussendoor, op dit moment om de week. Zit dan vaak op 11,8 volt, dus aan de ondergrens. Lastig om de auto continu aan de druppellader te hangen. Op deze manier (en voor 26 euro bij Amazon) kan ik 'm live monitoren wanneer ik dat wil en ook nog andere parameters zien zoals accuspanning, behuizingstemperatuur en rapporteert de kritieke laadstatus. Al met al lijkt me dat veel handiger en goedkoop. Maar nogmaals ik ga het eerst beoordelen en laat het hier dan weten.Waarom hang je hem dan niet standaard aan de druppel lader, is veel beter voor de accu tov elke keer pas doen wanneer die bijna leeg is.
Ik heb meerdere auto's en weet nooit van te voren wanneer ik met sommige rijd, kan een week zijn maar ook 1-2 maanden.
Die gaan bij stil zetten sowieso gelijk aan de druppel lader, zijn ze altijd vol geladen en gaan de accu's veel langer mee