Lexus en korting horen niet bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
Ik vind het nogal opvallend dat er nogal veel wordt gesproken over korting op de CT 200h. Het is wellicht even wennen, maar de ?chte Lexus-rijder praat helemaal niet over korting. Die kiest voor Lexus omdat het een buitenproportioneel geweldige auto is om te rijden en niet omdat hij er vier, vijf of zes procent korting op krijgt. Ik ken aardig wat Lexus-rijders en geld komt nooit ter sprake. Het gaat om de auto's. de Lexus-ervaring.

Nu komt er opeens een CT 200h, een auto die borg staat voor diezelfde onvoorstelbare Lexus-ervaring, maar die opeens voor veel meer mensen betaalbaar is. En waar gaat de discussie over? Over de korting!!! Kan het Hollandser? De CT 200h is een belevenis, een prachtig fenomeen dat in ons autoleven komt. Geniet van al dat moois. Kies voor het bijzondere dat opeens zo dichtbij is gekomen. Praat over waar het om gaat: een omwenteling in de autowereld.
 

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
@ Hube - Dank voor je commentaar. In grote lijnen ben ik het wel met je eens. Je eerste opmerking over het sluiten van dit topic begrijp ik echter niet. Waarom zou je een discussie sluiten als alle meningen zo mooi naar boven komen drijven? Ik zag wel dat er bij een eerdere posting stukken tekst zijn weggehaald omdat deze kennelijk niet door de beugel kunnen. Ik zie verder geen onvertogen woord en alleen maar opmerkingen die bijdragen aan de discussie. Wat zou dan een reden zijn om de discussie te sluiten?

Het feit dat ik over kortingen begin, is niet zo vreemd. De autowereld is geen lucratieve business, het rendement is in het gunstigste geval mager (en dat is een eufemisme). De hoogste kortingen bedingen, liefst gekoppeld aan optimale inruilprijzen, natuurlijk superservice en bij de CT ook nog eens RCT, leidt per saldo tot ontevredenheid. Als het uitmelken van Lexus-dealers nu aan de orde is, dan vermoed ik dat RTC wel eens op de tocht kan komen te staan.

Een Lexus CT 200h is sowieso al een cultuurshock in AutoLand, maar daar zal ik de komende tijd wat nieuwe postings op los laten. Ik hoop dat die discussies zich gewoon hier af kunnen spelen zonder voortijdige be?indiging. Dat zou erg jammer zijn.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
whehehe wat dalijk wel inhoud met een paar jaar dat er stapels van die dingen , goedkoop worden aangeboden , dank je wel leaserijders :D eigenlijk heeft het twee kanten is wel mooi dat er nu ook leaserijders in een lexus kunnen rijden qua prijs , aan de andere kant zou het strx de waarde van de ct ik enorm omlaag halen denk ik , en eigenlijk zou iedereen is die ervaring met een lex moeten hebben , op de lease manier is een mooie optie ik denk dat ze bij lexus daar ook wel goed over nagedacht hebben om wat meer productie op de straat te krijgen , maar goed ik kan mij ct200h zijn reactie ook wel een beetje voorstellen , en wat afdingen betreft dat is toch de Dutch Bravery of niet daar zijn we nederlanders voor iedereen dingt wel eens wat af , 8 ja discussie zonder eind dus ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ted Sluymer zei:
@ Hube - Dank voor je commentaar. In grote lijnen ben ik het wel met je eens. Je eerste opmerking over het sluiten van dit topic begrijp ik echter niet. Waarom zou je een discussie sluiten als alle meningen zo mooi naar boven komen drijven? Ik zag wel dat er bij een eerdere posting stukken tekst zijn weggehaald omdat deze kennelijk niet door de beugel kunnen. Ik zie verder geen onvertogen woord en alleen maar opmerkingen die bijdragen aan de discussie. Wat zou dan een reden zijn om de discussie te sluiten?

Het feit dat ik over kortingen begin, is niet zo vreemd. De autowereld is geen lucratieve business, het rendement is in het gunstigste geval mager (en dat is een eufemisme). De hoogste kortingen bedingen, liefst gekoppeld aan optimale inruilprijzen, natuurlijk superservice en bij de CT ook nog eens RCT, leidt per saldo tot ontevredenheid. Als het uitmelken van Lexus-dealers nu aan de orde is, dan vermoed ik dat RTC wel eens op de tocht kan komen te staan.

Een Lexus CT 200h is sowieso al een cultuurshock in AutoLand, maar daar zal ik de komende tijd wat nieuwe postings op los laten. Ik hoop dat die discussies zich gewoon hier af kunnen spelen zonder voortijdige be?indiging. Dat zou erg jammer zijn.

De sluiting van het topic zou ik (of de moderator) alleen gedaan hebben als de discussie naar een dieptepunt zou zakken welke duidelijk tegen de gedragsregels van dit forum in zou gaan, zoals bijna het geval was. Gelukkig gaan de meeste gebruikers de discussie wel op een civiele en volwassen manier aan.

Wij weten met z'n allen dat het niet erg goed gaat in de autowereld. Verkopen zijn laag, stijgen nu iets maar zijn grillig. Met de nieuwe wetgeving van de overheid moet de winst verdeeld worden over een kleinere groep mensen, die ook nog eens een keer goedkopere auto's aanschaft waardoor het winstmarge erg onder druk staat.

Op dit moment is het van belang dat autobedrijven meer gaan innoveren. Waarom al die dealers, wanneer men gewoon een showroom kan inrichten en de auto online kan bestellen en configureren? Is men digibeet dat kan men de auto nog steeds kopen, maar dan met hulp van iemand die bij zo'n center werkt. Dat scheelt in de aanschaf van showroom modellen. Peugeot heeft zo'n concept in Breukelen, waar men alle modellen heeft die men kan testrijden. Dit concept kan uitgebreidt worden.

Wat de autoverkopers moeten begrijpen is dat zij hun verlies niet direct op de klant kunnen verhalen door het afwaarderen van de occassions en de aanschafprijs te verhogen. De klant heeft immers, dankzij de crisis, ook minder te besteden. Daar komt nog eens bovenop dat er nieuwe BPM regelgeving is welke de auto's op een andere plaats in de markt zet. Wie denkt nog op de oude manier zaken te kunnen doen, zal van een koude kermis thuiskomen.

De toekomst is onzeker, maar de koper zal zijn gedrag gaan aanpassen. Men wilt een bepaalde auto rijden maar heeft minder geld te besteden.

Er zijn mogelijkheden. Wanneer BMW bijvoorbeeld de 5 serie in prijs verlaagt door direct zaken te doen met de klant, zullen meer mensen in BMW's gaan rijden. Men heeft dezelfde auto voor een lagere prijs. Ook ik zal mijn mening herzien naarmate er steeds meer prijsverschil ontstaat tussen een Lexus en een BMW. Uiteindelijk draait alles om geld.

Lexus is goed bezig met de CT200h, zij zullen hun winst moeten halen uit een lager marge over een grotere hoeveelheid. En zo te zien gaat de verkoop van de CT niet slecht. De komende IS hybrid gaat denk ik ook een succes worden.

Maar goed, om op het onderwerp terug te komen, men kan een gedragsverandering van de klant verwachten. Wanneer er als collectief wordt ingekocht, zal dat net de doorslag kunnen geven voor iemand om een CT200h aan te schaffen boven bijvoorbeeld een Civic hybrid, Insight of een Prius.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
En toch ben ik het met Ted eens, om de discussie nog eens aan te zwengelen en tot een respectabel niveau van communiceren te komen moet gezegd worden dat als er over DE leaserijder wordt gesproken ik niet de persoon achter DE leaserijder wil beledigen.

Ik ben van mening dat je een tweedeling hebt in autoland, DE leaserijder en de particulier. In het geval van Lexus gaat het met de CT storm lopen in de geschiedenis van Lexus in Nederland omdat deze auto zich kan nestelen in de leasewereld, de IS220 D was toch een stapje hoger en de meeste bedrijven (althans waar ik heb gewerkt) accepteerde deze auto niet, simpelweg omdat er Lexus op stond, zo ook gold dit voor Mercedes en BMW. Wat dat betreft stond Lexus wel in de rij van auto's die te duur overkwamen op de klant, en dus een soort status hadden in een over het algemeen calvinistisch landje van boerenkool met worst en vette jus gedachte.

Dat de leaserijder voor zijn bijtelling een zo luxe mogelijk automobiel wil rijden is evident, is ook logisch. Daarbij extra accessoires bedingen hoort daarbij, tot zover het begrip.

Over de particulier die Lexus rijdt is het een ander verhaal, het is wel zo dat mensen die vanaf de eerste dag Lexus priv? hebben gereden zeuren over korting nicht im frage is, vaak wordt dit verdisconteerd met de inruilauto, beetje schuiven met bedragen op de factuur om tot het bedrag te komen wat bijbetaald moet worden.
Het gehandjeklap daar ben ik allang overheen gegroeid, ik heb een bedrag in mijn hoofd wat ik bij wil betalen en doe van tevoren ook een beetje onderzoek of de dealer niet toevallig nog 3 auto's heeft staan van hetzelfde type als ik wil inruilen zodat de kans groter is dat je een goede inruil terug krijgt.
Tot nog toe werkt dit prettig voor beide partijen, praat eens met vertegenwoordigers die zo ziek worden over het gezeur "krijg ik nog korting", het komt zo zielig over en zet aan tot het tegenovergestelde.

Wat Ted probeert aan te geven ,en wat ik in zijn geheel begrijp, is dat zeuren over korting niet des Lexus is, het hoort gewoon niet bij het type mens achter de Lexus. Over het algemeen zijn het weldenkende mensen die een broertje dood hebben aan de gevestigde orde, daarmee bedoel ik de auto's en de mensen.

Dat er nu hele volksstammen ,die ik de gevestigde orde noem , op de CT afkomen omdat hij zo lekker goedkoop is en dan nog over korting gaan zeuren omdat dat zo ook werkte bij DAS AUTO is een kant die mij niet aanstaat en hoort ook niet bij een merk als Lexus, ga dan lekker bij een Prius of Auris kijken, het hoort wel een beetje bij Toyota. Maar waarom zie je deze mensen niet bij de Toyota dealer en willen ze een CT, STATUS.
De naam Lexus staat voor degelijke redelijk snelle automobielen die op een hoger plan staan dan de europese auto's.
Hetzelfde probleem deed zich voor toen de IS200 uitkwam, hele volksstammen BMW3 rijders met het petjes en Johniecultuurgehalte dromden zich de Lexus showroom in.

Als deze trent zich voortzet is dat voor mij een reden om GEEN Lexus meer te rijden, ik wil mij onderscheiden van de massa en dan is misschien de keuze voor een Infinity of Hyundai dure kloon gemaakt, zonder over korting te zeuren.

Korting bedingen en onderhandelen is Ok, dat mag , dat is de handel, maar als het op een nivo komt dat er groepsaankopen worden belegd die meer korting opleveren gaat het mij te erg ruiken naar boerenkool met worst en vette jus niveau, het calvinistische gedachtegoedje waar wij denken rechten aan te ontlenen,

Het zal daarom zijn dat in het buitenland op een vakantie waar ook ter wereld wordt gezegd als je je als Nederlander bekend maakt, kijken kijken, niet kopen.


Laten we hopen dat deze trent zich niet voortzet anders is het snel gedaan met het RCT gehalte.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik ben het deels mee eens met het onderscheiden van de massa, want dat is ook 1 van de reden dat ik de IS heb ipv een a5/3serie etc. Natuurlijk speelt er nog meer een rol waarom ik deze auto heb gekozen, maar goed dat doet er even niet toe :)

Maar merken zoals infinity en wellicht exclusieve koreaanse merken worden hoogstwaarschijnlijk wel exclusiever dan wat lexus nu is, maar ik zal er zeker voor openstaan, maar het zal voor mij niet de reden zijn om dan niet meer in een lexus te rijden. Je hebt natuurlijk altijd modellen die beter lopen, maar dat hoort er maar bij :)

Wat wel te hopen is, dat lexus dan met meer modellen op de markt komt, zodat die modellen tenminste nog exclusief blijven, want het uiterlijk doet meer dan alleen de badge op de auto :)

Willen we heel exclusief blijven, dan kunnen we altijd nog voor de LFA gaan :p mits we geld hebben :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Alan zei:
Ik ben het deels mee eens met het onderscheiden van de massa, want dat is ook 1 van de reden dat ik de IS heb ipv een a5/3serie etc. Natuurlijk speelt er nog meer een rol waarom ik deze auto heb gekozen, maar goed dat doet er even niet toe :)

Maar merken zoals infinity en wellicht exclusieve koreaanse merken worden hoogstwaarschijnlijk wel exclusiever dan wat lexus nu is, maar ik zal er zeker voor openstaan, maar het zal voor mij niet de reden zijn om dan niet meer in een lexus te rijden. Je hebt natuurlijk altijd modellen die beter lopen, maar dat hoort er maar bij :)

Wat wel te hopen is, dat lexus dan met meer modellen op de markt komt, zodat die modellen tenminste nog exclusief blijven, want het uiterlijk doet meer dan alleen de badge op de auto :)

Willen we heel exclusief blijven, dan kunnen we altijd nog voor de LFA gaan :p mits we geld hebben :D



De reden dat jij Lexus bent gaan rijden is omdat ik jouw mooie IS250 heb achtergelaten in Amersfoort ;) , ik wilde jou ook wat gunnen :) (geintje)

Maar goed enige exclusiviteit zou wel prettig zijn.

Ooh en heb LFA geprobeerd te bestellen, maar helaas uitverkocht :roll: :O
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Je kan het ook anders bekijken. Door de onderkant van de markt te bedienen met massa, creeer je wellicht bedrijfsmatig ruimte om minder rendabelere wagens te produceren, ontwikkelen ;)



Wellicht een andere mindset, dat niet het gehele merk meer exclusief is, maar delen wel en delen niet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ct200H zei:
Alan zei:
Ik ben het deels mee eens met het onderscheiden van de massa, want dat is ook 1 van de reden dat ik de IS heb ipv een a5/3serie etc. Natuurlijk speelt er nog meer een rol waarom ik deze auto heb gekozen, maar goed dat doet er even niet toe :)

Maar merken zoals infinity en wellicht exclusieve koreaanse merken worden hoogstwaarschijnlijk wel exclusiever dan wat lexus nu is, maar ik zal er zeker voor openstaan, maar het zal voor mij niet de reden zijn om dan niet meer in een lexus te rijden. Je hebt natuurlijk altijd modellen die beter lopen, maar dat hoort er maar bij :)

Wat wel te hopen is, dat lexus dan met meer modellen op de markt komt, zodat die modellen tenminste nog exclusief blijven, want het uiterlijk doet meer dan alleen de badge op de auto :)

Willen we heel exclusief blijven, dan kunnen we altijd nog voor de LFA gaan :p mits we geld hebben :D



De reden dat jij Lexus bent gaan rijden is omdat ik jouw mooie IS250 heb achtergelaten in Amersfoort ;) , ik wilde jou ook wat gunnen :) (geintje)

Maar goed enige exclusiviteit zou wel prettig zijn.

Ooh en heb LFA geprobeerd te bestellen, maar helaas uitverkocht :roll: :O


Haha ik was voor deze ook al een lexusrijder, maar als die van jou er niet was, dan was er een nieuwe gekomen, maar ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat die van jou er bij stond, want dat heeft me uiteindelijk wel weer wat bespaard :D ahhaha

Ja ik ben ook al paar keer langs park lane in Londen geweest, maar helaas stond de LFA er niet :(
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
blue-eyes zei:
Je kan het ook anders bekijken. Door de onderkant van de markt te bedienen met massa, creeer je wellicht bedrijfsmatig ruimte om minder rendabelere wagens te produceren, ontwikkelen ;)



Wellicht een andere mindset, dat niet het gehele merk meer exclusief is, maar delen wel en delen niet.


JA dat dus, maar ik had het alleen wat minder mooi verwoord :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Alan zei:
blue-eyes zei:
Je kan het ook anders bekijken. Door de onderkant van de markt te bedienen met massa, creeer je wellicht bedrijfsmatig ruimte om minder rendabelere wagens te produceren, ontwikkelen ;)



Wellicht een andere mindset, dat niet het gehele merk meer exclusief is, maar delen wel en delen niet.


JA dat dus, maar ik had het alleen wat minder mooi verwoord :p

Laat ik het anders stellen waarom dan niet de splitsing in merken zoals in de usa waar we Toyota ,Lexus en Scion hebben waarbij de Scion de onderkant van de markt bedient??????? En waarom wordt Scion niet in Nederland hetzij europa geleverd????? Waarom geen IS350 waarom waarom waarom? waarom geen TRD onderdelen voor Europa, waarom geen Lexus F accessoires in Europa, wat is hier toch aan de hand in Europa???

Zou toyota europe er wat mee te maken hebben???? Als dat zo is verklaart het wel waarom het in Belgie staat :)

Er was al sprake dat Prius een apart merk zou worden, ooit,.....................

Ik geloof dat Toyota zelf niet meer weet wat ze moeten doen, identiteitscrisis dus.

Troubles troubles troubles, ................................... :O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat ik denk is dat al die waarom vragen, het gevolg is van een heel ander soort markt/cultuur/mensen.

Misschien een klein beejte offtopic

Doordat de meeste het merk Lexus bv nog niet hebben geaccepteerd, wordt er door de status gevoelige europeanen toch weer gekozen voor duitse premiums. Uiteindelijk doen de meeste het toch voor de wow factor van wow jij hebt een benz/bmw/audi, dus je bent RIJK > status. Ondanks het feit dat bv jappen bijna net zo goed/net zo goed/ betere autos kunnen bouwen, ze willen toch wel aan hun buurman laten zien van kijk mij eens! want doordat veel europeanen dan weer gelijk zeggen je hebt een neppe mercedes gekocht... gaan ze toch maar weer meelopen met de rest van het volk die voor het zelfde geld een duitse premium kopen.

het is gewoon heel gek, je wordt zowat weer '?itgelachen' door anderen, dus dan kiezen ze maar toch voor de duitsers. Blijkbaar zijn europeanen gewoon zo. En als we het over de nederlanders hebben:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/04/audi-bmw-en-mercedesrijders-geilen-op-status

De groep die er schijt aan heeft wat andere denken is gewoon veeel kleiner, dit verklaart grotendeels waarom er veel minder lexussen worden verkocht.

Lexussen zouden pas beter verkopen wanneer ze door de Europeanen als echt premium wordt beschouwd. Maar dat heeft tijd nodig, dus het duurt genoeg nog wel even. Het knopje is helaas niet zo snel omgedraaid bij mensen. 1 groot oorzaak is de MEDIA, helaas zijn ze vaak ook subjectief en moeten ze altijd toch wel de duitsers in het voordeel zetten.

Een heel simpel voorbeeld:

MErcedes model vs lexus model: helaas is de lexus weer wat harder geveerd en komen oneffenheden weer meer door.

BMW model vs lexus model: De lexus is wat meer op comfort gericht en qua onderstel minder scherp en sportief dan de BMW.

Tja zo vind je altijd wel iets om het negatief over te brengen.... MAar helaas heeft dit veel impact op de lezer (normale (naieve) consument wordt heel erg beinvloed door de bladen), dus als de media continue zegt dat het altijd net niet goed genoeg is, een kopie is, rommelig is, veel plastic.. dan zullen mensen dat altijd beinvloeden.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Wel grappig om te zien dat bij sommige Lexus rijders het woord "korting" nog zo in de taboe sfeer zit. Terwijl bijna iedereen een faire deal probeert te maken met de dealer, ja toch? Maar dan mag het geen korting heten...

Nog iets wat mij opvalt hier. Dat men probeert verschil te maken tussen een leasert en een prive rijdert. Ik snap dat niet zo goed. Ik ben leasert, toevallig, maar ik beoordeel de aanschaf van de auto, in dit geval de Lexus CT 200h Hybrid dus, qua penningen, en looks and feels, als een ordinaire autorijder, en verder niks. Ik wilde graag deze auto gaan rijden omdat het me heerlijk lijkt eindelijk eens een zeer goede, stille, zuinige, financieel aantrekkelijke wagen te hebben waar ook nog eens een megagoed geluid uit de stereo komt! En of dat nou via een lening, via een leasecontract of direct uit de pocket betaald wordt, dat maakt toch niet uit? Just my 2 cents hoor...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb 18.3% korting op mijn eerste LS gekregen, en dat bood hij zelf aan. hahahaha :D

tweede LS zei ik een leuk bedrag wat ik in me kontzak had zitten door de telefoon, werd ook meteen geaccepteerd. wuahahahhaha. 25% minder dan hij een half jaar daarvoor had betaald, + een nieuwe distributieriem, waterpomp en accu

derde LS, 30% korting, hahahhahaa (was maar ?350,-, maar dat doet er niet toe :mrgreen: )

vierde LS, weer 14%. WHAHAHAHAHAHA

Zo doe je dat, Ik ben geen NEP ondernemer :rulez:

Iedereen was blij, wat wil je nog meer :D :hi: Als je het niet wil moet je gewoon nee zeggen. ik ben niet je vader die zegt dat je hem te goedkoop weg doet

Pas geleden bood ik nog ?400,- op een LS, beste man wou er ?1500,- voor hebben. ding was niet eens meer rijdbaar! kom op. kiloprijs hoor! dan moet je hem zelf maar slopen

Wie legt er nou een wokkel in een Lexus! mijn mening is dat je dan verplicht ben om hem met korting weg te doen omdat je de heilige Lexus heb beschaamt :worship:

(sorry, het is al laat ;) )
 

Chandra

Nieuw hier
2 nov 2010
7
0
0
Alle automerken geven korting. Geen merk is daar the "chic" voor :roll: . Een consumentenorganisatie deed anoniem onderzoek in talrijke Belgische garage's, en de bedongen kortingen bij eerste bezoek schommelden tussen 10 en 20 procent. Toyota was de laagste: net geen 10 procent. Ik denk dat je bij Lexus daar nog net iest boven zou kunnen.

Voor gloednieuwe modellen is het soms wat lastiger (vb. Alfa Giulietta), maar 8 procent moet zeker lukken. Op end-of-life modellen krijg je 20-30 procent.

Bij een tweede bezoek van de onderzoekers ging er niet veel meer extra af: hooguit een paar 100 euro.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@Alan,

- dus het probleem van de dikke Toyota's (Cressida,Crown,Camry) is met een premiummerk Lexus nog steeds niet uit de wereld geholpen, vooroordelen zullen dus blijven bestaan. Dat dit door de gevestigde orde autojournalisten (behalveTed, ) wordt veroorzaakt is duidelijk en was al langer bekend, maar waarom niet die leuke onderdelen zoals van TRD en Lexus F-line in Europa om de klanten nog verder te kunnen bedienen en zich nog verder te kunnen onderscheiden, dat heeft op zich niks met de identiteitscrisis van Toyota Europa te maken.

Waarom altijd van die halfslachtige pogingen en niet doorpakken, wie weet nog dat de IS 200 van een TTE compressor kon worden voorzien, echter TTE is ook ter ziele gegaan door het verdwijnen van de Formule 1 tak uit Keulen. Ook de Corolla's 1.8 TS, Yarissen en MR2's (ZZW30 met turbo) konden worden voorzien van deze voorzieningen, waarom wordt dat ineens verkwanselt?

Het lijkt mij overkomen dat Toyota Europa niet bezig is met accessoires en leveringen. Zoals van bijvoorbeeld mijn hardtop op de hilux moest ik de nummers nog doorgeven met de opmerking van Louwman, ooh ik wist niet dat dat bestond, dan zakt mijn broek wel af, ook van Toyota Brussel zakt mijn broek dan af.

Het lijkt wel of niemand de bal wil oppakken om Toyota/Lexus te voorzien van die accessoires die er leverbaar zijn.
Zo blijft er een zweem ontstaan van stoffige imago's , overigens roept Toyota dat ook over zichzelf uit door de Celica, MR2 en de Supra van de prijslijst af te bonjouren en alleen voor hybride te gaan, gelukkig heeft de heer Toyoda nu zelf het heft in handen genomen door de FT86 te laten ontwikkelen (ik snap alleen het Subaru gebeuren daar niet in). Overigens is het de heer Toyoda een technieker in hart en nieren die de Prius voor een groot deel heeft ontwikkeld, dus indirect ook de CT.

@green, eeeehhh Daihatsu wordt afgeserveerd in europa vanaf 2013, niet meer leverbaar.


Als ik hier zo over nadenk, zie ik in sommige Lexusrijders een soort merksympathie ontstaan, dat zijn dan zeg maar de doorpakkers die voorheen hoogstwaarschijnlijk Toyota reden. Het lijkt wel of deze groep mensen als eerste-uurs Lexusrijders het een soort zielig vinden om korting te bedingen uit sympathie met de identiteitscrisis die Toyota/Lexus nu ondervind . Vanuit dat standpunt gezien en bezien bekijk ik de zaak dan ineens anders, omdat deze echte Lexusrijders zich willen onderscheiden van de gevestigde orde is het niet gepast korting te vragen en zijn zij dus degene die Lexus hebben gemaakt wat het tot nu toe is,

Wil de echte Lexusrijder onder ons dan nu opstaan?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
@CT200H

Wat ik me nu dus telkens afvraag he..... wat is de definitie van een ECHTE Lexusrijder??

Dat is dus iemand die geen kortingen vraagt?? En volgens jou meehelpt aan de identiteitscrisis van Lexus/Toyota?
Dan weet ik betere goede doelen dan dat.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Voor de duidelijkheid Ik heb op mijn beide eigen 2 blauwe LS400's niet afgedongen CT200h. Maar als ze me de korting aanbieden die ik op de eerste kreeg, en de tweed ook ja zegt voor een prijs die ik opnoem. Wie ben ik dan om nee te zeggen en meer te gaan betalen? het is gewoon marktwerking, als ze er van af willen zullen ze water bij de wijn doen. En als ze dus geen korting willen geven moeten ze NEE zeggen, en dan is het snel duidelijk dat er bij Lexus geen korting valt te halen. Maar Lexus deelt dus klaarblijkelijk niet jou gedachte.

De derde LS was een sloper, en dat is gewoon kiloprijs, klaar, en daar wil ik geen cent teveel voor betalen, de Vierde was niet voor mij, maar voor een vriend die niet zoveel heeft te besteden als de gemiddelde LS rijder. Maar toch lyrisch van de LS is. hij blij, want hij kon wel z'n droomauto rijden. Wat maakt hem geen echte Lexus rijder?

Zelf ga ik niet naar een auto kijken als de prijs me niet aanstaat, en voor zowel m'n Cadillac, Chevrolet, Lexus en Lexus de VRAAGPRIJS neergelegd. Dat terzijde, maar ze waren allemaal goed geprijsd, en dan moet je als een vlieg op stront zijn.

Maar degene die voor korting gaan, doe je best! ik ga het bij duurdere auto's ook zeker doen in de toekomst, snel verdient die paar duizend die je in je zak houdt

Ik vind het trouwens een beetje dubbel, want het kan jou schijnbaar niet schelen dat je dus meer betaald voor je CT200h dan andere kopers die dus korting bedingen.... Maar daarnaast heb je het er wel over dat je een lastenverlichting wil behalen met deze nieuwe auto.... Je heb zo'n komende periode goed in geluid met een heleboel tankbeurtjes naar de firma van Dorst over te maken door geen korting te bedingen. Ik vraag me af hoeveel kilometer je daarvan had kunnen rijden met de CT200h, die auto is zo zuinig :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik denk dat bij jullie het kwartje niet valt, nogmaals eenieder moet maar doen wat hij niet laten kan, het ging over de opmerking van Ted die de discussie aanzwengelt of korting vragen Lexusminded is, dat was de vraag.

Ik denk dat Ted bedoeld ,wie is de mens achter de Lexusrijder?, en hoe de goedkope CT in de wereld valt van de Lexusrijders die anders tegen zaken aankijken, de reden dat zij juist Lexus rijden.
Lokt de CT bij de Lexusdealer uit tot korting vragen en bedingen alsof dit gegeven de normaalste zaak van de wereld zou zijn. hetvolgende gaat dan gebeuren, Louwman denkt, iedereen zeuren over korting, doe ik er eerst nog 10 % op dan kunnen de klanten 8% korting krijgen en wint men alsnog 2 %, net zoals elke dag bij de AH waar de aanbiedingen heus geen aanbiedingen zijn, is marketing heren, kopen kopen kopen, betalen betalen betalen, dat is waar AH aan denkt. En het leuke is de huisvrouwen (niet denigrerend bedoelt) trappen er in. Marketing marketing marketing, niks meer en niks minder.

De vraag is dan eigenlijk gaat de Lexusdealer straks in een marktkraam staan om te onderhandelen, en kunnen zij de beloofde red carpet treatment dan nog handhaven als iedereen maar in de marges gaat rommelen en kortingen gaat geven, hoe zouden wij dat dan vinden als Lexusrijders. Korting vragen en uitknijpen van de Lexusdealers (Louwman retail of eigen ondernemers) heeft op den duur gevolgen, kan de dealer dan nog die luxe geven die wij gewend zijn van de dealer, nee dus.
En dit is nou het onfeilbare, ongrijpbare van hoe een ieder zijn auto beleeft, of de aankoop daarvan, leaserijder of eigen koop dat doet er niet toe. Ik denk dat het gros van de mensen hier op het Forum niet vanaf het begin Lexus rijden en niet weten hoe de organisatie achter Lexus heeft geworsteld met de diverse vraagstukken.

Bijna niemand weet hoe de eerste Lexussen gesleten werden in Nederland en hoe veel uur Louwman daarin heeft gestoken, Louwman en consorten hebben wel het lef gehad deze zaken aan te pakken, dat is iedereen vergeten.

Het enige wat mensen weten over een Lexus is dat hij wordt opgehaald bij onderhoud, en niet wat voor een auto het nou eigenlijk is.

Oh en nogmaals wij hebben een eigen bedrijf, als klanten bij mij bij voorbaat gaan zeuren over korting gaat de offertemap dicht en geef ik vriendelijk een hand, alsof we tegenwoordig op de markt staan en maar lekker kunnen handjeklappen, zonder de verantwoordelijkheid daarbij te nemen, nee dan pas ik.

Bij de dealer onderhandelen wij heus wel maar de directe vraag van ''krijg ik nog korting?"" zal een dealer van mij niet krijgen of horen, ik doe dat op een ander niveau. Links om of rechtsom krijg ik ook vaak mijn zin, wat mij echter tegenstaat is dan het ongebreidelde onbeargumenteerde en ongenuanceerde commentaar op dit Forum, waar is het respect dan ineens??

Dan nog eens de vraag, wil de echte Lexusrijder onder ons dan nu opstaan? :baseball:

Vraag me trouwens af hoe veel korting LFA klanten dan bedingen? Zouden die klanten ook touwtrekken, dan is 8% ineens wel erg veel op zo'n bedrag? :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Jelmer zei:
Voor de duidelijkheid Ik heb op mijn beide eigen 2 blauwe LS400's niet afgedongen CT200h. Maar als ze me de korting aanbieden die ik op de eerste kreeg, en de tweed ook ja zegt voor een prijs die ik opnoem. Wie ben ik dan om nee te zeggen en meer te gaan betalen? het is gewoon marktwerking, als ze er van af willen zullen ze water bij de wijn doen. En als ze dus geen korting willen geven moeten ze NEE zeggen, en dan is het snel duidelijk dat er bij Lexus geen korting valt te halen. Maar Lexus deelt dus klaarblijkelijk niet jou gedachte.

De derde LS was een sloper, en dat is gewoon kiloprijs, klaar, en daar wil ik geen cent teveel voor betalen, de Vierde was niet voor mij, maar voor een vriend die niet zoveel heeft te besteden als de gemiddelde LS rijder. Maar toch lyrisch van de LS is. hij blij, want hij kon wel z'n droomauto rijden. Wat maakt hem geen echte Lexus rijder?

Zelf ga ik niet naar een auto kijken als de prijs me niet aanstaat, en voor zowel m'n Cadillac, Chevrolet, Lexus en Lexus de VRAAGPRIJS neergelegd. Dat terzijde, maar ze waren allemaal goed geprijsd, en dan moet je als een vlieg op stront zijn.

Maar degene die voor korting gaan, doe je best! ik ga het bij duurdere auto's ook zeker doen in de toekomst, snel verdient die paar duizend die je in je zak houdt

Ik vind het trouwens een beetje dubbel, want het kan jou schijnbaar niet schelen dat je dus meer betaald voor je CT200h dan andere kopers die dus korting bedingen.... Maar daarnaast heb je het er wel over dat je een lastenverlichting wil behalen met deze nieuwe auto.... Je heb zo'n komende periode goed in geluid met een heleboel tankbeurtjes naar de firma van Dorst over te maken door geen korting te bedingen. Ik vraag me af hoeveel kilometer je daarvan had kunnen rijden met de CT200h, die auto is zo zuinig :D


Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet? Een gentlemansagree wordt niet besproken.
En daarbij komt ik hoef de dealer maar te bellen en hij staat klaar, dat is mij meer waard als sigaar uit eigen doos korting wat de meesten onder ons niet schijnen te begrijpen, nog steeds geld handel=handel heren.

En korting is fictief, zonder inruil beding je korting met inruil niet, kan niet omdat de dealer je oude auto moet zien te slijten (niet dat ik medelijden heb met de dealers)maaar zo werkt het wel. :worship:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.