Lexus en korting horen niet bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
Ik vind het nogal opvallend dat er nogal veel wordt gesproken over korting op de CT 200h. Het is wellicht even wennen, maar de ?chte Lexus-rijder praat helemaal niet over korting. Die kiest voor Lexus omdat het een buitenproportioneel geweldige auto is om te rijden en niet omdat hij er vier, vijf of zes procent korting op krijgt. Ik ken aardig wat Lexus-rijders en geld komt nooit ter sprake. Het gaat om de auto's. de Lexus-ervaring.

Nu komt er opeens een CT 200h, een auto die borg staat voor diezelfde onvoorstelbare Lexus-ervaring, maar die opeens voor veel meer mensen betaalbaar is. En waar gaat de discussie over? Over de korting!!! Kan het Hollandser? De CT 200h is een belevenis, een prachtig fenomeen dat in ons autoleven komt. Geniet van al dat moois. Kies voor het bijzondere dat opeens zo dichtbij is gekomen. Praat over waar het om gaat: een omwenteling in de autowereld.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Audiophile zei:
Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.Tijden veranderen nou
eenmaal.

Net wat je zegt: Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.
Maar dan moet je wel eerst weten wat het imago van het merk is!!

Ik wil helemaal niet zeggen dat niet iedereen een Lexus of wat dan ook mag kopen. Maar ieder mens indentificeerd zich met de kleding die hij/zij draagt, mensen waarmee hij/zij omgaat enz. Maar vooral met de spullen die wij kopen brengen wij een boodschap over aan onze medemens.
waarom (even in deze context) rijdt een 80 jarige niet in een honda civic, omdat het niet bij de smaak en levensstijl van een doorsnee 80 jarige past. Waarom heeft de Golf al jaren de meeste bekeuringen op zijn naam staan.

En in hokjes plaatsen daar is een groot deel van onze maatschappij op gebouwd, ik wil absoluut niet zeggen dat het goed is maar we kunnen er 123 niets aan veranderen. Onbewust heb je toch altijd een bepaalde gedachten over een persoon,auto of wat dan ook.
 

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
@ Nathaneal - Ik wil je complimenteren voor je teksten. Ik zie dat je erg jong bent, maar je toont heel aardig inzicht. Ik deel niet elke stelling die je poneert, maar het leuke van jouw bijdragen is dat je goed uitlegt waarom je iets vindt. Grappig ook is je opmerking over de Lexus-verkoper bij Louwman. Die moet even bij de baas worden geroepen met de mededeling dat hij maar beter bij een Lada-dealer kan gaan werken. Begint ook met een L.
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Ted Sluymer zei:
Die moet even bij de baas worden geroepen met de mededeling dat hij maar beter bij een Lada-dealer kan gaan werken.
Ja, daar willen ze wel omzet draaien. :mrgreen:

Maar je mag ook het dubbele neertellen voor een Lexus als je dat een beter gevoel geeft! Blijkbaar hebben sommige mensen een hekel aan korting immers. Straks koopt je buurman met z'n uitkering er een en, damn, dat kunnen we niet verdragen! Zijn jaarinkomen is immers zo laag dat hii er niet eens naar mag kijken, toch?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
@ Ted, bedankt voor het compliment. Ik moet ook wel toegeven dat mijn naam niet de makkelijkste is. Zelfs de overheid heeft het verkeerd gespeld :(

@ Iggy, ik gun iedereen een auto en ook iedereen met een rijbewijs een Lexus.
Het is niet als neerdalende blik op een ander bedoelt, maar het is meer de vergelijking die wij allemaal kennen.
Waar het om gaat is: welke kant wil Lexus Nederland op? Het product dat je aanbiedt, en de manier waarop bepaalt wat voor klanten je aantrekt, en de klanten die je aantrekt bepalen het product dat je in de toekomst wil verkopen.
Het is niet voor niets dat de meeste merken zich de laatste jaren ook specifiek meer op vrouwen zijn gaan richten.

Ik moet nu gaan, maar deze stelling heb ik al langere tijd in gedachten. En is naar mijn idee echt een keerpunt, wat betreft de toekomst van een merk dat zich presenteert zoals Lexus dit tot de komst van de CT heeft gedaan.

tot later.
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Nathanael zei:
@ Ted, bedankt voor het compliment. Ik moet ook wel toegeven dat mijn naam niet de makkelijkste is. Zelfs de overheid heeft het verkeerd gespeld :(

@ Iggy, ik gun iedereen een auto en ook iedereen met een rijbewijs een Lexus.
Het is niet als neerdalende blik op een ander bedoelt, maar het is meer de vergelijking die wij allemaal kennen.
Waar het om gaat is: welke kant wil Lexus Nederland op? Het product dat je aanbiedt, en de manier waarop bepaalt wat voor klanten je aantrekt, en de klanten die je aantrekt bepalen het product dat je in de toekomst wil verkopen.
Het is niet voor niets dat de meeste merken zich de laatste jaren ook specifiek meer op vrouwen zijn gaan richten.

Ik moet nu gaan, maar deze stelling heb ik al langere tijd in gedachten. En is naar mijn idee echt een keerpunt, wat betreft de toekomst van een merk dat zich presenteert zoals Lexus dit tot de komst van de CT heeft gedaan.

tot later.
Okay, begrijp ik, m'n laatste commentaar was ook niet echt serieus bedoelt. Die CT200h zit nogal dichtbij de Prius en Auris Hybrid. Waarom voor een CT200h kiezen als 'n Prius wat goedkoper is? Is toch ook een Toyota Hybride?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Iggy zei:
Nathanael zei:
@ Ted, bedankt voor het compliment. Ik moet ook wel toegeven dat mijn naam niet de makkelijkste is. Zelfs de overheid heeft het verkeerd gespeld :(

@ Iggy, ik gun iedereen een auto en ook iedereen met een rijbewijs een Lexus.
Het is niet als neerdalende blik op een ander bedoelt, maar het is meer de vergelijking die wij allemaal kennen.
Waar het om gaat is: welke kant wil Lexus Nederland op? Het product dat je aanbiedt, en de manier waarop bepaalt wat voor klanten je aantrekt, en de klanten die je aantrekt bepalen het product dat je in de toekomst wil verkopen.
Het is niet voor niets dat de meeste merken zich de laatste jaren ook specifiek meer op vrouwen zijn gaan richten.

Ik moet nu gaan, maar deze stelling heb ik al langere tijd in gedachten. En is naar mijn idee echt een keerpunt, wat betreft de toekomst van een merk dat zich presenteert zoals Lexus dit tot de komst van de CT heeft gedaan.

tot later.
Okay, begrijp ik, m'n laatste commentaar was ook niet echt serieus bedoelt. Die CT200h zit nogal dichtbij de Prius en Auris Hybrid. Waarom voor een CT200h kiezen als 'n Prius wat goedkoper is? Is toch ook een Toyota Hybride?

Ik wil maar zeggen, als je echt zo graag wil besparen dan is dat een betere optie.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nathanael heeft wel een punt in zijn blog,

het is raar maar sinds Lexus NL alleen hybride in zijn modellenprogramma wil opnemen merk ik wel dat de bezineversies van de LS en GS en dan vooral de V8 modellen van de GS een behoorlijke afschrijving hebben, bij inruil is het behoorlijk slikken met diverse redenen waaronder,

- tja, dit is een onverkoopbare auto en staat lang in de showroom, dat kost ONS ook een boel geld
- tja, hij heeft net de verkeerde kleur van lak of interieur
- tja, die kilometers
- tja, net een klein putje hier en daar

Op mij komt dit over als niet willen inkopen en verkopen, het rare is dat als de auto met deze punten aangekocht wordt je nooit hoort dat het een verkeerde auto is die je koopt, alleen de loftrompet schalt dan in de showroom.

Is het niet zo dat de vertegenwoordigers daar ook debet aan zijn? Het lijkt wel alsof een mooie Lexus met V8 niet te verkopen is, alsof je een pakje boter koopt met een deuk erin zo wordt er over de Lexussen gedacht en gesproken in de showrooms van (ik kan het niet nalaten dit te vermelden) voornamelijk Louwman vestigingen.
(eigen ervaring in; rotterdam, breukelen,arnhem)

Is het niet zo dat de importeur/verkoper Louwman/Louwman deze discussie aan zichzelf te danken hebben door niet de klant centraal te zetten maar de omzet, nogmaals Louwman doet niks aan speciale opdrachten en of automobiele verlangens van klanten. Ik moet het toch zelf weten dat ik bv een GS350 wil kopen terwijl deze niet te leveren is in Nederland.
Daar zit hem nou juist de kracht van een bijvoorbeeld van Dorst in Breda, ja jongen wil jij een parelmoerwitte GS350, gaan we regelen! Moet je bij Louwman eens om komen. Meerdere dealers zijn ten prooi gevallen aan de zucht van Louwman, kijk eens naar Tiemens in Arnhem, was een fijne dealer totdat het een Louwman vestiging werd.

Het is geen hetze of negatief verhaal over Louwman retail, maar Louwman is zelf debet aan het te grabbel gooien van de naam Lexus in Nederland, en dan komt de CT inderdaad erg slecht uit. Als je al wordt gepresenteerd met kortingen als je al naar een GRS (type 3) GS300 kijkt, nodigt dit uit tot verder uitonderhandelen, nog verder melken aan de vraagprijs, en dat is niet Lexuswaardig.


resume stel ik: heeft Lexus nog wel enig bestaansrecht in de toekomst in Nederland gezien de groene lobby ( wel hybride maar geen BPM vrije wegenbelastingvrije modellen)en daarmee gepaard gaande omzetten, want dan is de CT wel een uitkomst voor het merk Lexus in Nederland.Waarom is de garantietermijn van de tweedehands Lexussen van 3 jaar naar 2 jaar gegaan, en waarom geen 5 jaar garantie op nieuwe automobielen zoals in omringende landen.
Gaat Lexus Nederland in de toekomst Daihatsu achterna, dat vraag ik mij terdege af.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hmm interresante observatie,.... zo had ik het nog niet gezien. Maar goed als de discussie dood is is het niet anders. Duidelijk is wel dat bij regelmatige internetgebruikers de aandacht voor een bepaald onderwerp ineens niet meer aanwezig is, of zoals gezegd on topic :(

ineens is de discussie doodlopend, beetje rare vorm van communiceren bij een open forum. Of heeft dat te maken met misschien leeftijds- en inzichtsverschil? :O
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dit gaat nergens meer over.

Ik ben dit trol gedrag ook eigenlijk een beetje zat. Dus, bij deze, gesloten.

Motivatie, zie de gebroken regels onder:
? Spammen en/of adverteren zonder toestemming is niet toegestaan op welke wijze dan ook.
? Trollen is niet toegestaan.
? Blijf zoveel mogelijk 'Ontopic'. Enkele berichten naast de kwestie zijn geen ramp, maar slow-chat sessies buiten "The Lounge" zijn niet toegestaan.
? Plaats geen onzinnige berichten, enkel om topics open te houden of terug bovenaan de lijst te plaatsen.
? Houdt het gewoon gezellig op het forum, zodat wij niet hoeven in te grijpen.
? Bij twijfel over de regels en/of meningsverschillen beslist het team van Administrators en moderators.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.