Lexus en korting horen niet bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
Ik vind het nogal opvallend dat er nogal veel wordt gesproken over korting op de CT 200h. Het is wellicht even wennen, maar de ?chte Lexus-rijder praat helemaal niet over korting. Die kiest voor Lexus omdat het een buitenproportioneel geweldige auto is om te rijden en niet omdat hij er vier, vijf of zes procent korting op krijgt. Ik ken aardig wat Lexus-rijders en geld komt nooit ter sprake. Het gaat om de auto's. de Lexus-ervaring.

Nu komt er opeens een CT 200h, een auto die borg staat voor diezelfde onvoorstelbare Lexus-ervaring, maar die opeens voor veel meer mensen betaalbaar is. En waar gaat de discussie over? Over de korting!!! Kan het Hollandser? De CT 200h is een belevenis, een prachtig fenomeen dat in ons autoleven komt. Geniet van al dat moois. Kies voor het bijzondere dat opeens zo dichtbij is gekomen. Praat over waar het om gaat: een omwenteling in de autowereld.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
handigneefje zei:
Wel een enigszins vermakelijk discussie is dit geworden. Ken geen kopers van wat duurdere auto's die geen korting vragen, dit is zo standaard. Ook al ben je geen ondernemer, je bent een dief van eigen zak als je geen korting vraagt. Zoals eerder en hierboven als gezegd vraag ik ook korting bij een beetje aanschaf, dat kan inderdaad al met een knap audiofiel setje zijn. Wie de kortingsstructuren kent, kent de marges en weet dan wat re?el is om te vragen aan korting. Uitgangspunt is wel dat we allemaal wat willen verdienen.

Bij autos word het pijnlijk duidelijk dat de importeurs geen toegevoegde waarde meer hebben. Al in 2004 kocht ik bij de dealer een Mini die direct in het productiessysteem van de fabriek configureerde. Hoezo importeer die orders verzameld en doorzet naar de fabriek. Denk dat dit ook de nabije toekomst gaat worden, een veel directere link tussen consument en fabriek met een heldere en uitgeklede margestructuur.

Louwman is een mooi voorbeeld van 'gestapelde' marges.


En waarom denk je dat Louwman retail is opgericht?? De importeurs gaan straks uit de verkooplijnen volgens de europese regels, daarom koopt Louwman nu dealerorganisaties op,valt het kwartje?
 

Jurgen77

Nieuw hier
10 dec 2010
12
0
0
ct200H zei:
Bij de dealer onderhandelen wij heus wel maar de directe vraag van ''krijg ik nog korting?"" zal een dealer van mij niet krijgen of horen, ik doe dat op een ander niveau. Links om of rechtsom krijg ik ook vaak mijn zin

Mag ik vragen wat je bedoelt met op een ander niveau onderhandelen? Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Onderhandelen op een ander niveau?? Er zijn dus nog gradaties onder de Lexusrijders ook.....zo zo toe maar.....

Nu begin ik inderdaad een beeld te krijgen van wat een echte Lexusrijder is.

Mensen die onderhandelen over korting zijn dus de "Echte Lexusrijders".
Ik vind dat Ted en CT200h onder de categorie "Echte compLexusrijders" valt. Hebben ze toch hun eigen status. :worship:

pffff er zijn toch heel wat mensen die zich veel beter vinden dan de rest zeg.....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Heren laten we de discussie gezond houden en elkaar niet aanvallen. Ik vind het een leuke discussie om te volgen, maar ga elkaar aub niet aanvallen anders ben ik genoodzaakt om dit topic te sluiten/verwijderen. Als jullie zo met elkaar willen praten, doe dit via PM/e-mail/mobiel, maar niet hier.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Jurgen77 zei:
ct200H zei:
Bij de dealer onderhandelen wij heus wel maar de directe vraag van ''krijg ik nog korting?"" zal een dealer van mij niet krijgen of horen, ik doe dat op een ander niveau. Links om of rechtsom krijg ik ook vaak mijn zin

Mag ik vragen wat je bedoelt met op een ander niveau onderhandelen? Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet.

C?st la ton qui fait la musique, doe het daar maar mee.

Audiophile zei:
Onderhandelen op een ander niveau?? Er zijn dus nog gradaties onder de Lexusrijders ook.....zo zo toe maar.....

Nu begin ik inderdaad een beeld te krijgen van wat een echte Lexusrijder is.

Mensen die onderhandelen over korting zijn dus de "Echte Lexusrijders".
Ik vind dat Ted en CT200h onder de categorie "Echte compLexusrijders" valt. Hebben ze toch hun eigen status. :worship:

pffff er zijn toch heel wat mensen die zich veel beter vinden dan de rest zeg.....


mlcoolj zei:
Voel me niks meer dan een ander, daarom rijd ik Lexus, onderscheidend van de massa met de manieren die daar bij horen, het is mij duidelijk geworden dat de meesten een DAS AUTO gehalte hebben als het om kortingen gaat.
Jammer maar dan kan ik alleen constateren dat er wel Lexus gereden moet worden maar het mag niks kosten, wat ik al zei hoog boerenkool met vette jus gedachte, lekker calvinistisch.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Daar ben ik het wel met je eens CT200H, ik zou ook niet binnen rennen en meteen over korting praten, dat is gewoon buitengewoon onbeleefd. Maar onderhandelen over de prijs bij het sluiten van een deal, staat bij mij niet op de zwarte lijst. zeker als het om stevige bedragen gaat

Maar zoals ik al zei, ga ik in de regel niet op dingen af waar de prijs me niet van aan staat. Als ik een bepaalde prijs ergens voor heb staan, en die is meer dan redelijk in de meeste gevallen, vind ik het niet netjes als men meteen met biedingen gaat smijten.

Als ik ergens minder voor wil betalen, vind ik het gepast dat ik daar ook een voordeel voor de verkopende partij bij voeg ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ct200h:

op jouw vraag, ik denk dat het gewoon te maken heeft met te weinig vraag, want de gemiddelde toyota/lexus rijder is niet echt een 'tuner'. het begrip tuner bedoel ik dan met dat ze vaak de auto's standaard laten.

Hoewel er steeds meer mensen zijn die wel wat aan hun auto's (toyota/lexus) doen, wordt er wellicht in de toekomst hier wat aan gedaan :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Om maar even off topic te gaan:

Tsja, ik heb al aardig wat F-sport spul deze kant op gehaald, maar of er echt markt naar is?

Ik kan het wel een keer proberen met wat zaken zoals F-sport dempers/verlagingsveren. but then again, ik moet er wel een marge aan overhouden. En in Amerika geven ze het spul ook niet weg.

Misschien dat zo'n GFX kit hier wel wat doet...

Maar over het algemeen zeuren de meeste Lexus rijders niet echt om geld, ze weten wel dat het spul niet goedkoop komt.

Als ik een set velgen neer zet op en er meerdere van andere merken komen, wordt het wel drama

Dus zo erg gesteld vind ik het zelf nog niet binnen het Lexus groepje
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
als dat de redenatie is, ik heb liever niet dat ze aan me auto zien wat ik verdien :mrgreen:

laat mij maar die oude LS rijden, goeie auto :worship:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje laat, maar ik denk dat het echt een heel slecht idee van Lexus is om ten eerste een auto in deze klasse te maken voor een belachelijk goedkope prijs. Ik heb zelf even getwijfeld als de kwaliteit nu nog wel zo goed kan zijn als op de manier van wat wij zijn gewend. Zelf ben ik bang dat Lexus langzaam de lat verlaagt om meerdere klanten te werven. Zo is lexus niet meer het ontastbare merk voor mensen die de waarde er niet van begrijpen, en zal er na de CT vast een nog goedkoper model op de markt komen. Zelf heb ik weinig reclame van Lexus gezien, dit maakt het merk al een heel stuk exclusiever als een bmw of audi. Wat ik heel erg zou vinden is als het net als bij mercedes gaat waarvan de bestuurders in het begin nette mensen waren. Tegenwoordig moet je als redelijke drugsdealer toch wel een S klasse of iets dergelijks hebben. Helaas komt Lexus steeds vaker in POP, R&B en RAP liederen en clips voor wat deels laat zien dat Lexus niet voor iedereen is, net als de dure sieraden en dergelijke waarmee de clips ruimschoots zijn gevuld.

Als Lexus hier niet op een goede manier mee omgaat ben ik bang dat mijn buurman met een uitkering straks ook een Lexus voor de deur zal hebben. Dit is op zich niet erg, maar hiermee trek je een andere doelgroep tot je als dat ik denk dat de gedachte bij het oprichten van Lexus was en hopelijk nog is!

Wat betreft de prijs vind ik dat als de kwaliteit hetzelfde blijft als in de jaren 90 de prijzen al scherp zijn.
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat b.v. mercedes goedkope en zeer dure modellen heeft, en toch als er mercedes uit hogere klasse voorbij gaat doet dit iets anders met mensen dan een wat goedkoper merk maar met een degelijke naam en goede reputatie.

Toen ik een vriend van mij vertelde dat mijn GS van 2001 toen maar 65.000 koste was de reactie als volgt: dat is helemaal niet duur, vet goedkoop!! als we bedenken dat een complete 607 (peugeot) rond de 65.000 kost dan is er bijna geen verschil tussen de 2 merken, gelukkig krijg je bij je GS van 65.000 nog niet alles wat er op kan zitten. Maar het verschil is wel minimaal!! als dit erger moet worden zie ik het zeer somber voor de kwaliteitsnorm van Lexus in zoals deze bij de meeste mensen tot op heden bekent is.

Als je goed op de reportage foto's van b.v. autoweek kijkt zie je dat de exclusievere merken altijd door nette/deftig geklede mensen worden gereden, de golfjes en dergelijke hebben een heel andere bestuurder, en net als wat iemand hier al zei: Lexus gaf/geeft een te dure luxe uitstraling om te leasen, dit moet echt zo blijven!!!!

Lexus is een merk voor oudere, beschaafde en vooral ondernemende mensen.

Een mercedes rijder is iemand die wil zeggen zie mij eens rijden.
Een BMW rijder is agressief
Een Audi rijder is sportief
Een Volvo rijder is kakkerig
Een Saab rijder wil een snelle betaalbare Zweed

En een Lexus rijder is niet iemand die agressief, sportief, wil rijden, en ook niet iemand die wil zeggen kijk eens ik kan zo'n auto kopen, het is iemand die zijn diamant het liefst uit het zicht van anderen houdt. En voor degene die verstand van zaken heeft hoeft er geen woord te vallen.

Conclusie mijn oordeel is: Lexus als een Betrouwbaar product en toch voor een extreem lage prijs verkopen is de regelrechte ondergang voor de statement van de voormalige Lexus rijder, en dus ook het merk.

Korting geef je aan een klant die Lexus heeft gereden, aan het rijden is en straks een nieuw model gaat rijden.
het mediamarkt idee pas er echt niet bij. Korting geef je als verkoper aan een klant die iets meer als ieder andere klant betekent en dus absoluut niet aan iedereen die de showroom binnenkomt.

Toevallig kwam het volgende in mij op: tijdens het bestellen van onderdelen moest ik ff bij de Lexus afdeling van Louwman kijken. zie ik een Gs van de 3e gen. staan, en vraag ik een een verkoper als daar alles op zit. Prijs was trouwens 40.000, zijn antwoord: behalve luchtvering zit alles erop, voor 38.000 mag je hem mee hebben.
Ik denk: Huh :O zie ik er als een oud gepensioneerd mannetje uit die ff 38.000 voor een GS neer kan tellen.
ohwja misschien was ik mijn Rolex wel thuis vergeten. dit is niet echt de behandeling die ik van Lexus had verwacht.
Ik vindt het wel fijn dat je ook als jonge klant (20 jaar) netjes te woord wordt gestaan en je niet als schoffie wordt aangekeken. Maar gelijk de prijs verlagen (wat natuurlijk niet echt verlagen is) lijkt mij niet zo handig.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Statussymbolen, mensen in hokjes plaatsen... generaliseren. Ik heb het allemaal wel een beetje gezien nu.

Iedereen die een Lexus koopt of in de lease neemt is goed voor zijn geld en heeft het recht om zich Lexusrijder te noemen. Want je rijdt er toch in?!?! En of je nou Sjonnie, Klaas, of Donald Trump heet. Iedereen werkt ervoor en betaald die auto.

De een doet het voor de bijtelling....de ander om de ogen van een ander uit te steken en zich beter te voelen dan het klootjesvolk. En wat dan nog?

Ieder zijn reden en ieder zijn ding.

Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.Tijden veranderen nou
eenmaal.
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Audiophile zei:
Statussymbolen, mensen in hokjes plaatsen... generaliseren. Ik heb het allemaal wel een beetje gezien nu.

Iedereen die een Lexus koopt of in de lease neemt is goed voor zijn geld en heeft het recht om zich Lexusrijder te noemen. Want je rijdt er toch in?!?! En of je nou Sjonnie, Klaas, of Donald Trump heet. Iedereen werkt ervoor en betaald die auto.

De een doet het voor de bijtelling....de ander om de ogen van een ander uit te steken en zich beter te voelen dan het klootjesvolk. En wat dan nog?

Ieder zijn reden en ieder zijn ding.

Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.Tijden veranderen nou
eenmaal.
Een van de meest zinvolle reacties tot zover. Helemaal mee eens. :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Iggy zei:
Audiophile zei:
Statussymbolen, mensen in hokjes plaatsen... generaliseren. Ik heb het allemaal wel een beetje gezien nu.

Iedereen die een Lexus koopt of in de lease neemt is goed voor zijn geld en heeft het recht om zich Lexusrijder te noemen. Want je rijdt er toch in?!?! En of je nou Sjonnie, Klaas, of Donald Trump heet. Iedereen werkt ervoor en betaald die auto.

De een doet het voor de bijtelling....de ander om de ogen van een ander uit te steken en zich beter te voelen dan het klootjesvolk. En wat dan nog?

Ieder zijn reden en ieder zijn ding.

Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.Tijden veranderen nou
eenmaal.
Een van de meest zinvolle reacties tot zover. Helemaal mee eens. :rulez:


+1
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
blue-eyes zei:
Iggy zei:
Audiophile zei:
Statussymbolen, mensen in hokjes plaatsen... generaliseren. Ik heb het allemaal wel een beetje gezien nu.

Iedereen die een Lexus koopt of in de lease neemt is goed voor zijn geld en heeft het recht om zich Lexusrijder te noemen. Want je rijdt er toch in?!?! En of je nou Sjonnie, Klaas, of Donald Trump heet. Iedereen werkt ervoor en betaald die auto.

De een doet het voor de bijtelling....de ander om de ogen van een ander uit te steken en zich beter te voelen dan het klootjesvolk. En wat dan nog?

Ieder zijn reden en ieder zijn ding.

Als het imago van een merk je niet past dan moet je opzoek gaan naar een ander merk.Tijden veranderen nou
eenmaal.
Een van de meest zinvolle reacties tot zover. Helemaal mee eens. :rulez:


+1

+2 :rulez:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.