Hallo allemaal,
Ik ben een beetje laat, maar ik denk dat het echt een heel slecht idee van Lexus is om ten eerste een auto in deze klasse te maken voor een belachelijk goedkope prijs. Ik heb zelf even getwijfeld als de kwaliteit nu nog wel zo goed kan zijn als op de manier van wat wij zijn gewend. Zelf ben ik bang dat Lexus langzaam de lat verlaagt om meerdere klanten te werven. Zo is lexus niet meer het ontastbare merk voor mensen die de waarde er niet van begrijpen, en zal er na de CT vast een nog goedkoper model op de markt komen. Zelf heb ik weinig reclame van Lexus gezien, dit maakt het merk al een heel stuk exclusiever als een bmw of audi. Wat ik heel erg zou vinden is als het net als bij mercedes gaat waarvan de bestuurders in het begin nette mensen waren. Tegenwoordig moet je als redelijke drugsdealer toch wel een S klasse of iets dergelijks hebben. Helaas komt Lexus steeds vaker in POP, R&B en RAP liederen en clips voor wat deels laat zien dat Lexus niet voor iedereen is, net als de dure sieraden en dergelijke waarmee de clips ruimschoots zijn gevuld.
Als Lexus hier niet op een goede manier mee omgaat ben ik bang dat mijn buurman met een uitkering straks ook een Lexus voor de deur zal hebben. Dit is op zich niet erg, maar hiermee trek je een andere doelgroep tot je als dat ik denk dat de gedachte bij het oprichten van Lexus was en hopelijk nog is!
Wat betreft de prijs vind ik dat als de kwaliteit hetzelfde blijft als in de jaren 90 de prijzen al scherp zijn.
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat b.v. mercedes goedkope en zeer dure modellen heeft, en toch als er mercedes uit hogere klasse voorbij gaat doet dit iets anders met mensen dan een wat goedkoper merk maar met een degelijke naam en goede reputatie.
Toen ik een vriend van mij vertelde dat mijn GS van 2001 toen maar 65.000 koste was de reactie als volgt: dat is helemaal niet duur, vet goedkoop!! als we bedenken dat een complete 607 (peugeot) rond de 65.000 kost dan is er bijna geen verschil tussen de 2 merken, gelukkig krijg je bij je GS van 65.000 nog niet alles wat er op kan zitten. Maar het verschil is wel minimaal!! als dit erger moet worden zie ik het zeer somber voor de kwaliteitsnorm van Lexus in zoals deze bij de meeste mensen tot op heden bekent is.
Als je goed op de reportage foto's van b.v. autoweek kijkt zie je dat de exclusievere merken altijd door nette/deftig geklede mensen worden gereden, de golfjes en dergelijke hebben een heel andere bestuurder, en net als wat iemand hier al zei: Lexus gaf/geeft een te dure luxe uitstraling om te leasen, dit moet echt zo blijven!!!!
Lexus is een merk voor oudere, beschaafde en vooral ondernemende mensen.
Een mercedes rijder is iemand die wil zeggen zie mij eens rijden.
Een BMW rijder is agressief
Een Audi rijder is sportief
Een Volvo rijder is kakkerig
Een Saab rijder wil een snelle betaalbare Zweed
En een Lexus rijder is niet iemand die agressief, sportief, wil rijden, en ook niet iemand die wil zeggen kijk eens ik kan zo'n auto kopen, het is iemand die zijn diamant het liefst uit het zicht van anderen houdt. En voor degene die verstand van zaken heeft hoeft er geen woord te vallen.
Conclusie mijn oordeel is: Lexus als een Betrouwbaar product en toch voor een extreem lage prijs verkopen is de regelrechte ondergang voor de statement van de voormalige Lexus rijder, en dus ook het merk.
Korting geef je aan een klant die Lexus heeft gereden, aan het rijden is en straks een nieuw model gaat rijden.
het mediamarkt idee pas er echt niet bij. Korting geef je als verkoper aan een klant die iets meer als ieder andere klant betekent en dus absoluut niet aan iedereen die de showroom binnenkomt.
Toevallig kwam het volgende in mij op: tijdens het bestellen van onderdelen moest ik ff bij de Lexus afdeling van Louwman kijken. zie ik een Gs van de 3e gen. staan, en vraag ik een een verkoper als daar alles op zit. Prijs was trouwens 40.000, zijn antwoord: behalve luchtvering zit alles erop, voor 38.000 mag je hem mee hebben.
Ik denk: Huh :O zie ik er als een oud gepensioneerd mannetje uit die ff 38.000 voor een GS neer kan tellen.
ohwja misschien was ik mijn Rolex wel thuis vergeten. dit is niet echt de behandeling die ik van Lexus had verwacht.
Ik vindt het wel fijn dat je ook als jonge klant (20 jaar) netjes te woord wordt gestaan en je niet als schoffie wordt aangekeken. Maar gelijk de prijs verlagen (wat natuurlijk niet echt verlagen is) lijkt mij niet zo handig.