Lexus IS200 (kleine dingetjes)

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

De auto is vorige week goedgekeurd voor de APK:
- 2 nieuwe draagarmen
- 2 nieuwe fuseekogel
- 2 nieuwe remschijven

Nu ben ik op zoek naar een chromen sierstuk voor de originele uitlaat. (exhaust muffler)
Er staan verscheidene op Ebay, maar ik kan de juiste diameter niet vinden.

Heeft iemand van jullie al eens een sierstuk gekocht voor de Lexus IS200?
Zo ja, welke en waar hebben jullie gekocht?

Alvast bedankt, Harry
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb een sierstuk van een rx300.
daar heb ik de klem van afgehaald want je eindstuk van de orginele demper is zo groot dat er geen gewoon sierstuk op past
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
slippernick zei:
ik heb een sierstuk van een rx300.
daar heb ik de klem van afgehaald want je eindstuk van de orginele demper is zo groot dat er geen gewoon sierstuk op past

Je bedoelt het sierstuk van een originele RX300 uitlaat?
Er staan namelijk nog een aantal RX300's op schadeautos (http://schadeautos.nl/demontageautos.php), wellicht kan er van ??n van deze sloopauto's het sierstuk gedemonteerd worden...

Mvg. Harry
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb ze van marktplaats en hij adventeerde met "sierstukken van lexus rx300" dus ik neem aan dat het orginele zijn.
ik heb toen ?20,- voor 2 stuks betaald.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
slippernick zei:
ik heb ze van marktplaats en hij adventeerde met "sierstukken van lexus rx300" dus ik neem aan dat het orginele zijn.
ik heb toen ?20,- voor 2 stuks betaald.

Ok?! Kun je mij ook de contactgegevens van die adverteerder in een 'pb' sturen?
Dan kan ik hem vragen of hij nog meer sierstukken heeft of hoe hij eraan komt...

Gr. Harry
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Dat is al meer als een jaar geleden. Daar heb ik niks meer van.
Mischien kun je eens bij van deijnen japanse autosloop informeren.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Ik heb de afgelopen tijd weer wat 'kleine dingetjes' gedaan aan de Lexus IS200:
- Lexus emblemen terug op de kofferbak geplakt;
- Lexus sticker op de voorruit geplakt;
- De remklauwen in goudkleur gespoten en voorzien van Lexus-stickers;
- Een DVB-T tuner aangesloten op de radio.

Hierbij wat foto's:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Mvg. Harry
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
persoonlijk alles netjes en gaaf. Remklauwen zien er goed uit. Behalve die ruit sticker ..... doet me denken aan die honda tuners.....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Klauwen zien er erg netjes uit zo! :rulez: (..je moet die van mij eens zien..)

Ik vind die sticker niet zo storend, klopt qua kleuraccent bij de klauwen ;)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
die stickers op de klauwen zien er goed uit! nog wat voor op me to-do list ;)
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Beste forumleden,

Sinds maandag brandt het waarschuwingslampje 'elektrisch systeem motor'. Na uitlezen bij de Lexus-dealer blijkt dat er een lambdasonde defect is. Vervangen bij de dealer kost 350euro.

Het lijkt me echter goedkoper om dit zelf te doen, maar nu vraag ik me af welke lambdasonde goed is qua prijs/kwaliteit? Het gaat om ??n van de twee lambdasondes onder de motorkap. Moet een dergelijke lambdasondes nog aan bepaalde specificaties voldoen?

Alvast bedankt! Gr. Harry
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Imitatie sensoren kosten bijna net zo veel als originele, ik zou gewoon voor origineel gaan en anders op de sloop een sensor voor een leuke prijs halen met weinig km.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
tja, ngk is goed voor wat betreft bougies, met hun lambda sondes heb ik geen ervaring.
wij monteren altijd de denso types bij toyota.
heb in het verleden met 'imitatie' wel eens rare storingen gehad echter waren dat geen ngk sondes maar universele waarbij draden gesoldeerd dienen te worden. (die van bolk lijkt daar wel op)
als je de ngk variant bekijkt dan zie je dat de stekker die eraan zit moet passen op je kabelboom.
kijk wel ff van te voren of het wel echt de goede is elke sonde heeft namelijk een ander aansluiting bij toyota (posities van stekkers kunnen wel eens op een andere plaats zitten.
en sommige sondes hebben een andere weerstand bijvoorbeeld die van voor de kat. hebben een andere weerstand dan die na de kat.
als je de juiste sonde selecteert en heb eventueel terug kunt sturen als hij niet juist blijkt te zijn zou ik voor ngk gaan in jou geval
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
patriekske zei:
tja, ngk is goed voor wat betreft bougies, met hun lambda sondes heb ik geen ervaring.
wij monteren altijd de denso types bij toyota.
heb in het verleden met 'imitatie' wel eens rare storingen gehad echter waren dat geen ngk sondes maar universele waarbij draden gesoldeerd dienen te worden. (die van bolk lijkt daar wel op)
als je de ngk variant bekijkt dan zie je dat de stekker die eraan zit moet passen op je kabelboom.
kijk wel ff van te voren of het wel echt de goede is elke sonde heeft namelijk een ander aansluiting bij toyota (posities van stekkers kunnen wel eens op een andere plaats zitten.
en sommige sondes hebben een andere weerstand bijvoorbeeld die van voor de kat. hebben een andere weerstand dan die na de kat.
als je de juiste sonde selecteert en heb eventueel terug kunt sturen als hij niet juist blijkt te zijn zou ik voor ngk gaan in jou geval

Hallo Patriekske,

Voor de duidelijkheid, het gaat om deze lambdasonde:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En wel om deze lambdasonde:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik ben niet zo thuis in de lambdasondes dus:
* welke Denzo-lambdasonde is hiervoor geschikt? (http://www.uni-fit.de/cgi-bin/baseporta ... mbdasonden);
* welke specificaties moet deze lambdasonde hebben?;
* heb je toevallig een leverancier waar ik de geschikte Denzo-lambdasonde kan bestellen?

Alvast bedankt voor je reactie! Mvg. Harry
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi Harry,

even uitgaande van de site waarvan je me de link gaf kom ik uit op deze sonde:
http://www.uni-fit.de/cgi-bin/basep...ngineSize=2.0#OX 104-146-24v (Unterboden Kat)
echter moet je bij deze solderen om de sonde aan te sluiten op de kabelboom.
je moet dus de oude eraf knippen en de nieuwe ertussen solderen.
zit een montage handleiding bij dus zou niet moeilijk moeten zijn.
let wel dat je hem SOLDEERD heb mensen gezien die het met kabelschoentjes gedaan hadden en dat is vragen om problemen.

die ngk sonde die je liet zien is ook een optie maar is een stuk duurder die heeft wel de juiste stekker die je nodig hebt.
als ik in de werkplaatsdocumentatie kijk hebben ze alle drie (ook de sonde onder de auto) dezelfde stekker en dezelfde weerstand (nl 11-16 ohm bij 20 graden)
daar kan het dus niet mis gaan.
hij sommige toyota's heb je namelijk sondes die alle 4 een andere aansluiting hebben en waar de verwarmingsdraden (die zijn nl defect weerstand is nl oneindig op de zwarte draden ipv 11 tot 16 ohm) verwisseld zitten.
kun je wel passend krijgen maar dan moet je de stekkers gaan modifieken en dat is niet iets waar je aan moet beginnen als je het nog nooit gedaan hebt.
ook hebben de sondes onder de kat vaak een andere weerstand dan die bovenaan de kat.
bij jou is dat dus niet het geval.
optie 1 is dus wellicht een goede oplossing als je zelf een beetje handig bent met solderen.
en anders de ngk sonde die past altijd.



groeten,
Patirick
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond forumleden,

Ik ben op zoek naar 18" velgen voor mn Lexus.
Hiervoor heb ik eerst maar eens gekeken naar de specs van mn originele IS200-velgen:

Inch: 17
Steek: 5x114,3
J: 7
ET: 50
Naafgat: 60.1
Bandendikte: 45

De velgen zoals 'Silent Tuner' ze heeft, vindt ik qua breedte goed staan:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=3503&p=58079#p58079

Echter omdat ik zo goed als zeker gebruikte velgen (vanwege de prijs) ga kopen via marktplaats o.i.d. zal ik waarschijnlijk enkel setjes velgen vinden met gelijke J-waarden en gelijke ET-waarden.

Omdat ik (nog) niet zo thuis ben in de velgen, was ik benieuwd of jullie mij de volgende minimale en maximale waarden kunnen laten weten? Ik kon dit namelijk niet vinden op het forum.
Namelijk:

Minimale J-waarde: ..
Maximale J-waarde: ..
Minimale ET-waarde: ..
Maximale ET-waarde: ..

Het gaat hierbij om de minimale en maximale waarden indien er niets aan de Lexus aangepast wordt: dus geen uitrollen etc..

Tevens de vraag of ik nieuwe velgen eventueel ook op een Lexus IS250 zou kunnen gebruiken mocht ik in de toekomst de IS200 inruilen voor een IS250?

Wat betreft het type velg vindt ik deze BMW(?) velg erg mooi :rulez: : 'Style 128'
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik neem aan dat deze velg niet beschikbaar is voor een Lexus IS200 dus ik ben op zoek naar een gelijkwaardige velg, in ieder geval een 5-spaaks velg.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken voor wat betreft de J- en ET-waarden.

Alvast hartelijk dank! Mvg. Harry