Lexus IS200 (kleine dingetjes)

Beste medeforumleden,

Graag jullie advies gevraagd voor het volgende:

Ik ben al een tijdje op zoek naar goedkope 5-spaaks 18inch velgen via Marktplaats.
Nu zag ik vanavond het volgende setje velgen staan:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

2 zo goed als nieuwe banden en 2 die vervangen moeten worden.

De velgen hebben de volgende specs:
- 18 inch
- 8J
- ET40
- Diam. naafgat: 80cm.

Qua bovenstaande specs, zou dit op mijn IS200 passen zonder dat ik de wielkasten hoef uit te rollen o.i.d.? (auto is niet verlaagd)

Het lijkt erop dat de velgen enige stoeprandschade hebben. Kan ik dit zelf herstellen (ik heb hier de hele winter voor) of is het noodzakelijk dat dit door een externe partij wordt gedaan?

Tenslotte, wat zou een goede prijs zijn voor dit set velgen met banden?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! :worship:

Mvg. Harry

Lexter zei:
is je lambda sensor al vervangen ?
is niet ingewikkeld hoor ....

:rulez:

Hey, ja is al vervangen: kostte me bij de garage ?350 en nu enkel de aanschaf van een lambdasonde t.w.v. ?118.
Excuus dat ik dit niet had gemeld :mrgreen:

Mvg. Harry

dat is ok ... met het vermijden van de dealer verdien je idd veel geld, en een goede sensor kost ongeveer 100eu 150 eu.
Ik heb de mijne zonder flensje gekocht wel met de juiste stekker dus dat pastte niet maar ik heb nu losse flensjes waar je o2 sensoren in kan draaien nu kan ik alle sensoren nemen die ik zie met de juiste stekker.

Lexter zei:
dat is ok ... met het vermijden van de dealer verdien je idd veel geld, en een goede sensor kost ongeveer 100eu 150 eu.
Ik heb de mijne zonder flensje gekocht wel met de juiste stekker dus dat pastte niet maar ik heb nu losse flensjes waar je o2 sensoren in kan draaien nu kan ik alle sensoren nemen die ik zie met de juiste stekker.

Hoewel je geen IS200 hebt, kun je me misschien helpen met bovenstaande velgenvraag?

Alvast dank!

wat betreft je velgen.

noem je dat enge stoeprandschade??? wellicht even informeren bij de verkoper of ze wel recht zijn en niet krom?goede vriend van me kocht eens velgen met ook wat "stoeprand schade" Na renovatie heeft ie er 2 weken mee gereden om dat 1 van de velgen scheuren vertoonden metaalmoeheid noemde ze het.

wellicht kan je misschien iets meer uitgeven aan goede velgen waarvan je weet dat ze schade vrij zijn en en recht, daar zal je waarschijnlijk meer plezier mee hebben, dan de velgen die je wilt gaan kopen. maar dat is mijn mening natuurlijk. En ik kan natuurlijk ook niet in je zakje met geld kijken!

Wat betreft de de lambda sondes die zijn vele goedkoper je neemt ze gewoon van toyota? ik was 60 euro per stuk kwijt.

s1009550 zei:
Lexter zei:

Hoewel je geen IS200 hebt, kun je me misschien helpen met bovenstaande velgenvraag?

Alvast dank!

Nee sorry ik ben echt een loser op het velgen gebied, camber, set off ik snap er geen anus van.
Ik bestelde meteen al de verkeerde banden want daar snap ik ook niets van.

LOL

ik ben maar een prutser he

Lexus-dzjino zei:
wat betreft je velgen.

noem je dat enge stoeprandschade??? wellicht even informeren bij de verkoper of ze wel recht zijn en niet krom?goede vriend van me kocht eens velgen met ook wat "stoeprand schade" Na renovatie heeft ie er 2 weken mee gereden om dat 1 van de velgen scheuren vertoonden metaalmoeheid noemde ze het.

wellicht kan je misschien iets meer uitgeven aan goede velgen waarvan je weet dat ze schade vrij zijn en en recht, daar zal je waarschijnlijk meer plezier mee hebben, dan de velgen die je wilt gaan kopen. maar dat is mijn mening natuurlijk. En ik kan natuurlijk ook niet in je zakje met geld kijken!

Wat betreft de de lambda sondes die zijn vele goedkoper je neemt ze gewoon van toyota? ik was 60 euro per stuk kwijt.

Velgen zijn wel recht.
Zoals ik het kan bekijken, hebben de velgen inderdaad nogal veel stoeprandschade hetgeen extra kosten oplevert om dit op een mooie manier weg te werken. Aangezien er inmiddels al ?240 is geboden zou dit in totaal nog redelijk wat kosten hetgeen dan waarschijnlijk niet meer opweegt tegen nieuwe velgen.

Renovatie van velgen heb ik niks op tegen: Ik heb mijn huidige originele IS200-velgen ook gekocht toen ze in "uiterste staat van ontbinding" leken. Na een poedercaot zien ze er inmiddels weer als nieuw uit en ik rij er al weer 1,5 jaar op rond. (geen teken van "metaalmoeheid")

Voor wat betreft nieuwe velgen: ik vindt het persoonlijk zonde van het geld om honderden euro's uit te geven aan velgen. Daarom zoek ik 5-spaaks 18" velgen tegen een schappelijke prijs en ben ik driftig aan het zoeken op Marktplaats naar geschikte velgen tegen een prijs van ?200 ? ?300 (hier moet dan natuurlijk geen overmatige stoeprandschade o.i.d. aan zitten wat tot extra kosten levert, een beetje stoeprandschade is geen probleem). Tot nu toe nog zonder resultaat.

Ik ben enkel op zoek naar 5-spaaks velgen. Ik heb jouw velgen ook gezien, maar dat is niet mijn smaak.

De lambdasonde is van NGK.

Mvg. Harry

s1009550 zei:
Beste medeforumleden,

Graag jullie advies gevraagd voor het volgende:

........

Beste forumleden,

Ik heb inmiddels weer een setje andere 18" velgen gevonden op marktplaats:

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Hele mooie set 18"velgen aangeboden met goede banden profiel circa 80%!!!
Set past op een HyunDAi Tucson/ Kia Sportage maar ook op nog veel meer mereken. Check internet even waar je het gemakkelijk kan terug vinden.
Met set wielbouten dus helemaal compleet.
Velgen niet krom of zo gewoon een hele mooie set voor een superlage prijs!!!
een velg heeft een krasje rest echt onbeschadigd.

Aanvullende gegevens van de velgen:
Steekmaat: 114,3
Naafgat: 67,1
ET-waarde: 45
Merk/type: Proline Py
Banden: 245/45ZR18
J-waarde: weet ik (nog) niet, echter volgens deze site http://www.onlineraeder.de/galerie.asp? ... er=PROLINE zijn de 18" velgen enkel verkrijgbaar in 8J of 8,5J. Dus ??n van deze beide waarden.

De vraag is of deze velg/band-combinatie onder de IS200 past?

En natuurlijk ook jullie mening of dit wel/niet mooi staat.... :rulez: (http://www.google.nl/search?num=10&hl=n ... 5iKveWcK4U)

Dank en groeten van Harry!

Hoi Harry,

als je op onderstaande link je bandenmaat ingeeft (215/45/17) en dan vervolgens de bandenmaat 245/45/18 dan scheelt dat toch behoorlijk.
vrees dat je naar de 235/35/18 moet die zijn nagenoeg gelijk.

conclusie is dus dat de velgen zullen passen (mits naafgat natuurlijk even groot is of je er opvulringen bij hebt) maar de banden helaas niet.

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

s1009550 zei:
.......

- 5x114,3
- 18 inch
- 8J
- ET40

......

En wat betreft velgen met bovenstaande specs?
Kan ik dergelijke velgen zonder aanpassingen (afgezien van centreerringen voor het naafgat) op mijn IS200 zetten?

Mvg. Harry

Dat moet makkelijk zonder aanpassing gaan lukken.
Alleen idd met die bandenmaat moet je ff opletten. Achter heb je de meeste ruimte dus de breedste ff achter proberen. Sucses met de velgen en verdere aanpassingen

slippernick zei:
Dat moet makkelijk zonder aanpassing gaan lukken.
Alleen idd met die bandenmaat moet je ff opletten. Achter heb je de meeste ruimte dus de breedste ff achter proberen. Sucses met de velgen en verdere aanpassingen

Hartelijk dank voor je reactie!

Joop zei:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m600997943-adr-version-ii-18x9j-5x100-5x114-3-met-banden-zgan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

is dit wat

Zeker mooie velgen, maar met een ET-waarde van 35 en een J-waarde van 9 zal het lastig worden...
Dank voor het meedenken!

Mvg. Harry

s1009550 zei:
s1009550 zei:
.......

- 5x114,3
- 18 inch
- 8J
- ET40

......

En wat betreft velgen met bovenstaande specs?
Kan ik dergelijke velgen zonder aanpassingen (afgezien van centreerringen voor het naafgat) op mijn IS200 zetten?

Mvg. Harry

Goedenavond medeforummers,

Van de verkoper van bovenstaande velgen krijg ik geen reactie ( :neutral: ) dus maar weer op zoek naar andere velgen. Nu heb ik wederom velgen gevonden op MP:

Verkleinde Afbeelding

Specs:
- 18"
- 8J
- ET38
- 5x114,3
- Naafdiameter niet duidelijk

Een ET-waarde van 40 was volgens Slippernick geen probleem, hoe komt dit met een ET-waarde van 38? Kan ik deze ook zonder aanpassingen onder de IS200 zetten?

Volgens de verkoper zijn het velgen van Alessio, ik kan deze echter niet terug vinden op de Google. Daarom heb ik verder gezocht naar wat voor merk en type velgen het zou kunnen zijn. Ik kwam hierbij uit op Dezent F velgen (http://www.velgen-exclusief.nl/dezent-v ... gq8vh97as1)

Toch lijkt het dat deze Dezent F velgen een andere ronding hebben in de openingen. Om te verduidelijken wat ik bedoel, hieronder een plaatje:

Verkleinde Afbeelding

Daarom de vraag of jullie weten welke velgen dit zijn? Zijn dit inderdaad de Dezent F velgen? Of zijn het, zoals de verkoper zegt, toch Alessio velgen?

Dank voor jullie reactie! :rulez:

Mvg. Harry

Weet helaas niet welk type velgen dat zijn. Kan je alleen zeggen dat ze totaal anders zijn dan de velg die je rechts hebt geplaatst. Kijk goed naar de verschillende onderdelen in de fotos.
;)
Verder zal 2mm verschil in ET-waarde niet zo heel veel uitmaken, denk ik.
Succes met je zoektocht.

Wat voor merk/type het is weet ik ook niet. Maar let wel ff goed op je naaf diameter. Anders moet je nog naafringen erbij kopen.
Qua et waarde wordt het wel krapper met je voorste wielen. Ik weet niet of er nieuwe banden op moeten anders zou je er voor wat smallere op moeten gooien. Stretchen zeg maar

j2jedi zei:
Weet helaas niet welk type velgen dat zijn. Kan je alleen zeggen dat ze totaal anders zijn dan de velg die je rechts hebt geplaatst. Kijk goed naar de verschillende onderdelen in de fotos.
;)
Verder zal 2mm verschil in ET-waarde niet zo heel veel uitmaken, denk ik.
Succes met je zoektocht.

Dank voor je reactie! De velgen zijn inderdaad anders, merk en type is ook niet het belangrijkst. Wou dit weten zodat ik kan 'googelen' hoe de velgen onder andere auto's staan.
Wat betreft de lagere ET-waarde: volgens slippernick moet ik met die 2mm. extra de voorbanden laten stretchen (zie hieronder).

slippernick zei:
Wat voor merk/type het is weet ik ook niet. Maar let wel ff goed op je naaf diameter. Anders moet je nog naafringen erbij kopen.
Qua et waarde wordt het wel krapper met je voorste wielen. Ik weet niet of er nieuwe banden op moeten anders zou je er voor wat smallere op moeten gooien. Stretchen zeg maar

Ook dank voor je reactie! De naafdiameter is volgens de verkoper ongeveer 58,8mm. (opgemeten met de rolmaat). Dit kan echter niet kloppen, want de velgen komen van een Toyota Corolla Verso af en deze heeft net als de IS200 een naafdiameter van 60,1.

Dit zijn de bandenmaten die er momenteel opzitten:
- 225/40/18

Als jij aangeeft dat ik de voorbanden moet stretchen, dan gaat het voor mij zo goed als over. :neutral:
Ik wil velgen hebben die ik zonder aanpassingen (aan band, velg of wielkast) onder de auto kan plaatsen en dat kan bij deze dus blijkbaar niet.
Nog maar ff verder zoeken naar 18" velgen, heb hier gelukkig nog de hele winter voor: er zullen dus nog wel wat vragen van mijn kant komen in dit topic ;)

Mvg. Harry