lexus is220d

kevin staels

Nieuw hier
3 feb 2011
7
0
0
weet er iemand waarom mijn auto de laatste tijd regelmatig nogal hevig rookt via uitlaat.(kleur is wit)kheb hem al uitgelezen maar geen foutcodes.en ik heb er nogal ??n zien rijden die blijkbaar hetzelfde probleem had. :hi:
 

kevin staels

Nieuw hier
3 feb 2011
7
0
0
nee want dat zou condens zijn in uitlaat.het valt zelfs voor na een half uur rijden of langer.vb:ik neem oprit van autostrade en geef zelf maa een beetje gas en hij begint te roken.bij vollast is het weg.het is vooral bij normaal rijden. :roll:
 

kevin staels

Nieuw hier
3 feb 2011
7
0
0
ik heb zelf een tester van toyota waar ik alles kan met uitlezen.we zijn toyota dealer en tot nu toe bij collega's rond gevraagd maar nog geen oplossing
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
lekkage in je koelsysteem? koppakking? breuk in kop? Even ecu resetten?
 

Bijlagen

  • BBCode_niet.png
    BBCode_niet.png
    78,5 KB · Weergaven: 59

kevin staels

Nieuw hier
3 feb 2011
7
0
0
geen lekkages,geen abnormale druk in reservoir.het blijft een raadsel.ik dacht aan 5de injector in uitlaat maar dacht dat er wel een code zou zijn moest die falen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er zijn software updates voor dit probleem. Het kan ook wijzen op een ander mankement. Even langs de dealer lijkt me de beste optie.




gr. koen
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Als het je koppakking niet is zou ik het regeneratieproces eens in de gaten houden. Vervuilde leidingen garandeerd een 220d die wel heel vaak regenereerd (= witte rook)
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
De mijne heeft het vooral in de koudere wintermaanden,in de zomer totaal geen last van.
Ik dacht altijd dat dit een gevolg was van de vele korte stukken die met de IS worden gereden....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?
Dat is ook volledig mijn gedacht
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?


Definieer:

- lang
- toerental


;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
blue-eyes zei:
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?


Definieer:

- lang
- toerental


;)

bij de 6 is het 10 minuten boven de 2000 toeren.. lukt je makkelijk als je 120 rijdt in de 5e versnelling... weet niet wat het bij de Lexus is...