lexus is220d

kevin staels

Nieuw hier
3 feb 2011
7
0
0
weet er iemand waarom mijn auto de laatste tijd regelmatig nogal hevig rookt via uitlaat.(kleur is wit)kheb hem al uitgelezen maar geen foutcodes.en ik heb er nogal ??n zien rijden die blijkbaar hetzelfde probleem had. :hi:
 
nee want dat zou condens zijn in uitlaat.het valt zelfs voor na een half uur rijden of langer.vb:ik neem oprit van autostrade en geef zelf maa een beetje gas en hij begint te roken.bij vollast is het weg.het is vooral bij normaal rijden. :roll:
 
ik heb zelf een tester van toyota waar ik alles kan met uitlezen.we zijn toyota dealer en tot nu toe bij collega's rond gevraagd maar nog geen oplossing
 
lekkage in je koelsysteem? koppakking? breuk in kop? Even ecu resetten?
 

Bijlagen

  • BBCode_niet.png
    BBCode_niet.png
    78,5 KB · Weergaven: 122
geen lekkages,geen abnormale druk in reservoir.het blijft een raadsel.ik dacht aan 5de injector in uitlaat maar dacht dat er wel een code zou zijn moest die falen.
 
Er zijn software updates voor dit probleem. Het kan ook wijzen op een ander mankement. Even langs de dealer lijkt me de beste optie.




gr. koen
 
Als het je koppakking niet is zou ik het regeneratieproces eens in de gaten houden. Vervuilde leidingen garandeerd een 220d die wel heel vaak regenereerd (= witte rook)
 
De mijne heeft het vooral in de koudere wintermaanden,in de zomer totaal geen last van.
Ik dacht altijd dat dit een gevolg was van de vele korte stukken die met de IS worden gereden....
 
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?
 
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?
Dat is ook volledig mijn gedacht
 
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?


Definieer:

- lang
- toerental


;)
 
blue-eyes zei:
mlcoolj zei:
zou best kunnen... diesels met roetfilter moeten af en toe lange stukken mee worden gereden op een bepaalde toerental zodat die gaat regenereren, het moet een bepaalde temperatuur berijken ofzo voordat ie kan regenereren... misschien is het in de zomer net warm genoeg dat ie toch in de korte ritten regenereert ofzo?


Definieer:

- lang
- toerental


;)

bij de 6 is het 10 minuten boven de 2000 toeren.. lukt je makkelijk als je 120 rijdt in de 5e versnelling... weet niet wat het bij de Lexus is...