Lexus IS250 Project topic!

Het is natuurlijk net waar jeje grens hebt van comfort en sport.
Ik vind persoonlijk standaard geveerd tikkeltje hangerig in de bochten. Voor mij is het dus een verbetering 👌🏻
 
Voor mij is het niet voor de performance maar puur voor de looks. De originele veren vind ik nogal hoog staan vooral aan de voorkant daar heb ik zo 5 cm over. Dus ben ik juist opzoek naar veren die wel naar beneden gaan maar zo min mogelijk comfort verliezen
 
Lol wat zeg ik !!

Die veren bestaan NIET !!

Je verliest ALTIJD comfort
MrDaniel zegt ook: ZO MIN MOGELIJK comfort verliezen, een compromis dus. H&R gaat vrij laag, en rijd echt niet slecht, misschien wat hard aan de achterzijde. Mijn Lexus heb ik trouwens in eerste instantie gekocht voor de looks. 2de instantie was de betrouwbaarheid. Wist bij aankoop al dat ik hem zou verlagen, dus idd iets minder comfort. Het is maar waar je voor kiest.
 
Zoals ik al zei inderdaad ZO MIN MOGELIJK.. natuurlijk zal je altijd comfort verliezen maar ik heb geen lexus gekocht om er vervolgens net zo bij te rijden als een honda crx die alle kanten op gaat.

Zelf zit ik aan tein s tech of anders eibach te denken.

Nu hoorde ik laatst dat iemand zijn veren heeft doorgeslepen.. zo behoud je je comfort alleen is hij een stukje lager ?? klopt dit ? of is dit een uitspraak van jan de beunhaas ?
 
Dat zijn die ultra low budget ghetto oplossingen. Zolang je weet wat je doet is het prima te doen. Of je moet gewoon schijt aan je leven hebben en ook de gedachte erbij hebben om andere mensen in gevaar te brengen.
Ik zeg niet dat het niet kan, het kan prima. Persoonlijk zou ik het niet doen.
 
Gewoon setje eibach kopen en je auto staat netjes en rijd heerlijk en je bent maar 200 totaal kwijt
 
Idd een verlagingsset kopen. Afslijpen van de veren is geen oplossing. Standaard veren zijn lineair en verlagingsveren zijn progressief voor zover ik weet.
Lineair = gelijke afstand van de windingen
Progressief = uiteinde van de veer zijn de windingen niet gelijk, word steeds stugger naarmate de belasting.
En mocht een wakkere keurmeester bij de apk het zien, AFKEUR.
 
Wat Alor zegt, je verliest ALTIJD comfort, maar als jij comfort wilt behouden dan moet je helemaal geen Stech nemen, hooguit de H-tech. Deze zijn een stuk comfortabeler, maar verlagen je auto dan ook wat minder.

Eibach zou er tussenin moeten zitten of je moet naar coilovers gaan met hele zachte veren en de dempers op max comfort zetten... echter is er een nadeel dat je vaak door je veren heengaat.
 
Enne als je goedkoop wilt dan moet je inderdaad voor Eibach gaan, want deze is gewoon hier te verkrijgen.
 
Comfort en "nette look" is allemaal relatief en persoonsgebonden. Wat de een met standaard setup als slappe hap beschouwt en dus met verlagen als geen comfortverlies beschouwt zit de ander al gelijk te klagen bij de nierendokter. En 18" kan zeker netjes zijn waar anderen (niet alleen ondergetekende) vinden dat het pas een beetje begint te tonen met 19" op een IS2.
 
Wat gws zegt.... Stop gws alor en ik in een auto en ik ben de eerste die klaagt bij de nierdokter😂😂😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne
Inmiddels met beide setjes veren gereden en toch moet ik zeggen dat de Tein H-tech heerlijk rijd.. je verliest amper comfort en is veel soepeler dan de eibach veren.. deze voelen nogal stug aan.

Dus meteen maar een setje tein veren besteld en nu maar afwachten :D
 
hahaha inderdaad.. lijkt me toch sterk dat jullie lexus-en stuiteren over de weg? neem aan dat je toch wel comfort wil met z'n wagen ?
 
Tuurlijk wil iedereen comfort, en smaken verschillen gelukkig. (anders zou iedereen dezelfde auto rijden:P). Maar als je een IS250 ziet staan die een leuk stukkie verlaagt is met een paar leuke velgen, die de wielkasten mooi vullen, vind iedereen wel mooi, denk ik. En hoeveel rij je per jaar. Des te meer km je maakt, des te meer comfort?