Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
auw ....dat deukje zie je niet hoor op de foto :p
en ja je kunt niet alles hebben he :thumbsup:
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
INJEN Technology

IMG_2005.jpg
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Mijn Brembo remschijven roesten verschrikkelijk
Nou heb ik het volgende bedacht.
De roest op de naaf behandelen met Rustyco besteld bij rustbuster.
Vervolgens vetvrijmaken afplakken en spuiten met zinkspray.
Op het Porsche forum heb ik gelezen dat ze dit bij Porsche remschijven ook doen om ze mooi te houden.
Ik heb ook als advies gekregen om hammerite te gebruiken omdat je hiermee over roest heen kunt verfen,
En ik twijfel er geen moment aan dat dit ook een manier is, maar was benieuwd naar mijn eigen bedachte oplossing.
Zijn er andere forumleden die wel eens zinkspray hebben gebruikt ? Of Rustyco ?
Uiteraard volgt er een verslag en foto's van mijn bevindingen.
De Rustyco ga ik ook gebruiken om wat kleine roest plekjes aan te pakken op de carrosserie.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 43
  • image.jpg
    image.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 49

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Is rustico overschilderbaar ? Hecht aluminium zink spray op staal ? is het bestand tegen hitte ?
ik denk het niet ,een eenvoudige snelle duurzame en vooral mooie oplossing is hammerite ,ook geschikt voor je rem klauwen ik heb er jaren mee gereden en je hebt het op mijn SC kunnen zien ,dat zit er meer dan een jaar op
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Hammerite maar wat belangrijker is wat doe jij op een Porscheforum :eek:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Overloper , beetje op het Porsche forum verkeerde info scoren terwijl je lexus vrienden hier zijn om jouw van advies en wijze raad
te voorzien
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Hammerite werkt inderdaad perfect. Ook bij al mijn vorige auto's gedaan. Hoeft alleen maar te ontvetten en blijft jaren goed.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Heb ook de Brembo's en inderdaad roesten ze lekker weg. Krijg zaterdag nieuwe, meteen ff aanpakken.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
je kunt ook bij brezan hittebestendige spuitbus zwart krijgen. Dit heb ik op mijn remschijven voor gespoten daar waar de remblokken niet op komen en zit er na een tijdje nog steeds op. Die spuitbussen gaan tot 800 graden. Ook te gebruiken voor uitlaat delen.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Spullen zijn binnen.
Het meest nieuwsgierig ben ik naar de Rustyco 😀
Wat zou het resultaat worden ?
Lukt het met de Motip niet kan ik altijd nog over naar de hammerite en mij aansluiten bij de grote grijze massa

IMG_2862.jpg
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Wat ik er van begrepen heb behandel je eerst om de roest te verwijderen.
Daarna kan je een dun laagje aanbrengen en laten drogen mag tussendoor niet nat worden.
Dit gaat "tijdelijk" de roestvorming tegen.
Mijn bron is internet want zelf heb ik "geen verstand van zaken"
We zullen het gaan meemaken.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Vanochtend mijn velg beschadigd.
Maakte een inschattingsfout bij het oprijden van de rijbaan en een Alfa Romeo vond het nodig extra gas bij te geven zodat ik snel moest handelen.
Ja je moet direct gecorrigeerd worden door je mede weggebruiker :thumbsup:
Nou hebben de velgen wel meer stoeprandschade niet zo ernstig als deze dus misschien tijd er eens iets aan te gaan doen.
Ik heb een site gevonden velgenalsnieuw.nl ga daar eens informeren , heeft geen haast maar wel een project erbij.
Misschien ga ik de velgen blauw poedercoaten :p

image-2015-08-28.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.