LS 400 1994 luchtvering gelijk aan 1991?

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi allemaal,


Ik ben druk op zoek naar een vervangende luchtvering linksvoor onder mijn onlangs aangeschafte LS 400 uit 1994. Het toeval wil dat ik mijn eerste LS400 uit 1991 eerder dit jaar aan iemand heb verkocht waar ik misschien nog kan aankloppen voor een onderdeel. Hoe kom ik er achter of de vering uit een '91 past op mijn '94?

Anders misschien nog een goed adres in Amerika voor een nieuwe of gebruikte?

Vandaag had ik mijn auto met de neus boven de stoep geparkeerd. Dat was niet zo handig.. :( De neus linksvoor leunde op de stoep. Hoe eerder de luchtvering dus weer ok is, hoe beter. Dan kan het echte opknappen tenminste beginnen. Tot die tijd voel ik mij een beetje kreupel..

Bedankt voor jullie feedback.


Groet,

Jaap-Willem
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Jelmer zei:
Dat zei ik, de ventielen zijn net de andere kant op. de +95 heeft uitwendige schroefdraad, en de 89-94 inwendige.

Ik heb ze nooit naast elkaar gelegd, maar volgens mij zijn ze in lengte ook anders. Het is niet zoals het hoort zeg maar.

Ik zou gewoon een 90-94 demper zoeken als je geen verrassingen wil


Hoi Jelmer,

Ik bedoelde dat die sloper in Kaatsheuvel zelfs dacht dat er tussen een '94 en '92 zelfs nog verschil zou zitten m.b.t. het slangetje. Maar als ik jou begrijp is dat gelukkig niet zo. Ik ga morgen naar een uit '92 kijken en koop meteen alle 4 de dempers. Wie wat bewaart..... ;)
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
prinssen zei:


:worship: Jij ziet ook alles! Daar heb ik morgen een afspraak mee en neem gelijk alle vier mee (ook die bij de schadekant zou nog goed zijn)! Een wereldreis die ik eigenlijk met m'n lekke demper niet wilde maken en ik dacht ook dat ik hier in de buurt een prima deal had, maar je moet toch wat. Eerst die demper en dan kan ik lekker verder met de rest (o.a. bij jou langskomen z.s.m!).

Groet,
Jaap-Willem
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Pfoe, ik weet het ook niet allemaal meer. Maar ik heb ze toen naast elkaar gehouden en was er toen van overtuigd dat het spulletje anders was en niet zonder aanpassingen over te zetten was.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Vandaag alle 4 de dempers opgehaald. 360 km rijden, maar goed. Aanstaande dinsdag wordt de lekke linksvoor vervangen. Ik ben benieuwd! Fingers crossed..
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Hallo JWR,

Lekker handig die slopers die geen bouwjaren uit elkaar kunnen houden....maar waar bij welke sloper had je die 98-er zien staan? Ik heb nog wat delen voor mijn 99-er nodig
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nou, terug van de garage zonder resultaat! De '92 luchtvering welke ik voor mijn '94 heb gehaald past dus niet.

Op mijn '94 zit de schroefdraad aan de buitenkant van de 'poot' en bij de gehaalde '92-ers zit deze aan de binnenkant van de poot. :(

Te koop :roll: : 4 gebruikte dempers voor alle kanten met de schroefdraad dus aan de binnenkant voor ? 450,- in ??n koop. :baseball:

Wordt vervolgd!

Groeten,
Jaap-Willem
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Hmm, had een bericht geplaatst, maar pleitos..

Anyway, mooi K en vervelend dat je er zo achter moet komen.
Kun je ze niet terugbrengen naar de verkoper?

Ik heb bij mij nog even gekeken en ik had t verkeerd. de aansluitingen zitten inderdaad aan de buitenkant.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Oh, maar wacht even..
Ik lees je bericht nu eigenlijk pas goed..
Dan zouden mijn dempers mogelijk wel werken..

Zo ziet de aansluiting er bij mij uit

photo by ImmoNL, on Flickr

Aanbod staat nog steeds, je mag ze meenemen met de wielen. Loopt mijn vrouw wel een bosje bloemen mis :)
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
prinssen zei:
Oh, maar wacht even..
Ik lees je bericht nu eigenlijk pas goed..
Dan zouden mijn dempers mogelijk wel werken..

Aanbod staat nog steeds, je mag ze meenemen met de wielen. Loopt mijn vrouw wel een bosje bloemen mis :)


Hoi! Dat is een aardig aanbod en ik kom binnenkort zeker bij je langs! Voor dit moment moet ik alleen even zeker weten dat ik een werkende linkervoor demper op de kop kan tikken en liefst niet meer te ver weg. Mijn Lexus heb ik voor nu even bij de garage laten staan omdat het wiel zo af en toe al begon aan te lopen en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Ik heb vandaag iemand onder zijn slooplexus laten kijken en die had ook helaas de demper type 'vrouwtje'. Ik hoop vanavond ook nog van een ander weer wat te horen. Hopelijk heeft ie type 'mannetje'.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Klinkt op zich goed!

Hoe zit het met de 'solenoids'? Als ik naar je foto's kijk dan ziet dat er weer heel anders uit dan bovenop mijn dempers (bij mij goudkleurig metalen kastje) of zie ik dat niet goed?

Groeten,
Jaap-Willem
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Ik zal morgen even een detail foto maken en voornamelijk van de stekker-aansluiting.
Wellicht kun je aan de hand daarvan bepalen of dat gaat passen, ik durf het echt niet te zeggen
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
prinssen zei:
Ik zal morgen even een detail foto maken en voornamelijk van de stekker-aansluiting.
Wellicht kun je aan de hand daarvan bepalen of dat gaat passen, ik durf het echt niet te zeggen


:rulez:
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nog weer even een update in het hele luchtvering gebeuren:

op 23 september dan maar een 2e hands demper in Amerika besteld. Via Track&Trace gevolgd en op 27 september in NL aangekomen. Mooi mooi (denk je dan). Sindsdien zit er geen beweging meer in. TNT vandaag gebeld en er komt een formulier mijn kant op om in te vullen wat er nu allemaal in die doos zit, wat het kost enz. Zucht... Ik heb er haast mee, de auto staat met de neus op de grond en na een week wachten komt er een formulier mijn kant op in plaats van de hele doos...

Wordt vervolgd!

Groeten,
Jaap-W.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Er was eens een dochter ( de mijne) en die ging stage lopen op Malta. Zij blij maar ja de koffer was vol en de dropjes en een paar andere spulletjes wou ze wel hebben om het 6 maand daar uit te houden. Dus deze papa een hele doos vol gepakt met van alles. Ik blij naar het TNT "yes we can" depot en het pakket tegen betaling afgegeven. Wat daarna volgde is gewoon bizar. Elke week melde mijn dochter: papa weer geen pakje. Afijn na 2 maand vlogen wij naar Malta voor vakantie en om haar te bezoeken. Wat er nog niet was : het pakje. Na drie dagen werd mijn dochter gebeld dat het pakje er was. Mooi toch, we hadden inmiddels alle spullen weer opnieuw in onze koffers meegenomen. Dus toen had ze twee ladingen. Maar ja met 4 vluchten per dag zou zo'n pakje toch niet meer dan 2 maand onderweg kunnen zijn toch. Ik naar de douane op Malta en die lieten mij zien dat het pakje de dag tevoren uit Nederland was aangekomen. Hoezo track and trace? (die link kapte er na drie dagen al mee) Het pakje was gewoon 2 maand spoorloos in een depot in Nederland. Ik nam de TNT ivm de prijs, DHL wilde 100 euro maar had ik dat maar gedaan die leveren zowat alles binnen 24 uur voor je neus af. Dit was even een compleet off-topic verhaaltje maar let op TNT is een vreselijk incompetent verzendbedrijf. Gebruik DHL, UPS of DPD. Als je al iets terug krijgt bij TNT krijg je als vergoeding een postzegel van een tientje. (als je die gasten al aan de lijn weet te krijgen) Kneuzenbedrijf van de bovenste plank. Succes JWR. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Heb ook wel slechte ervaringen met TNT. Maar als je uit Amerika zaken haal heb je 2 van de 3 keer te maken met USPS. En anders wel FEDEX of UPS.

Ik heb het liefst Fedex ook al is het wat duurder, geen douane gezeur..

Sewell gebruikt Fedex, het meeste wat je op Ebay koop gaat met USPS
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Bedankt voor de info Jelmer en Coordinator. De volgende keer vraag ik om een ander postbedrijf! Dan maar wat meer (maar ja, bij $125 verzendkosten vind je eigenlijk ook wel dat het mooi genoeg is... :( )