LS 400 1994 luchtvering gelijk aan 1991?

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi allemaal,


Ik ben druk op zoek naar een vervangende luchtvering linksvoor onder mijn onlangs aangeschafte LS 400 uit 1994. Het toeval wil dat ik mijn eerste LS400 uit 1991 eerder dit jaar aan iemand heb verkocht waar ik misschien nog kan aankloppen voor een onderdeel. Hoe kom ik er achter of de vering uit een '91 past op mijn '94?

Anders misschien nog een goed adres in Amerika voor een nieuwe of gebruikte?

Vandaag had ik mijn auto met de neus boven de stoep geparkeerd. Dat was niet zo handig.. :( De neus linksvoor leunde op de stoep. Hoe eerder de luchtvering dus weer ok is, hoe beter. Dan kan het echte opknappen tenminste beginnen. Tot die tijd voel ik mij een beetje kreupel..

Bedankt voor jullie feedback.


Groet,

Jaap-Willem
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
GPS-10 zei:
Lol, ja, heb gelijk je andere pogingen verwijderd ;)

Btw, link was verder goed, je moet alleen bij grote afbeeldingen 'Rimg' gebruiken. Je kunt met 'edit' je bericht bewerken, mocht er een foutje in staan.

Moet wel zeggen dat de EDIT knop er niet voor altijd blijft staan...
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

mijne heren,is er iemand die mij kan helpen,of weet waar ik een wartel(zie schokdemper foto`s rode pijl)kan kopen?ik zit nog steeds met de verkeerde (94) en ik moet er maar een wartel op zetten,en aan de mijne laten koppelen in de garage.u mag mij ook mailen op mij e-mail adres indien u wilt.xxxxxxxxxxxxx ik dank u.mvg frits

Moded GPS-10;
Misschien beter om je prive mailadres niet hier 'zichtbaar' neer te zetten, ivm spam etc. In reacties via PM kan je dit uiteraard wel uitwisselen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: even voorstellen

Je zou zeggen dat ze juist in een garage dit creatief zouden moeten kunnen oplossen..?

Eventueel zou je nog kunnen informeren bij de betere ijzerwinkel of iets in die richting.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ja daar heb je wel gelijk in,maar ik ben een beetje radeloos nu,ik moet een aansluiting hebben die er op past ,alleen op de poot de rest word wel passend gemaakt.en normaal rijd ik wel een paar sloperijen af met de poot,maar waar zitten ze?frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: even voorstellen

Je zou eerst moeten uitvinden wat de maat is van het schroefgat v/d veerpoot. Maat van het schroef(gat) wordt veelal uitgedrukt in M12, 14, etc. Als je dat weet, zou een passende wartel te vinden moeten zijn.

Je zou kunnen experimenteren met diverse maten boutjes om de juiste maat te vinden. Dat zou een garage ook moeten kunnen uitvoeren, tenzij ik je verkeerd begrijp ;)

Zoiets dus?
 

Bijlagen

  • wartel.JPG
    wartel.JPG
    7,1 KB · Weergaven: 53

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Re: even voorstellen

Wat voor leiding zit er aan? Is dat een plastic, staal of rubber?
Als het plastic is wat is het diameter van de slang?
En wat voor schroefdraad is het?
Is het haakse koppeling of een rechte?
We hebben namelijk wel wat luchtkoppelingen op het werk, mischien dat daar wat bij zit.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ok,dit is wat ik er van weet,de garage houder heeft een voorbeeld uitgeprint voor mij.de complete leiding met de wartel kost bij de lexus meer dan 200 euro,daar zie ik niks in,hij kost me nu al 175 euro en als ie er nu onder moet kost me dit weer 75 euro buiten de kosten van de leiding plus de schoef die er over heen gaat.voor de duidelijkheid nog even dit.ik heb een voorpoot van 1994,maar de mijne is in 94 op de weg gekomen maar is van 1992.daarom past hij niet .ik heb inwendig schoefdraad,maar de poot die ik nu heb moet uitwendig schoefdraad hebben.het is een stukje leiding dat erin gaat en met de schoef,maat na94,zo is mij ook verteld van iemand van marktplaats.zou ik dan moeten heben.ik vermoed dat je het kunt vergelijken met een remleiding en een koperen schoef.maar ik kan het fout hebben,ik vertel alleen wat mij is verteld en de foto`s althans dit ga ik weer even proberen.bedankt voor uw geduld.en dit is niet om medelijden op te wekken maar ik ben mindervalide ,blesure aan het si gewricht bij het bekken,dus ik kan niet zonder auto.ik kan niet eens een opklapbare scootmobiel vinden voor mij.
 

Bijlagen

  • Copy of air tube.jpg
    Copy of air tube.jpg
    179,4 KB · Weergaven: 48

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
foto

foto

dit is het,een voorbeeld dan he,ik weet ook niet precies hoe het zit ,dan zou er iemand even naar de poot moeten kijken die ligt in mijn kofferbak,ik wil hem graag aan iemand laten zien,ik kom wel met de auto naar u toe rijden,frits
 

Bijlagen

  • Copy of Copy of air tube.jpg
    Copy of Copy of air tube.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 51

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ja dit is wel het idee,maar er hoort een stukje leiding uit te komen, er moet geen leiding overheen,zeker geen slang,want er komt te veel druk op ,aan beide zijden.het ene stuk gaat dat in het gat van de poot,en het andere word vastgemaakt aan het stuk van de auto
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: even voorstellen

Uiteraard niet zomaar een slangetje eroverheen schuiven met een klipje. ;)

Dit is meer bedoeld voor een compressorslang met metalen koppelstuk. Dat zou je dan eventueel nog deels kunnen vastlassen. Tis natuurlijk een oplossing die enig creatief talent vereist, de andere kant is uiteraard een prijzige oplossing...
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ja dat klopt,de lexus vraagt 200 euro voor die aansluiting.maar als ik alleen de aansluiting hebt die op de poot van 94 past,kan de monteur ,zo zegt hij,er wel wat mee.die last,of soldeert hem dan aan het stuk dat op mijn auto past.maar ik weet het engelse woord er niet voor ,anders zoek ik het op ,op ebay,daar de lexus gewoon voor de amerikaanse markt is gemaakt.is het connection,of coupeling???heb al van alles geprobeerd,en als je het niet in de goede volgorde schrijft,dan kom je er helemaal niet.frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: even voorstellen

Je zou zeggen iets van: 'air tube/line connector strut'.
 

Bijlagen

  • airlinels400.gif
    airlinels400.gif
    31,4 KB · Weergaven: 57

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ik moet gewoon een leiding hebben die over die zwarte poot gaat,buitenwaards schoefdraad,zeg maar van de ufc 20.want de poot is van 1994,en mijn auto van 1992,ufc 10 ,en die heeft binnenwaards schoefdraad.maar de lexus heeft het niet meer?????????frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: even voorstellen

Het probleem is inmiddels wel duidelijk. Geen idee waar je een dergelijke connector of leiding kunt krijgen. Misschien kun je via de dealer een onderdeelnummer krijgen en daarop zoeken?
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
Re: even voorstellen

ik heb allerlei uitdraaien gehad van de lexus,maar ik begrijp er niets van.ik zal er wel een afbeelding op zetten,misschien dat een van de betere techneuten er uit kan komen.frits