LS 400 1994 luchtvering gelijk aan 1991?

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi allemaal,


Ik ben druk op zoek naar een vervangende luchtvering linksvoor onder mijn onlangs aangeschafte LS 400 uit 1994. Het toeval wil dat ik mijn eerste LS400 uit 1991 eerder dit jaar aan iemand heb verkocht waar ik misschien nog kan aankloppen voor een onderdeel. Hoe kom ik er achter of de vering uit een '91 past op mijn '94?

Anders misschien nog een goed adres in Amerika voor een nieuwe of gebruikte?

Vandaag had ik mijn auto met de neus boven de stoep geparkeerd. Dat was niet zo handig.. :( De neus linksvoor leunde op de stoep. Hoe eerder de luchtvering dus weer ok is, hoe beter. Dan kan het echte opknappen tenminste beginnen. Tot die tijd voel ik mij een beetje kreupel..

Bedankt voor jullie feedback.


Groet,

Jaap-Willem
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nou, ik kan de demper al ruiken!

Vanmiddag stond er namelijk iemand van de TNT op de stoep met een pakket onder rembours. Onder rembours? Ja, ? 89,- aan inklaringskosten/belastingen e.d. Pinnen kan niet, alleen contant. Dat soort bedragen zitten hooguit na mijn verjaardag in m'n zak maar nu niet dus komt de bezorger morgen terug....

Hij is fijn zeg. Bij de TNT hebben ze mn e-mailadres omdat ik al een formulier moest invullen voor de invoer van het pakket. Een aankondigingsmailtje met de kosten zou handig zijn geweest. Kun je er rekening mee houden.

Maar goed, morgen dus dan eindelijk de demper en op naar de garage. Als het mee zit staat de Lexus dit weekend weer op de parkeerplaats!
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Het is toch niet te geloven. Vandaag de "nieuwe" demper uit de USA er onder gezet en wat denk je? Hij is lek!!!! Er zit een scheurtje bovenin het rubber (de rand onder de solenoid). Uiteraard mailtje gestuurd en zien waar het schip strand. Het is alleen maar ellende op dit moment......

Iemand nog een 48010-50080 demper liggen?

Groeten,
Jaap-W.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Hey
Drama weer zeg, als je met paypal betaalt hebt krijg je linksom of rechtsom je geld wel terug.
Misschien toch maar naar een setje bc racing kijken?
Bestel dan wel voor iets langere dempers en zachtere veren rondom
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi Harko!

Ja, ik heb met paypal betaald.

Ik heb 'em wel de kans gegevens om het netjes op te lossen. Niet meteen met grof geschut vind ik. Maar deze week moet er wel een oplossing zijn wat mij betreft anders meld ik het bij Paypal. Jij hebt daar ervaringen mee?


Groet,
Jaap-W.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
JWR zei:
Hoi Harko!

Ja, ik heb met paypal betaald.

Ik heb 'em wel de kans gegevens om het netjes op te lossen. Niet meteen met grof geschut vind ik. Maar deze week moet er wel een oplossing zijn wat mij betreft anders meld ik het bij Paypal. Jij hebt daar ervaringen mee?


Groet,
Jaap-W.

Altijd eerst netjes de kans geven, kan een honest mistake zijn.
Als koper sta je eigenlijk altijd sterk bij paypal, zelfs verhalen gelezen van verkopers die zo genept zijn.
Zelf een paar keer gedaan, vaak is het openen van een case al voldoende om de verkoper tot bezinnig te laten komen.

Zorg alleen dat je niet te lang wacht

Succes weer iig!
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nou, wij leken best 'on speaking terms' te zijn. Vijf dagen geleden zijn wij er uit gekomen dat hij een vervangende airschock op de post gooit en dat wij de portokosten delen. Vooruit dan maar.

Helaas heb ik de afgelopen vijf dagen niks meer gehoord en omdat het openen van een klacht bij Paypal nog maar 3 dagen kan, heb ik daar dan maar een klacht ingediend en de verkoper hiervan ook netjes op de hoogte gesteld. De verkoper kan natuurlijk ook berekenen wanneer de klachtenperiode bij Paypal verloopt en ik wil voorkomen dat ie aanstaande maandag zegt: "zo, nu wordt alles anders". Ik weet niet hoeveel waarde ik aan Paypal moet hechten, daar hoor je nu ook eenmaal verschillende verhalen over, maar je moet wat. :X

De oude Lex staat nu al 6 weken bij de garage en ik hoop er toch dit jaar een keer een eind aan te kunnen breien.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nou, de verkoper heeft gereageerd. Hij was op zakenreis en kon niet reageren. Omdat ik een klacht bij paypal had ingediend vond hij het niet meer nodig om de afspraak na te komen. Lekker makkelijk om mij de schuld geven terwijl hij zelf stil blijft. Hij heeft zelfs de klacht bij paypal opgewaardeerd naar claim for een refund. Klinkt mooi natuurlijk maar met een refund staat mijn auto nog niet recht. Daarnaast heeft hij het erover dat het geld pas teruggestort zou worden als ik de kapotte demper terugstuur. Die portokosten zijn niet misselijk. Is het normaal dat je een kapot onderdeel naar de verkoper terugstuurt tegen dergelijke enorme portokosten?
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Wat een gedoe, paypal kan ook niks betekenen (wel aardig trouwens aan de telefoon). Ik ga toch maar voor een refund en gooi de demper maar op de post en hoop dat ik de aankoopkosten van $299.- terug krijg. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat ik in ruil voor nog weer eens $130.- verzendkosten een werkende demper ga krijgen.

Mooie schadepost aan extra kosten (al betaald aan verzendkosten deze kant op $ 130.-, douane/inklaring in NL ? 88,- en nu weer het terugsturen ? ? 60,-). :(

De auto gaat nu definitief de verkoop in (sluikreclame) ;)
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
JWR zei:
Nou, de verkoper heeft gereageerd. Hij was op zakenreis en kon niet reageren. Omdat ik een klacht bij paypal had ingediend vond hij het niet meer nodig om de afspraak na te komen. Lekker makkelijk om mij de schuld geven terwijl hij zelf stil blijft. Hij heeft zelfs de klacht bij paypal opgewaardeerd naar claim for een refund. Klinkt mooi natuurlijk maar met een refund staat mijn auto nog niet recht. Daarnaast heeft hij het erover dat het geld pas teruggestort zou worden als ik de kapotte demper terugstuur. Die portokosten zijn niet misselijk. Is het normaal dat je een kapot onderdeel naar de verkoper terugstuurt tegen dergelijke enorme portokosten?

Dat is normaal idd, vanaf 50 usd/eur moet je paypal zelfs tracktrace info geven.
Ellendig allemaal zo zeg..

Ik heb helaas geen koper voor je, die blijft toch zijn huidige automobiel rijden

Succes!
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Deze groene Lexus LS400 is nu verkocht. De lekke demper uit Amerika gaat vandaag weer op de post naar Amerika. Hopelijk zie ik nog wat van het geld terug en dan is dat beroerde hoofdstuk ook maar gesloten! Nu lekker rijden met de bordeauxrode LS400.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
ik heb een lexus ls400 (op kenteken 13 april 1994) ik heb een schokbreker op luchtdruk gekocht van een ls400 uit 1994,maar die past even niet,kwa aansluiting,de mijne onder de auto,heeft een schoefdraad binnewaards,en die wie ik heb gekocht buitenwaards,ik weet ook niet of dit iets met de luchtdruk te maken heeft ,als ik hem er onder krijg,want ik zou niet weten waar ik die(weet ik ook pas 2 dagen)wartel vandaan moet halen?en nu hoop ik ook nog dat ik dit goed doe,want ik zit pas 1 uur op dit forum,maar ik ben ten einde raad daar ik ook nog mindervalide ben en alles aan een monteur moet betalen.o ja volgens de lexus den haag is mijn auto van 1992.2jaar in de showroom.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
sorry,misschien begrijp ik het verkeerd,maar kun je de schoefdraad nippels van je schokbrekers overzetten?ik bedoel ik heb inwendig en er een in de kofferbak liggen die goed is ,met uitwendige schoefdraad.mvg frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bedoel je zo'n soort (uitwendige) nippel (voor de beeldvorming):
 

Bijlagen

  • ls400airnipple.JPG
    ls400airnipple.JPG
    932,6 KB · Weergaven: 57

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
frits06-24 zei:
sorry,misschien begrijp ik het verkeerd,maar kun je de schoefdraad nippels van je schokbrekers overzetten?ik bedoel ik heb inwendig en er een in de kofferbak liggen die goed is ,met uitwendige schoefdraad.mvg frits

Zijn die nippels een geheel met de veerpoot? of kan je ze eruit draaien, als dit zo is wordt het enkel nog een kwestie van de juiste nippel vinden of als je geluk hebt kan je ze dan 1 op 1 overzetten

Als het een vaste nippel is,
een verloopnippel van binnen naar buiten draad is het probleem niet, die zijn wel te krijgen,
maar is er genoeg ruimte om er een extra nippel op te zetten.

Ik zou zeggen; Kom naar de meeting dan kijken wij er met ze allen even naar.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
de nippels lijken wel hetzelfde,maar mijn schokdempers lijken op houten poten van een piraat hahaha,ik kom zeker naar de meeting,ik heb hem in de kofferbak liggen een een foto die er bij mij onder zit die neem ik mee,ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen hiermdan had je het kunnen zien,mvg frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lol, ja, heb gelijk je andere pogingen verwijderd ;)

Btw, link was verder goed, je moet alleen bij grote afbeeldingen 'Rimg' gebruiken. Je kunt met 'edit' je bericht bewerken, mocht er een foutje in staan.