LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Re: IS300 manual daily driver

Vover ik me kan herinneren was het aan de linkerkant (binnenzijde).
Tevens was er nog een elektronische probleem met de motor.
Maar ja als hij gewoon goed rijdt en geen storingen oid heeft, is het alleen maar ten goed toch.

Nivek zei:
Ik ben lichtelijk teleur gesteld. Ik had 6000K hb3 lampen gekocht voor groot licht in de hoop dat het licht veel witter zou zijn. Echter zijn ze enkel wit als ze op vol vermogen branden en als ze als dagrij verlichting werken dan zie je niet echt veel verschil met normaal wat ik wel gehoopt had.

Verder heb ik led kenteken lampen gemonteerd.

Volgens mij is 4300 het meest wit (dat heb ik nu gemonteerd)?

chart.gif
Colour Temp (K) Colour Description:
3000k Yellow light (suitable for fog lights)
4300k White light with tinges of yellow.
5000K: PURE WHITE LIGHT.
6000K: White light with tinges of blue
8000K: Distinct blue color light
10000K: Bluish-green light
12000K: Bluish-purplish light.

Bijlagen

• chart2.jpg
    chart2.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 81

Ik zie het schema, maar dat klopt niet met mijn ervaring. Leverancier van 4300K verzekerd dat dat het witst is. In de praktijk is het wit met blauwe rand. Dubbel gecheckt dat het 4300 is. Nu kan blauwe komen door reflectoren, meer breking op de reflectorrand? Heb je minder snel bij elipso?de lens denk ik.

4300 ziet er meer uit als geel... ?

Op het geplaatste schema wel ja, maar bij mij in het echie dus niet ;)

Plannen voor de is worden nog verder opgeschoven. Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een opknap project gekocht heb :P

Seat toledo 1.8 20V turbo. Dus als iemand zo'n auto zoekt, ik ga hem fixen en dan gaat ie de verkoop weer in

Even een klein beetje het topic in leven houden voor de ge?nteresseerden....

Zaterdag eindelijk de mazda en me zelf even echt goed op het circuit kunnen testen. Zowel aan de mazda als aan mij is nog van alles te verbeteren en dat gaan we ook doen. Zo moet er hier en daar wat afgesteld worden aan de mazda en de nogal wat luide uitlaat zorgt toch echt voor beperkingen op het circuit. Zelfs met db killer kan ik niet op het gas als ik het rechte stuk op ga ivm de geluids meting.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Nice! Hoor ik een screamer pipe of is dat gewoon het geluid vd turbo? Misschien toch maar een paar dempers ertussen zetten. Zijn daar kant-en-klare oplossingen voor in de racerij of moet je per geval de dB's meten en de uitlaat op maat (laten) maken?

Dat geblaas komt door de tegendruk van de db killer.

Op zandvoort hebben ze over het algemeen een gemiddelde, dus als je als enigste uitschieter bent maakt het niet zo veel uit.

En verder, tja, het blijft altijd experimenteren. Zijn zat uitlaat lijnen te koop maar ze zijn lang niet allemaal stil.

Planning is om 2 dempers te kopen en zelf wat te maken. Dat eerst maar is uit proberen.

En als je er bijv 2 orginele dempers onder bouwt? als links rechts systeem, zeg maar. Dan heb je die herry toch ook niet meer?
Of heb je dan teveel tegendruk?

ja. Originele dempers zijn vrijwel altijd troep als het om tegendruk gaat. En aangezien het een turbo blok is wil ik niks aan tegendruk hebben.

Als alles door gaat dan ga ik de 29e naar zolder, er is die dag geen geluids limiet dus dan kunnen we even vlammen :D

Zolder was niet door gegaan, geld was op. Maar ondertussen wel een kleine update voor de lexus.

Ik heb een radio besteld maar die staat backorder. Zit nu 3 weken te wachten en verwacht hem komende week.

Ik heb de pioneer avh-x8500bt besteld. Deze heeft geen navi maar wel app-radio mode. Als ik de telefoon aansluit met een een adapter kit van pioneer dan kan ik aps van de telefoon laden en dus ook google maps / navigatie.

Punt was alleen dat ik een mooi makkelijk systeem wilde om de telefoon aan te sluiten. Een active cradle zou de oplossing zijn, alleen zijn deze enkel bedoeld voor opladen en niet voor data doorvoer. Een 2e optie zou zijn een normale cradle, en dan na het plaatsen van de telefoon, de stekker aan sluiten voor de app mode. Alleen die 2e optie vind ik net zo waardeloos als helemaal geen cradle hebben en gewoon de telefoon ergens neer donderen nadat je de kabel aangesloten heb.

Met andere woorden, ik heb een bodit active cradle gekocht, en deze aangepast met een micro usb verlengkabel. Probleem opgelost.

IMAG0772.jpg

En ja, radio niet binnen, weekje vrij, verveling...
Ik had een subwoofer gekregen van m'n oom. Dus ik dacht, ik zet die er in tot ik iets beters wil (als het al zo ver gaat komen). Heb 2 blindklinkmoeren geplaatst en een beugel gemaakt om de subwoofer een beetje op zijn plek te houden.

IMAG0781.jpg

IMAG0786.jpg

IMAG0787.jpg

IMAG0789.jpg

De laatste update is wat minder. Ik ben er vandaag achter gekomen dat een of andere klootzak tegen m'n auto aan heeft gezeten en uiteraard g??n briefje oid achtergelaten.

...fijn dat het ook om een amerikaanse bumper gaat..

IMAG0799.jpg

IMAG0800.jpg

IMAG0801.jpg

Je sub heb je netjes vast gemaakt.
Klinken die alpine woofers een beetje?
Dat van je bumper is echt weer mooi klote. Jammer dat ze niet ff iets achterlaten of zo.
Zou het niet repareren zijn? In model fohnen of zo?
Sucses met de verdere afloop van je lullige schade

vervelend die schade, hoop dat het enigzins te fixen is... Sub oplossing is mooi gedaan!

Ik zit nog steeds te wachten op die klote radio. Het is dat ik hem voor een leuk bedrag krijg ander had ik hem ALLANG geannuleerd...

Er zou vandaag met pioneer gebeld worden maar ik heb niks van de leverancier gehoord vandaag, morgen maar is vragen of er nog nieuws is..

dat is jammer... hoop dat het deze week ergens wel binnenkomt!