LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Re: IS300 manual daily driver

Nou na een lange periode heb ik eindelijk geluid in de lexus.

Na lang wachten is de radio binnen gekomen, een pioneer AVH-X8500BT. In combinatie met de bij besteld kabelset kan ik gebruik maken van de appradio met de telefoon, alhoewel de ondersteunde apps beperkt zijn.

Radio heeft 2 usb aansluitingen waardoor ik naast de telefoon ook de ipod aan kan sluiten. Het complete scherm is afneembaar tegen diefstal.

Omdat ik geen rond slingerende telefoon wilde hebben en niet een telefoonhouder waar ik naderhand een stekker in moet steken voor de appradio heb ik een brodit cradle aangepast met een andere kabel. Jammer genoeg heb ik daarbij de kabel beschadigd en de reparatie blijkt nu niet te werken helaas. Daar moet ik dus nog even naar kijken.

Radio ontvangst is ook nog onder de maat, ik kan enkel q-music goed ontvangen, de rest valt geregeld weg.

IMAG0909.jpg

IMAG0940.jpg

IMAG0942.jpg

IMAG0944.jpg

Ik heb al enige tijd een vlotte seat toledo te koop, die wil ik echt weg hebben want dan kan ik spullen voor de rx7 bestellen en gaan we daar weer mee aan de gang.

Hee Kevin,

heb je dat kastje nog gekocht om die canbus signalen te gebruiken?
radio ziet er gelikt uit! ik heb denk ik zijn voorganger de 8400 de rest ziet er zo ongeveer wel hetzelfde uit....
ben er nog steeds erg tevreden mee.
is het wachten toch niet voor niets geweest.....

Klopt, ik heb via ebay zo'n axxis / metra tyto-01 gekocht. Werkt top, ook de oem antenne versterker word aangestuurd.

Probleem bij mij is dat de oem antenne kabel niet in de buurt van de antenne aansluiting komt van de radio, dus ik heb hem moeten verlengen. Ik heb dit bij gebrek aan beter met een antenne versterker gedaan maar de ontvangst word er niet beter op.

Komt het wel eens voor dat de dak antenne defect gaat? Begrijp dat daar de oem verster in zit?

Heb bij mij geen verschil gemerkt met de originela radio echter nu ik een sharkfin heb is de ontvangst minder goed.
Moet wel melden dat ik meer dan alleen qmusic kan ontvangen.
Heb nog geen defecte antenne's gehad bij toyota....
Ik moest een aparte draad aansluiten op de + om de antenne versterker aan de praat te krijgen.
Maar ik heb wel een ander kastje dan jij wellicht dat ik daarom een andere draad moest hebben.
Btw in de antennevoet zit inderdaad een versterkertje....

Bij een antenne versterker moet je altijd een plus zetten, en op de stekker positie van de OEM antenne versterker heb ik 12v dus die word netjes aangestuurd.

Ik heb eerlijk gezegd wel mijn twijfels over de extra antenne versterker, bij de auto van me zusje waar die eerst in zat was er ook geen verbetering en nu bedenk ik me dat ik bij een 3e auto ook geen verbetering had. Dus daar ga ik op z'n tijd sws een andere voor regelen.

Het mooie bij deze radio is dat de signaalsterkte continu word weergegeven.

Zojuist bezig geweest met een nieuwe antenne versterker. Signaal sterkte is verbeterd maar nog altijd slecht.
Qmusic - uitstekend
Slamfm - slecht
538 - nagenoeg niet hoorbaar

Ik heb nu even geen geld omdat ik bezig ben met spullen bestellen voor de mazda, maar ik denk dat ik toch maar is moet kijken naar een nieuwe antenne voet. Vervelende is dat ik er nooit een radio in heb gehad dus ik heb ook geen referentie naar hoe het was.

ik vind je IS300 erg mooi en nette oplossingen. Als je bumper niet meer goed krijgt zou ik hem omwisselen voor een EU. (mits je erg gehecht bent aan de driving lights)

Leuker vind ik je RX7 gezien ik zelf ex FC eigenaar ben. Heb je wel eens gedacht om een enkele pijp met de tip naar de weg te bouwen. (is een beetje duits maar het werkt perfect voor je geluid en doet bijna geen tegendruk)

Heb ik zeker aan gedacht, punt is dat zowel een naar beneden gericht eind stuk als een recht eindstuk gaaf is. Maar van de winter komt er toch een nieuwe uitlaat onder en daar wil ik een makkelijk te wisselen eind demper onder zetten. Dan kan ik nog wat experimenteren en met een demper minder rijden.

En die side markers, ja, niemand heeft het in nederland dus ik ben er idd aan gehecht :D

De is300 laat weer op zich wachten. Erg druk met de mazda op het moment.

Radio is opgestuurd geweest maar daar bleek niks mee te zijn, wat ik ga doen aan de radio ontvangst, geen flauw idee. Op het moment ook geen zin om er over na te denken.

Heb ook nog niet gek veel foto's van de mazda maar die komen wel.

IMAG1266.jpg

• Leuk
Waarderingen: j2jedi
Dikke Mazda en IS :) Ik zag laatst toen ik op Aruba was ook die stadslicht constructie en was al benieuwd of dat een conversie was of dus origineel was. Ik vind dat wel vet lijken. Werkt het op een Europese versie als je daar US koplampen in zet?

Nee is een extern systeem. Ik heb 2 flinke weerstanden onder de motorkap zitten en icm dat is de hele kabelboom anders.

Geen professioneel werk hier, gewoon een noob met een spuitpistool en veel stof :D

GOPR0032.JPG

• Leuk
Nice!! Ik heb ook 2 sideskirts dat gespoten moeten, ik zit er ook aan te denken om het zelf te doen.. We zullen zien!!!

Lijkt steeds verder weg, dat er wat gebeurd aan de is300. Maar de mazda gaat voor!

Got wing?

IMAG0036.jpg

IMAG0035.jpg

• Leuk