- 6 jun 2021
- 182
- 248
- 43
Zojuist 2 gebruikte originele subwoofer grilletjes gekocht op ebay.... gaat even duren voordat het hier is uit de US.... maar.... dan wel ORIGINELE stof, voor de OEM look.
Massakabels van de versterkers moeten zo kort mogelijk naar het chassis toe, en op een gezamelijk punt zitten, er zit een draadeind op het chassis gelast, hieromheen heb ik de lak verwijderd en daar zitten de massa kabels op. Ook loopt er een dikke massa kabel van de radio naar achter toe die ook op dit punt is toegevoegd. Soms kun je dan nog wat storing hebben, dan moeten de massa kabels van de versterkers middels een massa kabel naar de min pool van de accu.Aparte massakabels omdat de aan de auto die men normaal als massa gebruikt teveel andere zaken hangen (alles?) die dan juist kunnen gaan storen op het audiosignaal?
Deels, bij dit soort audio installaties loopt de voeding rechtstreeks van de + van de accu naar de versterkers. Het is een scheiding van kringlopen. Het andere deel is de hoeveelheid stroom die dit soort audio installaties vragen. Daarvoor heb je dikkere kabels nodig. Door dit te scheiden qua stroomkringloop is er daardoor dus ook minder kans op storing in de audio installatie, maar andersom ook. Die grote stromen kunnen dan ook de systemen van de auto minder verstoren. Het is altijd raadzaam om te kijken waar je welke kabels neerlegt want rondom een lopende stroomkring heb je elektromagnetische straling. Met gevoelige apparatuur kun je die zelfs meten in de lucht.die dan juist kunnen gaan storen op het audiosignaal?
ik moet eerst de afstand bepalen van de speaker tot het plaatwerk, aangezien er een bracket bovenop de speaker zit voor de tweeter (loopt dmv vergulde aansluitingen DOOR de buitenste ring van de basket, zodat je de tweeter apart kunt aansluiten als de set als coax gebruikt word) , de speaker valt straks in de adapterring van bovenaf, en dan schroef ik de ring weer tegen het plaatwerk. Om wat beter te kunnen zien waar ik blijf houd ik de ring nog even compact in de tekening. Zodra ik straks de opening gemaakt heb van de speaker vorm ga ik de dikte zo maken dat er genoeg vlees is voor een M6 bout.Is het een idee om die adaptor ring waar mogelijk wat groter te maken? Verbeterd stabiliteit gezien het dunne plaatwerk eromheen (als ik het goed zie).