LS430 Black Cherry

1000025103.jpg

1000025104.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S
Aparte massakabels omdat de aan de auto die men normaal als massa gebruikt teveel andere zaken hangen (alles?) die dan juist kunnen gaan storen op het audiosignaal?
 
Aparte massakabels omdat de aan de auto die men normaal als massa gebruikt teveel andere zaken hangen (alles?) die dan juist kunnen gaan storen op het audiosignaal?
Massakabels van de versterkers moeten zo kort mogelijk naar het chassis toe, en op een gezamelijk punt zitten, er zit een draadeind op het chassis gelast, hieromheen heb ik de lak verwijderd en daar zitten de massa kabels op. Ook loopt er een dikke massa kabel van de radio naar achter toe die ook op dit punt is toegevoegd. Soms kun je dan nog wat storing hebben, dan moeten de massa kabels van de versterkers middels een massa kabel naar de min pool van de accu.
Ik moet ook nog de min kabel van de accu naar het chassis dikker maken, en de plus kabel van de dynamo naar de plus van de accu dikker maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en quattrootje
die dan juist kunnen gaan storen op het audiosignaal?
Deels, bij dit soort audio installaties loopt de voeding rechtstreeks van de + van de accu naar de versterkers. Het is een scheiding van kringlopen. Het andere deel is de hoeveelheid stroom die dit soort audio installaties vragen. Daarvoor heb je dikkere kabels nodig. Door dit te scheiden qua stroomkringloop is er daardoor dus ook minder kans op storing in de audio installatie, maar andersom ook. Die grote stromen kunnen dan ook de systemen van de auto minder verstoren. Het is altijd raadzaam om te kijken waar je welke kabels neerlegt want rondom een lopende stroomkring heb je elektromagnetische straling. Met gevoelige apparatuur kun je die zelfs meten in de lucht.

Met dit soort stroomsterktes kunnen er best wat vermogens doorheen lopen die eventueel effect kunnen hebben op (digitale) systemen, al komt mijn ervaring vooral van ruim 25 jaar geleden toen auto’s vooral analoge systemen hadden 😇. Da’s mijn disclaimer voor “eventuele storing op digitale systemen” want auto’s uit de bouwperiode zoals deze LS zijn erg robuust, ook qua elektronica. En het is ook nog eens een Lexus. En ook nog eens een LS. En ook nog eens in de handen van @AvensisGT4. Dan weten we: dit komt helemaal goed 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje
Is het een idee om die adaptor ring waar mogelijk wat groter te maken? Verbeterd stabiliteit gezien het dunne plaatwerk eromheen (als ik het goed zie).
 
Is het een idee om die adaptor ring waar mogelijk wat groter te maken? Verbeterd stabiliteit gezien het dunne plaatwerk eromheen (als ik het goed zie).
ik moet eerst de afstand bepalen van de speaker tot het plaatwerk, aangezien er een bracket bovenop de speaker zit voor de tweeter (loopt dmv vergulde aansluitingen DOOR de buitenste ring van de basket, zodat je de tweeter apart kunt aansluiten als de set als coax gebruikt word) , de speaker valt straks in de adapterring van bovenaf, en dan schroef ik de ring weer tegen het plaatwerk. Om wat beter te kunnen zien waar ik blijf houd ik de ring nog even compact in de tekening. Zodra ik straks de opening gemaakt heb van de speaker vorm ga ik de dikte zo maken dat er genoeg vlees is voor een M6 bout.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Wat een heerlijke vrijheid dat je in staat bent om (bijna) alles zelf maken (y) Zat ik daar vroeger met mij Mdf speaker vulringentjes voor de deuren. Maar goed ook dat werkte uiteindelijk.