Mijn LS400 en de modificaties

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Bij deze een project-draadje.
Niet dat ik van plan ben de ls400 aan alle kanten te verbouwen, maar er zal wel het een en ander aan (moeten) gebeuren. Heb ooit een celica T23 van voor tot achter verbouwd, maar met een gezinnetje liggen de prioriteiten nou eenmaal anders :)

De lijst met zaken die gedaan moeten worden.
1. Verbruik onder loep nemen, 1 op 7 is wel echt aan de lage kant. Ik verdenk de coolant sensor of de o2-sensoren. Vandaag een fles injector cleaner in de tank gekieperd om te kijken of dat helpt.
2. Antenne, de plastic strip knapte de 2e dag dat ik de auto had.. nieuwe besteld voor 13 euro uit de states., vandaag binnen. Inclusief het openhalen van het mechanisme om dat er een stukje strip in zat kostte me dat ongeveer 20 minuten. Nu doet ie t weer als een zonnetje.
3. ABS.. een van de vorige eigenaren had het controle lampje er maar uit gedraaid.. gister terug gezet en brandde uiteraard. De code van de week maar eens uitlezen. Ik hoop dat het "alleen" een sensor is.
4. TRAC.. lampje gaat helemaal niet aan.. maar ik heb wel een TRAC knopje.. Ik verdenk nu de ABS ecu, dat deze enkel ABS is en geen TRAC (zal dan een keer vervangen zijn ofzo). Weet iemand of je er dan gewoon een ABS + TRAC ecu in kunt zetten en werkt dat? Andere theorie is dat deze uitgeschakeld wordt omdat de ABS niet goed werkt. Input is van harte welkom
5. Wat interieur-delen vast zetten/vervangen. Plafondverlichting en vanity licht rechtsachter hangen beetje los.
6. Bevestiging zonneklep vastzetten
7. Double din navigate met carkit, camera etc plaatsen. Hier ben ik nog steeds aan t kijken hoe ik de Premium Sound System amp kan blijven gebruiken voor alle speakers inc de subwoofer. Ik ben bang dat ik uit ga komen op een losse amp voor de subwoofer en die apart aansturen vanaf de headunit. Ook schijnt de stock headunit wat pre-amp te doen, dus moet ik op zoek naar een unit die pre-amp op de level output doet..
8. Lak een keer goed poetsen en polijsten.
9. Andere velgen.. Er zitten nu 18" Wolfrage velgen onder die niet helemaal mijn smaak zijn. Wel liggen er goede banden op dus ik kan er nog even mee vooruit. Ik ben op zoek naar de OEM wielen van de UCF20 facelift.. anyone?
10. Airride eronder uit. De vorige eigenaar heeft er ventielen op gezet om met een compressor te vullen omdat de level control niet goed meer was. Tevens lekken de dempers voor wat waardoor ik ze bij moet vullen. Bovendien vind ik de combinatie van 18" met airride niet ok.. hij lijkt stug en sportief geveerd te zijn, maar helt dan toch weer meer over. Dat wordt een setje BC racing coilovers, lijkt een prima bang for the buck te zijn.
11. Motorkap dempers, die zijn lam en moete nieuwe op.

Tis zo stiekem toch een lijstje geworden, maar te overzien gelukkig
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
2. Antenne, de plastic strip knapte de 2e dag dat ik de auto had.. nieuwe besteld voor 13 euro uit de states., vandaag binnen. Inclusief het openhalen van het mechanisme om dat er een stukje strip in zat kostte me dat ongeveer 20 minuten. Nu doet ie t weer als een zonnetje.

Done :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Coilovers onder een LS zullen het comfort aspect flink aantasten, dus weet wat je wil he! ;)

ABS + Trac werken samen in mijn oude LS. Als je dusdanig teveel gas geeft gaat hij behalve de gasklep ook de remmen aansporen. Dus een storing in het ene systeem kan inderdaad leiden tot het niet werken van het andere

Wel maf dat ze op zo'n achterlijke manier de luchtvering levend proberen te houden :neutral:
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Coilovers onder een LS zullen het comfort aspect flink aantasten, dus weet wat je wil he! ;)

ABS + Trac werken samen in mijn oude LS. Als je dusdanig teveel gas geeft gaat hij behalve de gasklep ook de remmen aansporen. Dus een storing in het ene systeem kan inderdaad leiden tot het niet werken van het andere

Wel maf dat ze op zo'n achterlijke manier de luchtvering levend proberen te houden :neutral:

Yep, coilovers zullen m wat stugger maken, maar so be it. Met die 18" is het comfort toch al wel weg, maar lijkt ie scherp te zijn kwa wegligging, dat is ie door de luchtvering juist niet.
Dan liever een auto die strak voelt en dat ook is
Los van het feit dat ik de airride een leuk stukje speelgoed vind, heb ik geen zin om daar gezeik mee te houden.
De oplossing van de vorige eigenaar... tsja, zijn plan was om de originele compressor te gebruiken en maak/breek switches te maken en daarmee een lowrider achtige opzet te maken.. blech..

Vandaag op wat gladdere ondergrond vast kunnen stellen dat ABS zeker niet werkt :D

Er zit dus nog wel het een en ander aan werk aan, maar goed, daar is een hobby voor..

Verbruik staat nu even hoog op de lijst, 1 op 7 ga ik met rustig rijden misschien net redden, da's wel echt aan de lage kant. Ik ga een coolant sensor bestellen, helpt dat niks, dan o2-sensoren.

Dat moet toch naar een 1 op 8.5 te krijgen zijn en wat beter met 100 km/h op de snelweg.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Mocht er iemand zijn originele lexus velgen (minimaal 16") met goede banden willen ruilen tegen deze 18" jongens dan ben ik daar zeker voor in.

Vandaag nieuwe coolant sensor besteld.. 17 hele euros...
Geen OEM, maar voor 17 euro durf ik dat wel aan.

En niet eens via ebay..
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Vanochtend getankt... 54 liter op 380km.. auw, da's niet best.. was veel in de stad, maar toch.
afgelopen dinsdag een fles injector cleaner in de tank gekieperd en vandaag 180km gereden, waarvan 90% snelweg (vorige tank 50%).. nu heb ik nog 3/4 tank en er al 180km op zitten..
Heb ook de banden iets harder gezet trouwens..

Volgende week nog de coolant sensor en dan eens kijken.. Ben iig blij met de vooruitgang.

Ben ook bezig met een set 17" origineel lexus lichtmetaal ipv deze 18"..
Dan kan de aandacht weer naar de dempers toe..
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Dat rij ik ook met me GS300.. had 350KM op 50L, maar dat is alleen maar stad.. Was tijd trug van Alkmaar naar Rotterdam en weer trug een kwart tank kwijt en dat was ff dik 200km rijden.. Maar gelukkig tank ik een euro de liter :rulez:
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Mijn 1992 LS rijd op de snelweg ongeveer 1 op 9,5 tot 1 op 10 als ik gewoon door kan rijden . Binnendoor heeft de oude Dame duidelijk meer dorst. Dan kom ik ongeveer op 1 op 8 a 1 op 8,5. Ik rij veel sneweg, dus mijn gemiddelde overall is ongeveer 1 op 9,5. Ik heb ook mijn coolant sensor laten vervangen. Daarvoor was het verbruik overall ongeveer 1 op 8,5. Het heeft dus wel geholpen! Opvallend is trouwens dat het er op lijkt dat hoe harder je gaat/durft op de snelweg hoe zuiniger de auto gaat lopen (heeft Rom ook al gemeld voor zijn LS430). Snelheidswisselingen echter zijn killing voor je verbruik!

Nico
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nico Riegman zei:
Mijn 1992 LS rijd op de snelweg ongeveer 1 op 9,5 tot 1 op 10 als ik gewoon door kan rijden . Binnendoor heeft de oude Dame duidelijk meer dorst. Dan kom ik ongeveer op 1 op 8 a 1 op 8,5. Ik rij veel sneweg, dus mijn gemiddelde overall is ongeveer 1 op 9,5. Ik heb ook mijn coolant sensor laten vervangen. Daarvoor was het verbruik overall ongeveer 1 op 8,5. Het heeft dus wel geholpen! Opvallend is trouwens dat het er op lijkt dat hoe harder je gaat/durft op de snelweg hoe zuiniger de auto gaat lopen (heeft Rom ook al gemeld voor zijn LS430). Snelheidswisselingen echter zijn killing voor je verbruik!

Nico

Aangezien de ufc20 toch aardig wat afgevallen is (1798 vs 1655 kilo) moet die dat toch ook kunnen halen of overtrefffen. Ik heb goede hoop op de coolant sensor, zo niet dan was het de poging voor 17 euro waard, maar moet ik wel wat verder zoeken.

Binnenkort meer
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Idd maakt het hoe hard je rijdt niet veel uit met een LS. Bij de verhuizing van mijn dochter naar Den Haag sukkelde ik met 80-90 km/uur achter de verhuiswagen aan en reed ik 1 op 11 met mijn 1992 LS 400. 8 week terug op en neer Oostenrijk geweest voor mijn werk en over de A-2 140-160 km/uur en jawel ook een mooie 1 op 11. Schiet mij maar lek ik snap niks van de LS. Kleine stukjes in de buurt laat 1 op 9 zien nooit meer dus ik denk dat de mijne nog wel in goede staat is. Heeft ook net 134000 km gereden dus net los zullen we maar zeggen. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ow ja hoor, die dingen kunnen met gemak boven de 1 op 10 komen, als ze maar in top conditie zijn.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De velgen waarop je bied op Marktplaats gaan niet passen onder jouw LS, de 93-94 velgen bieden niet genoeg ruimte voor +95 remklauwen
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
De velgen waarop je bied op Marktplaats gaan niet passen onder jouw LS, de 93-94 velgen bieden niet genoeg ruimte voor +95 remklauwen

Hmm, da's jammer.
Hoopte een setje voor winterbanden te vinden.

Bod verwijderd, dank voor de tip!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wel grappig, van diezelfde man heb ik mijn tweede LS400 gekocht (niet via MP), en die velgen hebben dus onder de mijne gezeten

Alles van +95 LS400/430's past overigens wel op jouw auto. de LS heeft nogal dikke remklauwen...
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Wel grappig, van diezelfde man heb ik mijn tweede LS400 gekocht (niet via MP), en die velgen hebben dus onder de mijne gezeten

Alles van +95 LS400/430's past overigens wel op jouw auto. de LS heeft nogal dikke remklauwen...

Als ik nou iemand kon vinden die zijn originele velgen met goede banden wil ruilen of een setje zonder banden binnen een leuk budget dan zou ik blij zijn. Vind deze t mooiste, maar lastig te vinden

Refinished-Lexus-LS400-1998-2000-16-inch-Wheel,-Rim-OE-for-sale_130512067158.jpg


Arnout heeft ze liggen, maar iets buiten mijn budget helaas
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Tsja, ik kan ze denk ook niet vinden voor minder. moet het ook uit de USA laten komen dan, Je moet het hier treffen. Gewoon internet in de gaten houden.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
De zoektocht naar velgen is geen makkelijke..
Dacht een prima ruil te hebben met is250 velgen, maar dat zit al tegen de remklauw nog voor de velg er goed op zit..
Die gaan het dus niet worden.
Standaard zou de ls idd 7j velgen met een offset van 50 hebben, maar door de dikke remklauwen is de vorm van de velg toch erg belangrijk.

Over een paar weken ga ik gs300 velgen proberen, maar ik heb ondertussen al wel een set oem velgen uit de uk besteld voor een mooie prijs. verzendkosten ongeveer 2x zo hoog als de velgen zelf.
Nog even banden regelen, ik overweeg 235/60/16, dit omdat de teller een hogere snelheid aangeeft dan mijn gps en er dus een afwijking is.

Verder besteld nieuwe ruitenwissers, van die flex-dingen, bevielen me prima op de 307cc en avensis.
Ook nog een nieuw spiegelglas voor rechts.

Was nog bezig met een slotenset, maar de sleutelboer denkt dat er toch wel degelijk een chip in mijn sleutel zit.
Zelf dacht ik van niet omdat er geen batterij gewisseld kan worden, misschien is dat niet nodig.
Hoe dan ook zou een nieuwe set ingelezen moeten worden hetgeen waarschijnlijk een bak geld kost bij lexus :)

Mocht iemand weten hoe het zit met sleutels en sloten van een 96 ls400 dan hoor ik het graag.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Gisteren op ebay de plafondverlichting 'gewonnen'..
Is voor een ucf10, maar ik schatte in dat ie ook in een ucf20 past, zo niet.. dan heb ik er 1 te koop :D

Hopelijk komt een en ander snel binnen, dan kan ik het in orde gaan brengen..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De hemelverlichting aan de voorkant ziet er hetzelfde uit voor de UCF20 als ik het vergelijk met mijn UCF11 versie (met schuif/kanteldak), dus ik denk wel dat het gaat passen.

Maar houd in gedachte dat de UCF10/11 en UCF20 totaal andere auto's zijn ten opzichte van elkaar. Dat een paar onderdelen over??nkomen is dan ook toeval ;) Op het eerste gezicht lijken ze veel op elkaar, maar als je ze naast elkaar zet en ga vergelijken is er bijna niks hetzelfde