Mijn LS400 en de modificaties

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
De hemelverlichting aan de voorkant ziet er hetzelfde uit voor de UCF20 als ik het vergelijk met mijn UCF11 versie (met schuif/kanteldak), dus ik denk wel dat het gaat passen.

Maar houd in gedachte dat de UCF10/11 en UCF20 totaal andere auto's zijn ten opzichte van elkaar. Dat een paar onderdelen over??nkomen is dan ook toeval ;) Op het eerste gezicht lijken ze veel op elkaar, maar als je ze naast elkaar zet en ga vergelijken is er bijna niks hetzelfde

Had ik inderdaad begrepen. Dit leek zoveel op elkaar en oomdat ik er maar geen kon vinden EN het feit dat ik m nu voor 17 euro thuis heb liggen wilde ik het toch maar proberen :)

Binnenkort weten we het, nu nog de courtesy light rechtsachter en de clip voor de zonneklep goed vast zetten, dan zijn die kleine dingen gedaan. Komende week komen mijn velgen binnen als t goed is.
Daarnaast hoop ik nog dat de verkoper in de uk die ls430 velgen op wil sturen.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Rechterbuitenspiegel gefixed.
Ben wel de automatische dimming kwijt, maar vond 16 euro een prima bedrag. Ik kijk nog wel een keer voor een oem spiegelglas, maar voor nu volstaat het verwarmde convex glas.
Er zat voorheen een andere vorm spiegel op het kapotte glas gelijmd, echt geen gezicht natuurlijk.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
CTS opgehaald, binnenkort plaatsen, eens kijken of dat het verbruik wat helpt.
Nieuwe NGK iridium bougies besteld.. hier 165 euro, uit de states nog geen 70 inc shipping..

Hopelijk deze week de velgen binnen.
 

Fernando

Nieuw hier
26 mei 2011
8
0
0
ik zie heb ze een keer op marktplaats gezien met oude banden voor een mooie prijs. in 2010 weet de maand niet.
ebay UK ENGELAND IS OOK EEN OPTIE.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Fernando zei:
ik zie heb ze een keer op marktplaats gezien met oude banden voor een mooie prijs. in 2010 weet de maand niet.
ebay UK ENGELAND IS OOK EEN OPTIE.

Velgen komen uit de UK :)
Had een set ls430 velgen gezien, maar die gast vroeg 230 pond shipping.. dat gaat me wat te ver.. velgen zelf had ik voor 110 pond kunnen hebben..

Ach, verder zoeken.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Velgen waren woensdag binnen.
Helaas waren ze toch in een wat slechtere staat dan ik gehoopt had.
Gelukkig is een bus primer, velgenspray en wat schuurpapier niet zo duur.

Nou wordt dat natuurlijk niet zo mooi als laten stralen en poedercoaten, maar aangezien ik ook nog banden moet hebben gaat het budget daarnaartoe.
Dus..... Veel schuren en spuiten.. Het is in de openingen erg moeilijk om het mooi glad te krijgen, maar ben tevreden met het resultaat.

Hierbij een foto met 1 velg zoals ze binnenkwamen en 1 velg na een paar uur werk. Het is niet overal perfect en vaak zie je puntjes pas als de lak erop zit, maar ik ga het voorlopig zo laten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb exact dezelfde velgen van Jelmer gekocht en op laten knappen. Het klopt je schuurt je stuk maar het resultaat wordt mooi. In de holtes krijg je de velgen niet mooi glad. Dat Scotchpad is goed spul om mee te schuren. Mijn velgen heb ik in de Epoxi laten spuiten, toen 3 x in de kleur en 1 x in de blanke lak. Zien er weer als nieuw uit. Succes. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ziet er netjes uit!!

Ik wil geen spelbreker zijn... maar heb je ze al gepast? deze wielen zijn namelijk van een 1993-1994 LS400
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Ziet er netjes uit!!

Ik wil geen spelbreker zijn... maar heb je ze al gepast? deze wielen zijn namelijk van een 1993-1994 LS400

Ik heb ze nog niet gepast, omdat de verkoper zei dat ze van een 95-97 kwamen..
Heb ook 96'ers gezien met deze velgen.. maar goed punt, ik ga nu meteen even passen :)

Update: bah, soms is het balen dat je zoveel weet Jelmer.. achter niet gepast, maar dat zal wel lukken.
Voor loopt ie #$%#$%^#$$ net tegen de caliper aan..
Ben geen fan van spacers, maar met een paar mm is dit probleem wel op te lossen.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
En dan een strikvraag.. moet ik andere bouten/moeren regelen als ik een 3mm spacer plaats?
gevoelsmatig is er draad genoegen zou ook niet weten hoe langere moeren dit op gaan lossen.
Langere bouten achterin de hub heb ik echt heel weinig trek in, dan blijf ik wel op die pooierdingen rijden
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nog een update..
De verkoper heb ik gemaild, die realiseerde zich dat hij spacers nodig had onder zijn 97 ls400.
Hij bood aan om de velgen terug te nemen (maar met die uren schuur en spuitwerk en de bijkomende kosten ga ik dat niet doen) of te betalen voor een setje spacers.

Heb nu 3mm besteld, eens kijken of dat het oplost
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Beetje jammer dat hij ze als model 97 dan verkoopt, ze lijken ook wel veel op elkaar. maar de 95-97 hebben een platter 'face' waardoor er meer ruimte is voor de remklauw.

3mm spacer moet wel gaan, Blue-Eyes heeft dacht ik 5mm
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Beetje jammer dat hij ze als model 97 dan verkoopt, ze lijken ook wel veel op elkaar. maar de 95-97 hebben een platter 'face' waardoor er meer ruimte is voor de remklauw.

3mm spacer moet wel gaan, Blue-Eyes heeft dacht ik 5mm

Bood zijn excuses aan en ik mocht ze terugsturen voor een full refund of hij betaalt de spacers.
Zullen deze week binnen zijn. Die 97 velgen die jij idd bedoelt vind ik dan ook weer niet mooi, dus ik hoop dat de spacers gaan lukken :)
Dan kan ik weer 1 ding afstrepen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Met 3 mm spacers heb je nog genoeg vlees om de moeren vast te draaien, bij 10 mm heb je nog 4,5 gang (dat is wel te weinig)


Vaak is het zo als je zelf wat opknapt zie je alle puntjes, omdat je het van te dicht bij bekijkt. Als ze eronder zitten valt het allemaal wel mee. Ik heb dit al heel vaak gehad en achteraf ziet het er toch goed uit. (of je moet zo over de corrosie heen spuiten dan ziet het er niet uit) Maar je ben lekker bezig zie ik al, ziet er nietjes uit.


gr. koen
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Hemelverlichting binnen. is hetzelfde of de aansluiting na, da's 3 draden solderen.
Heb m even netjes gemaakt en in de grondlak, nu even het juiste grijs vinden.

Verder de ecu maar eens gereset in de hoop daar een stuk van het verbruik mee terug te draaien.
Wat ik merk is dat met een warme motor de wagen (volgens mij) verzuipt, is niet zo snel als ie moet zijn.
Na de ecu reset lijkt (!) dat vooralsnog mee te vallen. Over een paar weken de bougies en CTS, kijken wat dat oplevert
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Vandaag de spacers binnen en weer wat geleerd.
3mm is niet genoeg..
2x3mm is ruim voldoende, vandaar dat ik 5mm wel aan durf.
De velg loopt al aan op de bulten waar de zuigers onder zitten. Ik dacht eigenlijk op het stuk iets verder naar buiten..

Maar goed, verkoper aan zijn woord gehouden, die heeft nieuwe 5mm spacers betaald.
Dat gaat lukken met de originele wielmoeren. Dan kan ik ze 7,5 slag aandraaien, velgen nu zitten op 6,5 slag.

Zo duurt het weer langer voor ik weet dat de velgen passen en er andere banden op kunnen.
Zucht..

Anyway, navigatie heb ik ook uitgezocht.. Gaat geen dure merk-unit worden. Daarentegen voor 150 euro shipped een double-din unit op windows ce 5.0 waar ik zelf navi-software op kan zetten.
Ook besloten voor een beatsonic adapter te gaan, geen zin in t geklooi met de bedrading en geluid van de standaard speakers is voor mij voldoende..
Maar da's voor later. Binnenkort de schokbrekers bestellen, dan staat ie tenminste iedere dag hetzelfde op zijn wielen..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Houd er rekening mee dat Beatsonic spullen maakt voor de US-version. De kabelbomen voor Nakamichi komen hoe dan ook niet over??n. En van het standaard Premium Sound system weet ik het niet.

Ik heb bij mijn Europese '93 auto wel alles kunnen ontcijferen aan de hand van een Amerikaans bedradingsschema, dus misschien zoiets eerst maar opzoeken om te zien of het een beetje over??n komt?

(1995 Lexus LS400 Radio Wiring Diagram)
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Alles wat ik lees zegt me dat volume een stuk minder wordt en sub niet meer werkt.
Maat van me heeft ook in de bedrading zitten solderen in zijn sc, nu weer ruis op de speakers.

Kyoei-usa.com had een beatsonic, maar die mailden me terug dat die op de us ls400 niet werkt.
Beatsonic zegt dat ie moet werken, zal eens mailen of een een niet goed geld terug doen, just in case.

Dank voor de tip weer!