Mijn LS400 en de modificaties

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Vandaag mijn deurpanelen met nieuwe clips en oem schroeven vastgezet, weer een stukje beunwerk in orde gebracht.
Ook de lensjes van de kentekenplaatverlichting vervangen voor nette versies.
En last but not least mijn fueldoor-solenoid. Die was echt gaar. nu hoor je de solenoid ook goed, hoef ik bij de pomp niet meer mijn kofferklep open te trekken.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Weer een dag, weer gesleuteld.
Achterruitverwarming gefixed, een van de vorige eigenaren had de connectors aan de verkeerde tabs gemaakt.
Zitten er aan de linkerkant 3, de onderste 2 zijn voor de verwarming. Daar konden we continuity en weerstand meten. Stekker was niet helemaal top, maar met wat werk bleef ie zitten. Getest en werd warm. Boel dichtgebouwd en klaar.

Koplampsproeiers.. Tsja, een van de vorige beunhazen leek t een goed idee ipv repareren het reservoir af te doppen en het pompje en slangen maar weg te halen, wat een idioten. Stekker zwaar geoxideerd, dus moeten nieuwe op.
Vananvond die spullen bestellen en dan kan ik ze fixen. Daarna de xenon erin.

Bougies vervangen, ngk iridiums en de coolant sensor nog een tikje na gegeven.
Samen goed voor 1,5 uur werk.
3/4 tank gereden en 380km op de teller. Sommige mensen zouden daar doodongelukkig van worden, maar met de korte stukken en vooral de manier waarop ik die gereden vind ik 1 op 7,5 erg netjes.

Auto nog even gewassen en dat was m weer.



3. ABS.. Volgens mij mist linksvoor de sensor..
4. TRAC..
5. Wat interieur-delen vast zetten/vervangen. Volgende week zaterdag. DONE
7. Double din navigate met carkit. Zal waarschijnlijk een parrot met ipod control worden op de aux-in mod.
8. Lak een keer goed poetsen en polijsten.
9. Andere velgen..
11. Motorkap dempers, die zijn lam en moete nieuwe op.
12. Stoelverwarming fixen. Morgen een en ander doormeten
13. Rear defogger fixen. DONE
14. Koplampsproeiers, onderdelen besteld, daarna solderen en aansluiten.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
prinssen zei:
1. ABS.. Volgens mij mist linksvoor de sensor..
2. TRAC..
3. Aux-in mod doen. Was een eind alleen bleek ik achter de radio te moeten zijn en daar waren de kabels niet lang genoeg voor. Van de week dus opnieuw proberen,
4. Lak een keer goed poetsen en polijsten.
5. Andere velgen..
6. Motorkap dempers, die zijn lam en moeten nieuwe op.
7. Stoelverwarming fixen. zit toch nog wel iets mis, ik denk dat er een element kapot is.
8. Koplampsproeiers, onderdelen zijn onderweg, daarna solderen en aansluiten.

Lijst even opgeschoond en hernummerd :)

Vandaag nog wat geklust. Aux-in mod dacht ik klaar voor te zijn, maar er moeten langere kabels aan. Ik moest toch achter de headunit zijn en daar kwam ik 10cm kabel voor tekort.

Vorige week kwam mijn verschrikkelijk dure setje parkeersensoren binnen (14 euro inc verzenden) :)
Prima compleet setje en de kleur van de sensoren komt perfect overeen met het grijs van de onderkant van de bumper.
Afgetekend, geboord, piepschuim weggesneden, sensoren erin. draden van de achteruitrij-verlichting opgezocht, de boel aangesloten en klaar. 1,5 uur werk en heb nu parkeersensoren.

Wat me opvalt is dat de hoek naar de zijkant minder is dan ik verwacht had. Het is niet iets om blind op te rijden in ieder geval. Vooral de hoeken zal ik toch in de gaten moeten blijven houden.
Geen foto's van tijdens de install, maar goed, 4 gaten in een bumper zijn ook niet retespannend.
Wel een foto van het eindresultaat (die witte veeg is weerspiegeling, geen schade)


photo by ImmoNL, on Flickr
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Netjes hoor! :rulez:

Thanks, tis toch wel prettig met zo'n bakbeest :D

Velgen blijft een uitdaging heb ik gemerkt.

Oh, er is ook een zakje fir tree clips onderweg om wat bodypanelen vast te zetten, die raken door de tijd heen wel eens verloren.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
prinssen zei:
1. ABS.. Volgens mij mist linksvoor de sensor..
2. TRAC..
3. Aux-in mod doen. Was een eind alleen bleek ik achter de radio te moeten zijn en daar waren de kabels niet lang genoeg voor. Van de week dus opnieuw proberen,
4. Lak een keer goed poetsen en polijsten.
5. Andere velgen..
6. Motorkap dempers, die zijn lam en moeten nieuwe op.
7. Stoelverwarming fixen. zit toch nog wel iets mis, ik denk dat er een element kapot is.
8. Koplampsproeiers, onderdelen zijn onderweg, daarna solderen en aansluiten.

Aux-in mod vandaag gedaan, simpele 4pdt schakelaar en een stukje Cat5 kabel.
De middenconsole heeft nu 2 tulpjes en een usb-oplaad-aansluiting. Nu wachten op de line-out-laad-kabel voor mijn iphone en muziek is geregeld. Zo kan ik de stereo lekker OEM houden, zeker nadat ik de verlichting gefixed had was dat wel een streven geworden.
Nu nog navi en handsfree netjes weg zien te werken
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nou, het lijkt dan toch te gaan lukken.
Met een beetje mazzel rol ik deze week nog op 18" ls430 wielen, die brede 5-spaaks.

Als die eronder liggen zal ik weer eens een foto neergooien
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nou, na een belg platgespamd te hebben gisteren dan de velgen opgehaald.
LS430 velgen 18" met 245/45/18 bridgestone potenzas erop met ruim profiel voor een hele nette prijs nu onder de LS. Deze passen met gemak over de remklauwen heen gelukkig, dus eindelijk dat punt afgetikt.
Centercaps zijn besteld, die zaten er niet meer bij.

Foto's uiteraard (even snel met de iphone)

IMG_0624 by ImmoNL, on Flickr


IMG_0626 by ImmoNL, on Flickr

Nog te doen
1. ABS.. Volgens mij mist linksvoor de sensor..
2. TRAC..
3. Lak een keer goed poetsen en polijsten.
4. Motorkap dempers, die zijn lam en moeten nieuwe op.
5. Stoelverwarming fixen. zit toch nog wel iets mis, ik denk dat er een element kapot is.
6. Koplampsproeiers, spullen zijn binnen, nu de tijd en ruimte nog.
7. Andere velgen.. DONE
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mooi he!? ik heb ze ook op mijn LS gehad, altijd goed.

LS430 heeft net zulke dikke klauwen als een LS400, als ze niet dikker zijn
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Goed bezig man! Ziet er erg netjes uit zo! :rulez:




gr. koen
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Zo, de volgende zaken meteen maar besteld.
- center caps, omdat de velgen glanzend grijs zijn heb ik compleet chromen center caps besteld.
- slotbouten, gaat me niet gebeuren dat ik ze nu kwijtraak :)
- en ja ja, ventieldopjes met lexus logo, 1,75 shipped kon ik ze niet laten liggen..
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
De beste man had de centercaps er niet bij, maar voor 250 euro mag ik niet klagen :)
Heb nu die chromen besteld voor een paar centen, dan zit er in ieder geval iets in het midden.
Dan kan ik later altijd nog zien, ben nu in ieder geval van de pimp-look af en ik kan door naar de volgende punten
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Laatste aanpassing.. Centercaps!
Mijn lock nuts zijn ook binnen en volgende week heb ik voor 25 euro een set motorkapdempers liggen.
Ondertussen ook een stock airbox besteld, dus als iemand een mooie ITG intake wil kopen, geef maar een gil.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Motorkapdempers vorige week gedaan, nou blijft de kap tenminste netjes open staan.
Olie en filter vervangen, loopt weer een stuk lekkerder.
Vandaag een originele air intake box geinstalleerd met nieuwe luchtfilter. Ecu gereset.
Scheelt een eind geluid tijdens het rijden en is zeker niet minder fel geworden. Nu kijken of dit invloed heeft op het verbruik. Zondag een eind gereden en een redelijke verbruik gehaald op de snelweg, maar mag nog iets beter van mij :)

Koplampsproeiers staan nog op de todo en ga een stoelverwarmingsetje bestellen aangezien de bestuurdersstoel t niet meer doet
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Deze week een setje winterbanden op velgen geregeld.
Geen OEM velgen, maar was al lang blij dat ze passen.
Kan nog minimaal 1, mogelijk 2 seizoenen op de banden rijden.
Heb een set wielmoeren en de centreerringen zijn onderweg.