Mogelijke aanschaf Ct200H

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Goeiedag.

Ik rij nu een Alfa Romeo Giulietta uit 2011. Een 1.4 Multiair met 170pk.

Aangezien ik ouder word en aan andere moet denken in nabije toekomst en niet mijzelf en mijn vriendin te pletter moet rijden.
Inclusief het zuiniger willen rijden en moderner en ook nog eens een automaat, maar daarbij niet de looks wil weggooien en luxe.
En toch ook nog een fun auto wil hebben.
De auto moet tevens vrouw vriendelijk zijn aangezien mijn vriendin er ook in moet rijden haha.
Kwam ik uit bij de Ct200H.

2pyrzph.jpg

2reh0dt.jpg

Ik rij nu dit.


Ik zat te kijken rond de 40-90k km. Aangezien mijn alfa nu 46666km heeft (letterlijk).
En rond de budget van 14 tot 18. Aangezien mijn alfa nu bijna niks meer waard is sinds aanschaf haha.

Ik wil een Ct200H met of camel brown leer of alcantara zwart. Navigatie met achteruitrij camera en cruisecontrol.
Ik zie veel leuke auto's, de een leuker als de andere.
http://ww3.autoscout24.nl/classified...327?asrc=st|as
Waarvan ik deze het leukste vond, maar helaas de km stand. Misschien sla ik nog om.

Ik heb al gelezen waar je om moet denken met de CT200H.

Maar ik wil nog meer weten.

Ik ben gestoord gek op gadgets en dingen veranderen.
Ik heb nu een draadloos oplaadplek gecreert in de midden armsteun van mijn alfa.
En ik heb heb verlaagd en uitlaat aangepast.
Ik vind een uitlaat geluidje wel leuk.

Ik neem aan dat de Lexus dit niet kan (uitlaat) i.v.m kleine motor en hybride.
Maar hij is van zichzelf al aardig laag en stug.

Is hier iemand die van een Alfa afkomt en ervaring heeft met de verandering tussen beide?
Of iemand die wat erover kan vertellen hoe dit overkomt.

En kan iemand misschien van zijn Lexus wat mooie shots maken van het interieur?

Alle Ct's staan namelijk ver weg van mijn huis en kan niet zomaar een test rit maken zonder ver te reizen.


Toen ik mijn alfa kocht wilde ik rustig en zuinig rijden.
Maar helaas ga ik te scherp en te hard door bochten en zijn stoplichten voor mij fun.
Kan de Lexus ook zo heerlijk door de bocht?
De snelheid moet eruit bij mij dus dat maakt niks uit.


Hoe bevalt de CVT? Ik lees verschillende meningen. Iemand hier die al een tijdje rondrijd en zijn mening kan geven?

En het werkelijke verbruik?
Ik rij nu vaak in de stad om naar mijn werk te gaan en mijn Alfa doet 20Liter per week (Ik rij ongeveer 140km per week, ok ok ik rij pittig)
Maar als ik op de snelweg normaal rijd zoals hoort kan ik vanaf Turnhout in Belgie naar Den Helder rijden door maar 18Liter te verbruiken.
Volgens boekwerken hoort de Alfa een stuk zuiniger te zijn dan hij daadwerkelijk doet.
Mijn boordcomputer zegt 9.6L op 100Km in afgelopen 7000km.


Iemand die tevens zijn auto met de mijne wilt ruilen? Hahahaha

Mvg

Mitchell
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Beste Mitchell van harte welkom op het Forum.
Ik bezit zelf geen CT 200h maar wat mij opvalt , dat als je er een zoekt je op www.lexus.nl al direct goedkoper uit bent.
En ook beter af bent met de garantie.
Het is maar een idee hoor.
Ik heb ook je advertentie gezien en vraag mij direct af waarom er een stuk tape over het logo op het stuur zit.
De striping laat ik dan even voor wat het is iedereen zijn smaak.
Maar die kun je zelf ook laten doen achteraf.
Met het vermogen ga je aardig inleveren zo te zien maar een CT eigenaar kan het beste vertellen hoe de auto rijd.
Succes met je zoektocht šŸ‘
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom Mitchell
Zelf ook geen CT bezitter of enige hybride ervaring
de CT is een keurige wagen om te zien en springt er niet uit zoals jouw Alfa nu
maar als je Hybride en een premium merk wilt rijden lijkt me deze een goede keus
en als je wilt modificeren zou ik als elke goede kunstenaar met een schoon canvas beginnen

succes met je zoektocht en hopelijk kan een mede CT rijder jouw beter op weg helpen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom Mitchell.

Qua verbruik zou ik alvast hier even kijken: http://vb.lexusforum.nl/forum/modellen/ct/algemeen-aa/1306-verbruik-ct

Is hier iemand die van een Alfa afkomt en ervaring heeft met de verandering tussen beide?
Of iemand die wat erover kan vertellen hoe dit overkomt.
Serieus? :) Je gaat iig wat rijplezier missen, maar dat valt verder binnen je scope.

CT is verder een prima en degelijke wagen en qua CVT zal het wel wat gewenning vereisen (klinkt vooral ook anders), maar dat is inherent aan de techniek. Je kunt ook vragen hoe chocola smaakt, maar zelf proeven lijkt toch de beste ervaring. Misschien toch een x ver reizen om de auto zelf uit te proberen en je oordeel te vellen.

Succes met de quest.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier! Ik bezit zelf ook geen CT, maar heb wel proefritje gedaan. Wat rijeigenschappen betreft bevalt deze prima en hij is ook best snel, door de electromotoren, van de stoplicht... maar dit allemaal is subjectief natuurlijk.. je zult de ritjes moeten maken om 1 zelf te gaan sturen... ga desnoods naar een dealer bij jouw in de buurt...
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Je Alfa niets meer waard, dat meen je toch niet serieus he, kijk hier eens voor de waarde

http://www.autoweek.nl/waardebepaling

Ja inderdaad. Meeste dealers komen niet hoger dan een bod van 15 of 15.500 euro.
Ik heb voor de grap eens gekeken bij lexus dealers. 2 zeggen dat ze geen interesse hebben in mijn Alfa. Ouch.

Ik ga denk ik van het weekend maar even langs Artis en gelijk langs een dealer.
Eens zien hoe deze Lexus rijd.

Die auto die ik linkte met de tape op het stuur komt van internet vandaan.
Ik zag hem voorbij komen op een Engelse site.
Dus dat is een mooie neppert.

Bedankt voor de reacties iedereen.
En leuk dat mijn Alfa goed word ontvangen. Ik had eerder reacties van roest/ uit een vallende auto verwacht.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Je Alfa is natuurlijk bij iedere Lexus-Dealer of handelaar in te ruilen, als je maar een andere auto met een hogere prijs koopt ;)

De vraag is wat moet je bijbetalen
En nee voor jouw inruil auto hebben ze bijna nooit interesse , hoort bij het onderhandelen zullen we maar zeggen:(
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Welkom hier Mitchell,

Het is natuurlijk wel een heel verschil, de Giulietta of de CT. De Alfa wordt beschouwd als een typische rijdersauto met eigenzinnig sportief karakter en mooie Italiaanse lijnen. De CT is in mijn beleving echter ook een heerlijke rijdersauto, maar dan meer gericht op comfortabel en ontspannen vervoer van A naar B, daar ligt zijn kracht. Ik heb er nu ruim 92.000 km in gereden, tot volle tevredenheid, en zonder 1 enkel mankement, kraakje of piepje. De CT geeft mij meer (ontspannen) rijplezier dan mijn vorige auto (318d). Als je rustig, zuinig en een beetej stijlvol wilt rijden, is het zeker een goede keuze.

Mijn gemiddelde verbruik door de jaren heen ligt bij 1:18,3. Als ik alleen stadsverkeer en provinciale wegen zou rijden, zou ik makkelijk 1:20 halen, en als ik daarbij ook nog bewust zuinig rijd zou ik 1:22 ? 1:23 kunnen halen, nog zuiniger wordt moeilijk. Bij een rit van Oostenrijk naar Nederland (130 - 150 km/u) haal ik ongeveer 1:15. De CT is dus qua verbruik niet ideaal voor veel snelwegverkeer.

Ik rijd echter niet altijd rustig. Soms vind ik het leuk om bij een stoplicht de auto in "Sport" stand te zetten, en dan even lekker weg te trekken. Je krijgt dan de volle boost van de elektromotor erbij, en je laat op de eerste paar honderd meter alles achter je (nou ja, bijna alles ;). Ook heb ik genoten van bergweggetjes in Oostenrijk, nog geen auto gehad die dat zo lekker deed, ook daar heb je profijt van de elektromotor en de sportstand. Het zwaartepunt ligt mede door de accu's lekker laag. Ik rijd overigens op 17" wielen en 215/45 banden, dat geeft natuurlijk meer grip in bochten, maar maakt de auto anderzijds wat minder comfortabel.
Andere keren zet ik de auto in "Eco" stand, let ik goed op mijn rechtervoet, en probeer ik bij woon-werk verkeer (afstand 23 km) 1:23 te halen, wat ook vaak lukt. Het is maar wat je zelf wilt...

Als jij graag zelf dingen modificeert, kun je alvast een kijkje nemen op het Amerikaanse CT forum, daar zitten kennelijk veel hobbyisten: www.ct200hforum.com.

Als ik dan toch een paar nadelen moet noemen:
- Ik vind de CT geen "gezinsauto". Zelfs met kleine kinderen zou ik kiezen voor een grotere auto met meer ruimte achterin en een grotere kofferruimte. Maar beide heb ik niet (meer) nodig, dus dat speelt voor mij geen rol. Als ik echter eens een keer 3 volwassenen op de achterbank moet vervoeren, wordt meteen duidelijk dat de CT daar niet voor gemaakt is.
- Bij langdurige accelleratie (b.v. oprit snelweg) vind ik de CVT nog steeds een beetje storend, ook na 92.000 km. De motor "klimt" dan hoog in de toeren, en wordt pas weer rustig als de gewenste snelheid bereikt is. Je moet zelf uitmaken in hoeverre je dit irritant vindt. Als je rustig rijdt is de CVT echter zonder twijfel geweldig.

Tot dusver mijn ervaringen.

Gr. Peter
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Welkom Mitchell,

Van Alfa naar Lexus, het kan. Ok, ik had er wat auto's tussen, maar heb een Alfetta gereden. De Giuletta is toch wel een ander type auto. Nu heb ik redelijk wat, maar niet veel, kilometers ervaring in beide en voor allebei zou ik gaan. Ik denk dat de CT inderdaad, wat PeterA zegt, meer een rustigere auto is. En je verbruik zal wel wat lager zijn door de hybride-opzet, maar bij dezelfde rijstijl zal het verbruik van de CT geen walhalla zijn. En de CVT zou je ook moeten ervaren of dat bij je past. Zoals ik het lees zal je mogelijk je rijstijl wat aan moeten aanpassen ;)
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Pfoe als ik het zo lees dan is dus geen enkele auto verbruiks vriendelijk voor mijn voet.
Ik zocht de CT voor luxe. Toekomst en zuinigheid.
Als ik zo lees van Peter is het dus niet makkelijk met kids?
Ik weet dat ik met 5 volwassenen en bepakking in de Giulietta doorkom.
Alleen de instap van de achterbank is voor de meesten een grote klus en de riemen ofcourse.
Heb veel been ruimte en breedte middelmatig.
Hoogte is miniem en instap dus ook.
Ben benieuwd hoe dat bij de Lexus is.
Ben zelf niet zo groot. 174cm en mijn vriendin 163cm dus denk dat de beenruinte dan al gauw een stuk groter is.

Het is leuk te lezen dat de CT goed in de bochten ligt want ik ben zelf meer een bochten rijder.
En dat hij snel kan optrekken kan best (geloof dat mijn Giulietta dat ook wel kan haha. Ben in deze 2 jaar maar door 1 vergelijkbare grootte auto verslagen. Een A klasse van Mercedes).

Maar in ieder geval.
Ik lees dat de CT betrouwbaar is (voordeel)
Zuinig (voordeel)
Minder sportief (nadeel)
Luxer (voordeel)
Stug (heb ik nu ook met Novitec veren 3cm verlaging, sportpack schokdempers en 235/40/R18 banden)
Minder uitdagend te zien (ik vind zelf van niet, mijn auto is aangepast en dat kan met de CT ook)
wegebbelasting is 1 klasse duurder (nadeel)
Verzekering even duur of zelfs minder maar makkelijker te verzekeren. Ik ben 22 en deze Giulietta zit nu skyhigh in de verzekering. 441? per kwartaal met 3 jaar schade vrij... (om te huilen)
Dealers zijn verder weg dan nu (nadeel)


Ben tot nu toe aardig positief.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Mocht je nog twijfelen :p
 

Bijlagen

  • photo2911.jpg
    photo2911.jpg
    92 KB · Weergaven: 43
  • photo2913.jpg
    photo2913.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 40
  • photo2912.jpg
    photo2912.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 36
  • photo2914.jpg
    photo2914.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 38
  • photo2915.jpg
    photo2915.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 40

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Pfoe als ik het zo lees dan is dus geen enkele auto verbruiks vriendelijk voor mijn voet.

Dat hoeft het niet te zijn. Je kan prima veel van de wegen doorrijden en daarbij relatief zuinig rijden. Als je alleen aan en uit op je gaspedaal kent en geen van de "hoe kan ik wat zuiniger rijden" regels toepast, dan is dat wel een logisch gevolg. Ruim 1:10 is veel voor een Giulietta. I reed op de snelweg linkerbaan 140 en trok zo af en toe eens lekker op en haalde daarbij 8,5 l/100km gemiddeld. En bij beetje best doen was 7l/100km prima haalbaar. De CT zal echt wel zuiniger te rijden zijn door de opzet. Aan de andere kant, wat is je jaarkilometrage? ALs je 1:15 met de CT haalt, zal dat je uiteindelijk een paar honderd euro schelen bij 7.000 km/jaar.

Ga daarbij voor de andere voordelen die de CT je nog biedt. En als de foto's van mvraamsdonk je aantrekken, kan je er iets unieks van maken :)

5 man en bepakking in een CT is proppen. Vier man nog daar aantoe. Ik heb geen ervaring met een CT en kinderen, maar alleen al gezien de kofferruimte (welke kofferruimte?) denk nie hendig.
Geen kinderen? Snel een proefrit maken!
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
En leuk dat mijn Alfa goed word ontvangen. Ik had eerder reacties van roest/ uit een vallende auto verwacht.

Die tijden zijn al lang voorbij. Van de zomer nog eentje behandeld zie bijgaand. Fijne rijdersauto vooral in D(-N-A) modus en lekker messcherp sturend. Zou hem persoonlijk nooit wegdoen en zeker niet voor een CT.
Een Alfa hoort wel rood te zijn natuurlijk maar je hebt een fraai exemplaar.:rulez:

33zebew.jpg
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Ik ben op het moment bijna (nog 2 maanden) 23.
Ik ben van plan wel eerdaags te beginnen aan kids (Wil er max 2 en niet zo snel achter elkaar).
De achterbak word groter beschreven als die van de Giulietta, tenzij je de bank neerklapt.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=56272&id2=59215
350-1045 l
Giulietta Achterbak-+Bank
spacer.gif
375-985 l
CT200H Achterbak-+Bank

En ik rij nu max 9000/10000km per jaar maar ik wil dat mijn vriendin er ook in gaat rijden en die werkt wat verder weg.
Ik zelf werk op 13/15km afstand van mijn nieuwe huis. Vanaf waar ik nu woon (bij mijn ouders) maar 3km.
En ja ik rij die afstand met de Giulietta haha (Sport wel veel daarnaast, de Giulietta is gewoon te verslavend)

En zo te zien kan de Ct zeker mooi worden. Maar ben toch meer fan van de foto die ik toonde met de pijpen naast elkaar dan onder elkaar (Zoals mijn 90x70 duplex van Novitec op de Giulietta)


Waar ik tot nu toe uitermate bang voor ben.
Het gemis van de 170pk
Het gemis van de uitlaat.
https://www.youtube.com/watch?v=9rHfl_qXwN0

Maar een persoon moet volwassen worden en denken aan de Familie en de portomonnee nu ik meer vaste lasten heb.


Ik heb even extra gegoogled vandaag. En heb wat fotos gevonden van het interieur (Meestal is het alleen dashboard en zijshot en niet van vakjes etc etc).
Ziet er zeker keurig uit en mooi. Vind alles wel passend.
Ik was compleet Alfa gek vroeger en nog steeds.
Maar begin meer daarbuiten te kijken als toen. Vind de Citroen DS5 trouwens ook enorm mooi. Alleen die is achterlijk zwaar en geen Benzine versie.


Wat ik wel nog afvraag, ik lees overal verschillende aantal Pk's, Nm's.
Wat is nou de werkelijke gegevens en wat totaal?
De ene zegt 99pk benzine, de andere 136.
De ene zegt 82pk electro, de andere 37pk.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Die tijden zijn al lang voorbij. Van de zomer nog eentje behandeld zie bijgaand. Fijne rijdersauto vooral in D(-N-A) modus en lekker messcherp sturend. Zou hem persoonlijk nooit wegdoen en zeker niet voor een CT.
Een Alfa hoort wel rood te zijn natuurlijk maar je hebt een fraai exemplaar.:rulez:

http://i62.tinypic.com/33zebew.jpg



Klopt die status is allang weg, maar de meeste schreeuwen het nog wel naar mij toe.
Mooie auto, maar over een paar jaar mag hij naar de sloop (zeggen de meeste mensen).

Ik heb ook nog een Alfa Romeo 155 2.5V6 (Met zon heerlijke busso blok) gehad uit 1992, was precies 30 dagen jonger als ik.
Zat een klein plekje roest op de bodem bij de bestuurder. Voor de rest op de motorkap bij de ruitenwisser. Zaten andere armen op als standaard en die sloegen telkens tegen het lak.
Jammer dat ik mijn huis heb gekocht want daarom moest die weg. Was echt een fun autotje.

Voor mijn Giulietta had ik als Daily een Ford Fiesta 1.2 60PK uit 2011. Dus ik ben wat slooms en saais gewend.
Ik had toen voor erbij een Twingo 1.2 uit 1999. Dat was pas een fun autotje om te karten haha. Deze 2 had ik dus ingeruild voor de 155 en Giulietta...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dan heb je dus al een beginnend Alfa hartje en zou ik het zeker niet overwegen. Je Novitec feel ga je sowieso zeker missen.
99 pk is het vermogen van de benzinemotor, de elektro 82 en tezamen in Lexus hybrid drive 99 + 37 (conversie 82 elektro) = 136 dus "de ene" heeft gelijk:sneaky:
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik ben van plan wel eerdaags te beginnen aan kids (Wil er max 2 en niet zo snel achter elkaar).
.........
Waar ik tot nu toe uitermate bang voor ben.
Het gemis van de 170pk
Het gemis van de uitlaat.

Mijn dochter en schoonzoon rijden momenteel ook een CT. Ze hebben al 1 kleine (wordt in mei 2 jaar). Ze vinden de ruimte tussen het kinderstoeltje en de leuningen van de voorstoelen te krap, en ook zouden ze graag een grotere kofferruimte hebben. Nu de 2e op komst is zijn ze aan het uitkijken naar een andere, grotere auto.
Zoals ik al zei, ik ben zelf zeer tevreden met de CT, maar het is geen gezinsauto. Daar zou ik me in jouw situatie misschien meer zorgen over maken dan minder pk's en het uitlaatgeluid ;)

Anderzijds ben je nog jong, en je wilt wat. Maar de keuze voor een auto is mede afhankelijk van je praktische behoeften. Mijn oudste zoon (nu 28) heeft tot zijn 26e allerlei snelle Golfjes gereden (GTi, VR6), nu rijdt hij om praktische redenen een oude serie Volvo V40 stationcar. Tijden veranderen. Succes bij je keuze, maar blijf praktisch denken
relaxed.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Damitch300