Mogelijke aanschaf Ct200H

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Goeiedag.

Ik rij nu een Alfa Romeo Giulietta uit 2011. Een 1.4 Multiair met 170pk.

Aangezien ik ouder word en aan andere moet denken in nabije toekomst en niet mijzelf en mijn vriendin te pletter moet rijden.
Inclusief het zuiniger willen rijden en moderner en ook nog eens een automaat, maar daarbij niet de looks wil weggooien en luxe.
En toch ook nog een fun auto wil hebben.
De auto moet tevens vrouw vriendelijk zijn aangezien mijn vriendin er ook in moet rijden haha.
Kwam ik uit bij de Ct200H.

2pyrzph.jpg

2reh0dt.jpg

Ik rij nu dit.


Ik zat te kijken rond de 40-90k km. Aangezien mijn alfa nu 46666km heeft (letterlijk).
En rond de budget van 14 tot 18. Aangezien mijn alfa nu bijna niks meer waard is sinds aanschaf haha.

Ik wil een Ct200H met of camel brown leer of alcantara zwart. Navigatie met achteruitrij camera en cruisecontrol.
Ik zie veel leuke auto's, de een leuker als de andere.
http://ww3.autoscout24.nl/classified...327?asrc=st|as
Waarvan ik deze het leukste vond, maar helaas de km stand. Misschien sla ik nog om.

Ik heb al gelezen waar je om moet denken met de CT200H.

Maar ik wil nog meer weten.

Ik ben gestoord gek op gadgets en dingen veranderen.
Ik heb nu een draadloos oplaadplek gecreert in de midden armsteun van mijn alfa.
En ik heb heb verlaagd en uitlaat aangepast.
Ik vind een uitlaat geluidje wel leuk.

Ik neem aan dat de Lexus dit niet kan (uitlaat) i.v.m kleine motor en hybride.
Maar hij is van zichzelf al aardig laag en stug.

Is hier iemand die van een Alfa afkomt en ervaring heeft met de verandering tussen beide?
Of iemand die wat erover kan vertellen hoe dit overkomt.

En kan iemand misschien van zijn Lexus wat mooie shots maken van het interieur?

Alle Ct's staan namelijk ver weg van mijn huis en kan niet zomaar een test rit maken zonder ver te reizen.


Toen ik mijn alfa kocht wilde ik rustig en zuinig rijden.
Maar helaas ga ik te scherp en te hard door bochten en zijn stoplichten voor mij fun.
Kan de Lexus ook zo heerlijk door de bocht?
De snelheid moet eruit bij mij dus dat maakt niks uit.


Hoe bevalt de CVT? Ik lees verschillende meningen. Iemand hier die al een tijdje rondrijd en zijn mening kan geven?

En het werkelijke verbruik?
Ik rij nu vaak in de stad om naar mijn werk te gaan en mijn Alfa doet 20Liter per week (Ik rij ongeveer 140km per week, ok ok ik rij pittig)
Maar als ik op de snelweg normaal rijd zoals hoort kan ik vanaf Turnhout in Belgie naar Den Helder rijden door maar 18Liter te verbruiken.
Volgens boekwerken hoort de Alfa een stuk zuiniger te zijn dan hij daadwerkelijk doet.
Mijn boordcomputer zegt 9.6L op 100Km in afgelopen 7000km.


Iemand die tevens zijn auto met de mijne wilt ruilen? Hahahaha

Mvg

Mitchell
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Kan ik net zo goed mijn Alfa houden.
Ik zoek iets zuinigers en goedkopers om te rijden. Niet iets wat slomer(maakt in princiepe niet uit maar in combi) en onzuiniger is en duurder in wegenbelasting.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Je zoekt iets wat zuiniger is en goedkoper maar voor je daar bent moet je wel weer geld uitgeven.
Ik zou eens informeren wat je concreet voor de Alfa terug krijgt en wat je bij moet betalen.
Waarschijnlijk ben je dan al meteen genezen.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Je zoekt iets wat zuiniger is en goedkoper maar voor je daar bent moet je wel weer geld uitgeven.
Ik zou eens informeren wat je concreet voor de Alfa terug krijgt en wat je bij moet betalen.
Waarschijnlijk ben je dan al meteen genezen.

Rond de 15 tot 16 vanaf fotos bij 3 CT verkopers.
Geen idee wat ze dus werkelijk geven.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Net zo goed de Alfa houden tov een IS250? Hmm das voor hier het zelfde als een wees gegroetje in het ISIS kalifaat 😜

Maar OT;
Ga een proefritje maken en je weet het.

Ik betaal nu 98 in 3mnd wegen belasting. Volgens autoweek is dat 2x zoveel voor is250. Verbruik is ook immens meer vanuit fabriek dus werkelijke verbruik dus nog meer.
Ja wel een stuk luxer en groter. Maar nee ga ik niet doen.

Ik ga meer kms maken met mijn auto dus daarom ben ik in de lange run goedkoper met een CT. Nu nog het praktische uitzoeken en of het wel lekker rijd haha.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Er vanuitgaande dat je in Noord-Holland woont ?
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal euro 159,00 Alfa Romeo
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal euro 202,00 Lexus IS250
Bron RDW.
De "vraagprijs" voor de Alfa Romeo is tussen de euro 15.000 en euro 16.000 op bijvoorbeeld Auto Scout 24
​Dit is waarschijnlijk niet het bedrag wat jij er voor terug krijgt.
Met gesloten beurs betalen door de Alfa Romeo in te ruilen op een CT 200h gaat hem ook niet worden
Geen voordeel voor het garage bedrijf.
Dan zou je natuurlijk de Alfa Romeo nog particulier kunnen verkopen.
Ik ben erg benieuwd naar het verloop en zoals Alor het aangeeft, ga eens proefrijden !
Succes met je beslissing.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Als je op mijn kenteken zoekt krijg je scheve prijs.
Heb nu navigatie en leder interieur wat er eerst niet inzat.
Plus andere velgen ipv goedkopere 17 als wat hij met de catelogus prijs meekwam.

Volgens autoweek zeggen ze 17 verkoop en opkoop 15 tot 16.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Van extra opties krijg je over het algemeen bij verkoop niets of weinig terug, wel kunnen ze van belang zijn bij verkoop aan een particulier,
dat kan hem/haar net over de streep trekken om jouw Alfa te kopen en niet die "andere Alfa"
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
:thumbsup: Tjonge jonge, zo gauw het ongeveer 4 wielen heeft heb jij er wel een filmpje van gemaakt,

Wat en lust om dit te kunnen filmen, wed dat het water bijna uit je mond liep.
( ik heb er echt van genoten en meerdere keren bekeken )

In ieder geval heeft dit filmpje mij doen besluiten om zeker,
naar de komende AUTO MOTO D'ITALIA te gaan :thumbsup:
( met mijn fotocamera )
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Ik ga morgen een aantal Lexus cts bekijken in Haarlem bij autoservice haarlem.
Ben toevallig in de buurt en is de enige die open is op zondag.

Nog een vraagje.

Ik zie een ct die precies zo is als ik wil. Alleen 141000km op de teller. Dik een ton meer als ik nu heb.
Mijn 155 uit 1992 was de enige die in de buurt zat met 191k en reed prima.

Hoe is dat bij de ct?
Lees veel goede revieuws tm 150k met weinig issues.

Ik ga denk ik zoiezo niet overstag voor zoveel kms. Maar als er een goede prijs is te halen en veilig is dan kan het wel.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zie een ct die precies zo is als ik wil. Alleen 141000km op de teller. Dik een ton meer als ik nu heb.
Mijn 155 uit 1992 was de enige die in de buurt zat met 191k en reed prima.
Als de auto een beetje redelijk onderhouden is, zou ik mij over deze km stand volstrekt geen zorgen maken. Als er een merk is wat heeft bewezen (technisch) goed te presteren bij zeer hoge km standen, dan is het lexus wel (met uitzondering van de befaamde IS220D dan). Qua hybride techniek/accu's kun je moeiteloos naar de 4+ ton.

Laat de auto vooraf aankoop een keer goed nakijken, zogenaamde aankoopkeuring, dan heb je veel voor de hand liggende problematiek gedekt.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Ik kom net bij die haarlem autoservice vandaan.
Even gespeeld maar niet gereden helaas.
Echt een onwijs mooie auto en goed werkend.
En kwalitatief toch wel beter op een paar restpuntjes na.
De achterbak lijkt mini door de lage achterbak en de vloer (kun je deze geheel eruit halen inc de plastic bak?)
maar is in werkelijkheid groter.
De ruimte binnen is kwa zitplek meer.
De giulietta is veel breder alleen die ruimte bij je zitplek heb je absoluut niet nodig aangezien de stoelen ver naar binnen staan en je er dus niks aan hebt tenzij je 200kg weegt.
Midden achter in de Alfa is goed kwa zitten alleen je benen staan wijd dankzij middentunnel.
De lexus is hier beter in alleen heb je 2 gordelvastklikkerdingen in je achterste.
De stoelen zitten beter voor mijn postuur in de lexus en de bediening is gewoon weg goed vergeleken wat ik nu heb.

Mooie auto en een goeie keuze voor een 4pers gezin. Nu resteerd het rijden nog.
Alleen op Zondag is alles dicht helaas.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
toch ff gekeken bij Auto Service Haarlem ...hij heeft er nu 6 te koop staan , de keuze is reuze
en ja rijden is een must
welke van de 6 heb je op het oog ?
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Bruin met beige leer. Alleen ter plekke zijn er maar 5 Lexus cts te vinden. En geen enkele staat bij een uitgang en alles is bijeen gepropt.
Zoiezo hebben ze allemaal wel iets waar ik tegen kijk zoals beschadigen.

Ik ga wel naar een echte Lexus dealer en geef een selectie wat ik wil tot zij er eentje hebben.
Ik heb niet zo 1.2.3 haast tot een Lexus ct.
Kan wel een half.jaar wachten of tot eind van het jaar.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Haha vandaag een offerte van lexus eindhoven gekregen. Ze geven voor mijn auto 13034 want er staan velen te koop voor zo weinig.
Ja zonder navi. Zonder 17 en 18 inch met beide dure velgen en banden. Zonder leer. Zonder 45000km en allemaal de 1.4t 120pk versie en niet de geadvanceerde multiair 1.4 170pk.
En geen van allen heeft mijn dure dual color lak.

Heb dus geen reet aan die offerte zucht.

Word denk ik particulier verkopen. Ga niet in 2 jaar tijd van 29000 naar 13000. Dat is gewoon domweg idioot natuurlijk.